המנכ"ל, ראש העירייה וממלא מקומו

2.26 מיליארד ש"ח: אושר תקציב עיריית אשדוד לשנת 2024

באיחור רב בשל המלחמה ותחת מחאה של האופוזיציה אושר הערב תקציב עיריית אשדוד הגדול בתולדות העיר

פורסם בתאריך: 17.4.24 22:37

     

כשמלחמת חרבות ברזל עדיין ברקע, אישרה מועצת העיר אשדוד את תקציב העירייה לשנת 2024 שעומד על 2.263 מיליארד ש"ח – הגבוה בתולדות העיר.

התקציב שהיה אמור להיות מאושר בסוף השנה שעברה, אושר רק הערב וזאת בשל המלחמה שהביאה לדחיית הבחירות המקומיות.

בעירייה מציגים בגאווה את התחומים בהם הייתה צמיחה בתקציב, כמו החינוך שצמח ב-13 אחוזים ל-850 מיליון ש"ח, תקציב המנהל לשירותים חברתיים יעמוד 355 מיליון ש"ח (צמיחה של 6 אחוז) וההשקעה בתושב ממשיכה לגדול ועומדת על פי התקציב על 9,724 ש"ח.

"התקציב החדש משקף גם את הצרכים שעלו בחודשים האחרונים עם פרוץ המלחמה, שבמסגרתה נדרשה העירייה להפנות תקציבים גם להיבט הביטחוני", מסביר ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי, "יחד עם זאת, העלייה בתקציב היא פועל יוצא של העצמאות הכלכלית של העירייה שמאפשרת לה להניע תהליכים חשובים ולא לחכות לתקצוב מהמדינה. ננוע גם ב-2024 קדימה לטובת שיפור איכות החיים של תושבי העיר והעלאת רמת השירותים העירוניים לצד מצב הלחימה בישראל".

יחד עם זאת באופוזיציה נשמעה ביקורת רבה על התקציב. חבר המועצה יניב קקון אמר כי זה התקציב "הכי פחות חברתי שהיה כאן" וקרא לחברי המועצה להתנגד לו.

גזבר העירייה עודד לוי

בעירייה מציינים כי הגזבר עודד לוי בנה את תקציב 2024 יחד עם מנהלי האגפים הכלכליים בעירייה, ובהתאם להנחיות ראש העירייה. "הוא משקף את ההתנהלות הכלכלית הנבונה שהובילה העירייה לאורך השנה האחרונה, ואפשרה לה להתאים את התקציב למצב הלאומי וגם לקצב המואץ של גדילת העיר", נמסר מהעירייה.

בחינוך גדל התקציב מ-754 מיליון שקל ל-850 מיליון שקל – צמיחה של 13 אחוזים. התקציב כולל את ההשלכות ההסכם הקיבוצי על תקציב השכר בחינוך שגדל מ-333 מליון ש"ח לכ-400 מליון ש"ח, שעיקרו תוספת של שישה אחוזים לטובת סייעות כיתתיות וצמודות, תקציב גפן מוסדי וגפן רשותי, תוכנית ניצנים שמירה והסעות תלמידים.

ראש העירייה וסגניו בדיון על תקציב העירייה

פירוט התקציב מצביע על כך שהמנהל לשירותים חברתיים תוקצב בכ-355 מיליון שקל, כולל התאמות מעדכון התקצוב בין השנים לפי דו"ח תקצוב חודש אוקטובר 2023 של משרד הרווחה. בנוסף, שוריינה רזרבה תקציבית של כמיליון שקל לצורך מימון פעולות המשרד.

במנהל התפעול מדובר בתקציב של 195 מיליון שקל על אף תהליכי התייעלות שהוא מוביל בתחום פעילותו.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר