לסרי, אבן דנן ושידלוב. צילום: איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד חבל יבנה
לסרי, אבן דנן ושידלוב. צילום: איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד חבל יבנה

"אשדוד לא תהפוך לחצר האחורית של המדינה": עו"ד אופיר לסרי נבחר ליו"ר איגוד ערים לאיכות סביבה

עו"ד אופיר לסרי יחליף בתפקידו את דורון שידלוב. לאחר בחירתו אמר לסרי: "אנו מתכוונים להילחם מול תעשיות מזהמות במרחב, ולהילחם בכל האמצעים"

פורסם בתאריך: 15.4.24 18:58

     

היום התכנסה מליאת מועצת האיגוד החדשה. במליאה חברים נציגי כלל הרשויות ונציגי ציבור, ובהם ראשי הרשויות, דורון שידלוב – ברנר, ערן גלזר – גדרות, שי רייכנר – נחל שורק ואבי פוקס – חבל יבנה.

האיגוד מוביל את תחום איכות הסביבה בשמונה רשויות מקומיות: אשדוד, גדרה, גן יבנה, בני עי"ש והמועצות אזוריות ברנר, גדרות, חבל יבנה ונחל שורק.

במהלך הישיבה הציגה מנכ"לית האיגוד רומי אבן דנן את עיקרי העשייה באיגוד ואת הישגיו בשנת 2023 הכוללים אסדרת ושיפור איכות האוויר במרחב ובאזור התעשייה הצפוני באשדוד בפרט, החלטה על סגירת היחידות הקיטוריות בתחנת הכוח אשכול בשנת 2026 וצמצום פעילותם עד אז לשעת חירום בלבד, מניעת מפגעי ריח תעשייתיים וחקלאיים, התנגדות להעתקת מפעלי מפרץ חיפה לאשדוד במסגרת תמ"א 75, מניעת סיכוני חומרים מסוכנים בשגרה ובחירום, העצמת תחום החינוך והקהילה, הגדלת שיעור המיחזור ועוד. בנוסף הציגה גם את תוכנית העבודה לשנת 2024 שתוסיף ואף תעצים את פעילות האיגוד לשמירה על בריאות ואיכות חיי התושבים ואיכות הסביבה.

תחנת הכוח אשכול. צילום: דור גפני

תחנת הכוח אשכול. צילום: דור גפני

בישיבה נבחר יו"ר חדש לאיגוד, חבר מועצת עיריית אשדוד עו"ד אופיר לסרי. עו"ד לסרי יחליף את היו"ר היוצא ראש מועצה אזורית ברנר דורון שידלוב.

"האיגוד הפך בשנים האחרונות לדומיננטי בתחום הסביבה במרחב ובארץ", אמר שידלוב, "גיבשנו והחלנו ביישום תכנית אסטרטגית ותכנית פעולה לצמצום מפגעי זיהום אוויר וריח באיזור התעשייה הצפוני המובילים לתוצאות. אני מודה למנכ"לית האיגוד רומי אבן דנן ולצוות המקצועי של האיגוד על העבודה לטובת בריאות ואיכות חיי התושבים ואיכות הסביבה".

משרדי איגוד ערים לאיכות סביבה אשדוד-חבל יבנה

משרדי איגוד ערים לאיכות סביבה אשדוד-חבל יבנה

היו"ר הנבחר עו"ד לסרי משמש זו הקדנציה השנייה כחבר מועצת עיריית אשדוד. לאחר היבחרו לתפקיד הוא ציין: "אני מודה על הבחירה. מדובר באחריות גדולה ולפנינו עבודה סיזיפית. האיגוד מייצג את כל הרשויות המקומיות, את כל תושבי המרחב ועושה עבודת קודש עם צוות עובדים מקצועי בראשות המנכ"לית רומי אבן דנן.

"אנו מתכוונים להילחם מול תעשיות מזהמות במרחב, ולהילחם בכל האמצעים שעומדים לרשות האיגוד למניעת העתקת תשתיות לאומיות מסכנות ומזהמות לאזור התעשייה באשדוד במסגרת תמ"א 75. אשדוד לא תהפוך לחצר האחורית של המדינה. זה לא יקרה. אנו נעמיק את החינוך ונחבר את הנוער לתחום הסביבה. כל זאת למען בריאות ואיכות חיי התושבים ואיכות הסביבה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר