חורף באשדוד
חורף באשדוד

אפס הצפות: בעיריית אשדוד מסכמים חורף סוער

על אף החורף הסוער והמשקעים העצומים, בעיריית אשדוד מתגאים באפס הצפות ברחבי העיר ותולים זאת במודל העירוני

פורסם בתאריך: 31.3.24 11:52

     

החורף מסתיים לו, הקיץ מתחיל להיות מורגש יותר ובמטה החורף בעיריית אשדוד מסכמים את העונה שהייתה די גשומה.

על פי תחנת המדידה בנמל אשדוד הממוקמת בתוך הים (אינה בודקת גשם מעל היבשה ולכן נתוניה מתייחסים רק לכך), במהלך העונה ירדו כ-410 מ"מ גשם במהלך 50 ימים.

אשדוד רשמה מספר אירועי גשם משמעותיים, ובהם 20 מ"מ בתחנת הנמל באמצע אוקטובר, 27 מ"מ ב-19.11 ומעל 50 מ"מ ב-23.12. חודשים ינואר פברואר כללו רצף ימים גשומים של עשרות מילימטרים, כולל עליית מפלס נחל לגבהים מאיימים, כאשר בחודש הראשון של 2024 ירדו פי 2 משקעים מאשר הממוצע הרב שנתי.

ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי: "כמות הממטרים העצומה פגשה אותנו מוכנים בכל החזיתות, וההיצמדות לתוכניות העבודה שלנו הובילה לכך שהעיר התנהלה באופן שגרתי גם בימים הגשומים ביותר. יש לנו צוותי עבודה מעולה, ידע שנרכש עם השנים ושילוב טכנולוגיה מתקדמת ביותר שהפכו את החורף הקיצוני הזה להרבה יותר נוח לתושבים".

נערכים למזג האוויר באשדוד

נערכים למזג האוויר באשדוד. צילום ארכיון

מאפיינים נוספים של החורף הנוכחי היו הטמפרטורות הנמוכות ומשבי רוח חזקים. יחד עם הממטרים הרבים, נוצר חשש לעליית מפלס נחל לכיש אך הדבר נמנע הודות לפעולות שנקטו בעירייה על פי המודל העירוני שנבנה לאורך השנים וכלל התמודדות עם מזג אוויר קיצור בתקופות קצובות ומלאות במשקעים.

"הצלחנו לעמוד בכל המשימות בהצלחה כי לאור עבודתם המאומצת של אנשי המוקד, האחזקה, התפעול וצוותי החירום", מסביר מנהל אגף התפעול, שלמה רוטנברג. "הסתייענו בנוסף גם במערכת טכנולוגית מתקדמת של חברת Tomorrow.io, וכך יכולנו לנטר בזמן אמת ולתת מענה לכל תרחיש ואף למזער בעיות שעלו".

שלמה רוטנברג

שלמה רוטנברג

יש לציין בהקשר זה שאשדוד היא עיר מהגדולות בארץ ובזמן מזג אוויר יש לה אתגרים סביבתיים: רצועת חוף, נחל ודיונה. ישנם בעיר 622 רחובות, 11,080 קולטנים, 40 אלף עצים, 8 נקזים – 150 ק"מ תשתית הולכה תת קרקעית.

לסרי מסכם: "המודל שבנינו עם השנים ושאותו אנחנו משפרים כל הזמן, נועד בדיוק למצבי הקיצון הללו שבהם יש כמויות עצומות של גשם בתוך ימים ספורים, מצב מורכב ומאתגר בעיר כמו אשדוד שיש בה רצועת ים ארוכה, דיונה ואת נחל לכיש. הצלחנו לעמוד במשימות שלנו כי כל אחד ידע את תפקידו וכיצד לבצע אותו על הצד הטוב ביותר, כדי שכולנו נוכל להמשיך בהתנהלות שגרתית גם בימים גשומים במיוחד".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר