דיילי צדק תחבורתי באשדוד
דיילי צדק תחבורתי באשדוד

כך תכירו את ההנחות והזכויות שלכם בתחבורה: מיזם 'צדק תחבורתי' באשדוד

דיילים שיוצבו בתחנת הרכבת באשדוד וכן במסוף האוטובוסים יספקו לציבור מידע ויסייעו במימוש ההנחות באמצעים הדיגיטליים השונים

פורסם בתאריך: 15.4.24 14:48

     

מהפכת ה'צדק החברתי' בתחבורה הארצית יצאה לדרך, ובעיר אשדוד, כמו בכל הארץ, החל פרויקט במסגרתו נציגי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים מסייעים לתושבי העיר להבין את זכויותיהם ברכישת כרטיסים לתחבורה הציבורית. בעיר אשדוד נמצאים הנציגים ברכבת עד הלום ובמסוף האוטובוסים.

נציגי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים יהיו במיקומים האלו כל יום, כולל יום שישי עד שעות הצהריים עד אמצע אפריל. הם ימשיכו לסייע לנוסעים בתחבורה הציבורית לטעון את הפרופילים הרלוונטיים אליהם, על מנת שייהנו מההטבות אליהן הם זכאים. המיקום השוטף של הדיילים יופיע גם באתרי העיריות במהלך הימים הקרובים.

המהפכה מעניקה שנת נסיעות חינם בתחבורה הציבורית לחיילים ומשרתי שירות לאומי שנה לאחר השחרור, הטבות לישובים בפריפריה, 50% הנחה לנכים ואנשים עם מוגבלות והנחות לצעירים בגילאי 18-26. חשוב לציין שההנחות הללו מצטרפות למגוון ההנחות הקיימות כבר כיום בתחבורה הציבורית.

תחנת הרכבת עד הלום באשדוד. צילום: רכבת ישראל

תחנת הרכבת עד הלום באשדוד. צילום: רכבת ישראל

על מנת לממש את ההטבות אליהן אתם זכאים, יש לטעון פרופיל חדש לפי ההטבות המתאימות ברב-קו או באפליקציות השונות, המשמשות לתחבורה ציבורית, כשהדיילות והדיילים יוכלו כאמור, לסייע להם בכל שאלה. מטרת הרפורמה היא לעודד אנשים מאוכלוסיות מסוימות, ובייחוד חיילים משוחררים וצעירים, להשתמש בתחבורה ציבורית.

"הצגתי את רפורמת 'צדק תחבורתי' זמן קצר לאחר כניסתי לתפקיד, במטרה לתקן עיוותים וחוסר התחשבות שאפיינו את רפורמת המחירים הקודמת, אשר התעלמה מצרכי הפריפריה, הצעירים והשכבות החלשות", אמרה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב. "הרפורמה נועדה לקרב בין הפריפריה למרכז, לצמצם פערים גאוגרפיים וחברתיים, ליצור הזדמנויות תעסוקה, להוריד את יוקר המחייה ולעודד שימוש בתחבורה ציבורית על חשבון הרכב הפרטי, בדגש על יצירת הרגלי שימוש בקרב הצעירים".

קניון הסיטי. צילום: אורי קריספין

קניון הסיטי באשדוד. צילום: אורי קריספין

משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים: "כל תושבי מדינת ישראל קרובים מאוד לליבנו ועכשיו גם נקרב אותם לכל חלק במדינה באמצעות הנחות משמעותיות בתחבורה הציבורית. המטרה בראייה עתידית היא להרגיל את הצעירים, החיילים המשוחררים ומסיימי השירות הלאומי להשתמש באפשרויות אלו בקלות ובנוחות".

ראש עיריית אשדוד, יחיאל לסרי: "אני מברך על ההחלטה ועל ביצוע הרפורמה אשר מנגיש את התחבורה הציבורית לקהלים רחבים, בעיקר עבור צעירות, צעירים ואזרחים תושבי הפריפריה ועבור החיילים והמשרתים בשירות הלאומי. זהו צדק חברתי אמיתי שמקדם רעיונות לצמצום הפערים ומעודד שימוש מושכל בתחבורה ציבורית".

למידע נוסף על הרפורמה, הציבור מוזמן להתקשר למוקד משרד התחבורה 4515* המספק מענה בשפות עברית וערבית, להיכנס לאתר משרד התחבורה, או לחפש בגוגל "צדק תחבורתי".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר