צילום: השירות הווטרינרי, עיריית אשדוד
צילום: השירות הווטרינרי, עיריית אשדוד

הווטרינר העירוני באשדוד הודיע: אלו השינויים בחיסונים לכלבים שיכנסו לתוקף ב-1.4.24

על פי השינוי בחוק, כל כלב שקיבל במהלך חייו שני חיסוני כלבת ומעלה יוכל להתחסן כנגד מחלת הכלבת פעם בשנתיים. תיקון זה חוסך את עלות החיסון לתושבים, שהיו צריכים להוציא רישיון בלבד בכל שנה. כל העדכונים החשובים בחוק כאן

פורסם בתאריך: 27.3.24 16:35

     

ד"ר משה דהן, הוטרינר העירוני, פרסם את העדכון החדש אותו אישרה ועדת הכלכלה של הכנסת, לפיו חיסון כנגד מחלת הכלבת יינתן אחת לשנתיים לכלבים אשר קיבלו בחייהם שני חיסוני כלבת ומעלה.

גורים ללא חיסונים או כלבים שטרם קיבלו שני חיסוני כלבת, יצטרכו לקבל שני חיסוני כלבת במרווח של חודש ביניהם – חיסון ראשון וחיסון דחף המעלה את רמת הנוגדנים כנגד המחלה.

הרישיון להחזקת הכלב יימסר לתושבים במעמד חיסון הכלב ולאחר תשלום האגרות הקבועות בחוק ועמידה בתנאי הרישיון. "לאחר קבלת שני חיסונים יהיה חיסון הכלבת תקף למשך שנתיים, כך שבמעמד חידוש הרישיון השנתי לכלב בשנה הבאה לא יהיה הכלב מחויב בקבלת חיסון כתנאי לרישיון" אומרים במחלקת הוטרינר. אגב, חשוב לציין כי את אגרת הרישוי יש להמשיך ולשלם באופן שנתי על מנת להחזיק את כלבכם ברישיון על פי חוק.

צילום: השירות הווטרינרי, עיריית אשדוד

צילום: השירות הווטרינרי, עיריית אשדוד

השינויים החדשים ייכנסו לתוקף החל מ-1.4.2024, ואלה עיקרם:

גור כלבים יש לחסן בחיסון ראשון כנגד מחלת הכלבת בגיל 3 חודשים. את הגור יש לחסן בחיסון דחף חודש לאחר החיסון הראשון. עם קבלת חיסון הדחף יקבל הבעלים רישיון להחזקת כלב, ובלבד שעמד בכל התנאים הרשומים בחוק.

כלב מעל שלושה חודשים שלא חוסן מעולם יש לחסן בחיסון כנגד מחלת הכלבת באופן מיידי. חודש לאחר החיסון הראשון יש לחסן את הכלב בחיסון דחף. עם קבלת חיסון הדחף יקבל הבעלים רישיון להחזקת כלב, ובלבד שעמד בכל התנאים הרשומים בחוק.

כלב שחוסן פעם אחת בלבד כנגד מחלת הכלבת, יש לחסנו בחיסון דחף כעבור חודש מהחיסון הראשון. עם קבלת חיסון הדחף יקבל הבעלים רישיון להחזקת כלב, ובלבד שעמד בכל התנאים הרשומים בחוק.

כלב שחוסן מעל פעמיים עד התאריך 1.4.2024, תוקף החיסון שלו יהיה למשך שנתיים מיום החיסון האחרון. בעלי הכלב יצטרכו לחדש את רישיון ההחזקה שלהם עם פקיעתו כעבור שנה מיום הוצאתו (בשנה בה צריך הכלב להתחסן ישלם בעליו עבור חיסון ורישיון. החיסון יהיה תקף למשך שנתיים והרישיון למשך שנה). בשנה בה הכלב אינו צריך להתחסן ישלם בעליו את אגרת הרישיון בלבד והרישיון יהיה תקף לשנה, ובלבד שעמד בכל התנאים ופרטי הכלב והבעלים מעודכנים במערכת השירות הווטרינרי.

לשאלות ובירורים נוספים תוכלו לפנות למחלקת הוטרינר או לכלביה העירונית.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר