מאבטח במוסד חינוכי. צילום: ניר שמול
מאבטח במוסד חינוכי. צילום: ניר שמול

באופוזיציה תוקפים את לסרי: "איך אפשר לקצץ באבטחת מוסדות חינוך בעיצומה של מלחמה?"

הלן גלבר ויניב קקון מותחים ביקורת חריפה על ההחלטה לבצע קיצוץ של למעלה מ-3 מיליון ש"ח בסעיף של אבטחת מוסדות החינוך בעיר אשדוד. לסרי מסר כי "יוקצו עוד תקציבים לתיק ביטחון התושב, תוך שמירה על איכות החיים הגבוהה באשדוד, ממש כפי שעשינו מאז השבעה באוקטובר"

פורסם בתאריך: 2.4.24 14:43

     

היום צפויים חברי מועצת העיר אשדוד להשתתף בישיבה של ועדת הכספים שבה יוצגו עיקרי התקציב העירוני לשנת 2024.

במהלך ההכנות לקראת הישיבה הופתעו חברי המועצה לגלות כי אחד הסעיפים ששיקוצץ הוא הסעיף של אבטחת מוסדות חינוך. התקציב היה 21,900,00 ש"ח (בשני סעיפים: חינוך וחינוך חרדי) וכעת לאחר הקיצוץ הוא יעמוד על 18,650,000 ש"ח (בשני הסעיפים) כשמיליון ש"ח מתוכם במותנה. מה שאומר קיצוץ של 3,250,000 ש"ח.

בעקבות זאת, שיגרה חברת המועצה הלן גלבר שאילתה דחופה בעניין לרה"ע, יחיאל לסרי ומסרה כי "הקיצוץ באבטחת מוסדות חינוך בעת הזאת הוא איוולת שבאה בהמשך לפשיטת הרגל העירונית בכל הנוגע לביטחון האישי לתושבים. כבר לפני מספר שנים אישרה העירייה הצעה שלי שהעירייה תישא בכל הוצאות האבטחה למוסדות חינוך הסמוכים לאתרי בניה. לאור המצב הבטחוני ואוזלת היד בהתמודדות עם האתגר, אדרוש מראש העירייה יחיאל לסרי להציג במענה לשאילתה דחופה באיזה אופן מיישמת העירייה את ההחלטה ושומרת על ילדינו. אנחנו לא נתפשר על כך".

עו"ד הלן גלבר

עו"ד הלן גלבר

חבר המועצה יניב קקון, יו"ר תנועת אשדודים, מסר: "עוד לא מאוחר לתקן ולבטל את הקיצוצים האלה. להפך, להשקיע יתר. התפקיד הכי בסיסי של עיריית אשדוד, הוא לספק ביטחון לתושבי אשדוד ובראש ובראשונה לילדים והילדות שלנו. בתקציב עיריית אשדוד ל2024, עולה להצבעה קיצוץ תקציב האבטחה למוסדות החינוך במיליוני שקלים. מדובר בתקציב חסר אחריות ובו מעבר לקיצוץ באבטחה במוסדות החינוך, קיצוצים בהצטיידות לשעת חירום, בבריאות, בכיבוי אש, ביוזמות חוסן קהילתי, בשירות הפסיכולוגי ובסעיפים נוספים שחשובים בזמן לחימה יותר מתמיד. מה שאנחנו דורשים הוא התמודדות אחראית עם המציאות, יש דברים שפשוט אסור לחסוך בהם. לא מאוחר להודות בטעות ולתקן למען כל תושבי ותושבות אשדוד".

חבר המועצה יניב קקון

חבר המועצה יניב קקון

לסרי מצידו מסר כי בשל המציאות הביטחונית המתמשכת, יופנו תקציבים נוספים לטובת ביטחון התושב תוך המשך הענקת שירות עירוני ברמה הגבוהה ביותר וכי התקציב ייתן מענה לכל תרחיש, כולל למקרה של פתיחת חזית נוספת מהצפון: "כמו שהוספנו מיידית 50 מיליון שקל מאז פרוץ המלחמה, כך נחזק את החוסן של התושב וניתן גם בתקציב הבא מענה מידי לכל תרחיש, כולל לחזית הצפונית. יוקצו עוד תקציבים לתיק ביטחון התושב, תוך שמירה על איכות החיים הגבוהה באשדוד, ממש כפי שעשינו מאז השבעה באוקטובר. לעירייה יש חוסן כלכלי שנבנה במשך עשור, והניהול הנכון יוביל אותנו להתמודדות מוצלחת עם כל האתגרים העומדים בפנינו", מסר לסרי.

ד"ר לסרי נואם בכנס באסותא. צילום: לירון מולדובן

ד"ר לסרי. צילום: לירון מולדובן

הוא הוסיף כי מאז השבעה באוקטובר הוקצו כ-50 מיליון שקל במטרה לשמור ולבנות את חוסן התושב ולתת מענה לתרחישים שנוצרו בעקבות הלחימה. וציין למשל את מבצע "לומדים בטוח" שהוביל להצבת ולבניית 100 מבנים מוגנים במוסדות חינוך בהיקף של 40 מיליון בטווח זמן מהקצרים ביותר במדינת ישראל. בשני המקרים, עדיין לא קיבלה אשדוד החזרים מהמדינה על ההוצאות. "הימשכות המלחמה, והעובדה שאנחנו עדיין לא יודעים מתי היא תסתיים, הביאו אותנו לבנות תקציב בעל משמעויות כלכליות-ביטחוניות שלוקח בחשבון גם אפשרות תרחיש של עלטה באשדוד ובמדינת ישראל כולה במשך זמן לא ידוע", מסר לסרי. "תרגלנו אפשרות כזו, וכיצד לתת מענה לכל האוכלוסייה בעיר גם במקרה של פגיעה בתשתיות החשמל. בחודשים האחרונים רכשה העירייה גנרטורים גדולים וקטנים, מאגרי דלק וציוד נוסף במטרה לתת מענה בזמן אמת לכל תרחיש".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר