נאנו קליפטר וראש העיר לסרי. צילום: דוברות עיריית אשדוד
נאנו קליפטר וראש העיר לסרי. צילום: דוברות עיריית אשדוד

נאנו קליפטר חבר ועד מנהל 'ון ליר' העולמי ביקר באשדוד

בסקירה שניתנה לקליפטר בפגישתו בעירייה, צוין שיתוף הפעולה של אשדוד עם רשת URBAN95, על שיתופי הפעולה עם קהילות ילדים באשדוד, ועל המרחב שמתכננת הרשת בעיר שיתאים לילדים ויהיה נגיש עבורם

פורסם בתאריך: 8.4.24 11:23

     

נאנו קליפטר, חבר ועד מנהל ון ליר העולמי – הפועל למען כלל הילדים ברחבי העולם, הגיע לביקור בעיריית אשדוד ושמע על החיבור של אשדוד לרשת Urban95 שמטרתה לתכנן אזורים בערים שיתאימו לילדים עד גובה 95 ס"מ.

 

קרן ון ליר הוא ארגון הולנדי שפועל בכל העולם במטרה לעודד יצירת חברות מכילות ושוויוניות, לטובת כלל הילדים והקהילות בעולם. מאז 1949, קרן ון ליר משקיעה בילדים בגיל הרך, בהורים ובקהילות בכל העולם.

ביקורו של נאנו קליפטר בעיריית אשדוד. צילום: דוברות עיריית אשדוד

ביקורו של נאנו קליפטר בעיריית אשדוד. צילום: דוברות עיריית אשדוד

רשת Urban95 בישראל צמחה בהובלתה של המועצה הישראלית לבנייה ירוקה, שמרחיבה ומטמיעה את עקרונותיה של Urban95 אל שבע ערים נוספות בישראל כולל בית שמש, טירה, אשדוד, דימונה, לוד, באקה אל גרביה, וטירת הכרמל, במטרה להמשיך להתרחב ולפעול בערים נוספות.

השם של התכנית מתייחס כמור לגובה ילדים – עד 95 ס"מ, ומטרתה תכנון בעיר בגובה העיניים של ילדים בגיל הרך. התוכנית מתמקדת ברובעים ד', ה' ו-ו' ויוצרת פרוזדור עירוני החוצה את העיר ממזרח למערב. התוכנית שמה לעצמה למטרה להפוך את העיר לטובה יותר עבור פעוטות והמלווים שלהם. הדבר בא לידי ביטוי בפרויקט מעורבות מחלקות עירוניות רבות: רווחה, הנדסה, חינוך, נטיעות, איכות הסביבה והחברה עירונית.

בנוסף, מתקיימים עבודה ושיתופי פעולה צמוד עם אשדודטף, קהילת מגדלור, מחלקת חינוך גנים. בנוסף קיימים שיתופי פעולה רוחביים עירונים עם MUNI100, מתנ"סים, מנהלי רובעים, המרכז להורות משמעותית, איגוד ערים לאיכות הסביבה, פרויקט זה"ב בגן, טיפות חלב, מוזאון הפלישתים, מרכז יום לקשיש ותושבים.

עד כה, באמצעות רשת Urban95 תוכננו לעיר כ-25 פרויקטים, מתוכם כבר יצאו לפועל 8 פרויקטים, ביניהם שיתופי ציבור שהתקיימו ברובע ד' וברובע ו', מפגשים עם התושבים מהם חולץ מידע על העדפות התושבים וזיהוי הצרכים שלהם ושל ילדיהם, ופרויקט "כל ילד הוא סיפור" – סדנאות כתיבה ואיור לילדים והמלווים שלהם ברובע ד'.

ביקורו של נאנו קליפטר בעיריית אשדוד. צילום: דוברות עיריית אשדוד

ביקורו של נאנו קליפטר בעיריית אשדוד. צילום: דוברות עיריית אשדוד

"אנחנו שמחים על שיתוף הפעולה עם מר נאנו קליפטר יו״ר ברנרד ון ליר העולמית, והצגנו בפניו את אשדוד כעיר URBAN95 והתמודדותה כעיר בחזית מלחמה", אמר ראש העיר יחיאל לסרי. "קידמתי ועודדתי את כניסתה של תכנית אורבן 95 לעיר אשדוד, ואני גאה לומר כי אשדוד היא בין הרשויות הראשונות בארץ שלקחה חלק בתכנית. אין ספק כי השקעה בגיל הרך, היא השקעה בעתיד העיר באופן ישיר".

יו״ר קרן ון ליר העולמית, מר נאנו קליפטר: "אני מעריך מאוד את שיתוף הפעולה עם כל מחלקות העירייה, בזמנים של חירום ומלחמה, אני מודה לראש העיר על המסירות להמשיך לפעול למען ילדים ומשפותיהם באשדוד".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר