כיכר המפרשים אשדוד תואר בכחול כחלק מקמפיין העלאת מודעות לסרטן המעי הגס
כיכר המפרשים אשדוד תואר בכחול כחלק מקמפיין העלאת מודעות לסרטן המעי הגס

חודש המודעות לסרטן המעי הגס: באשדוד קוראים לתושבים לצאת להיבדק

ב-31.3.24 תאיר עיריית אשדוד את כיכר המפרשים וכיכר עין השמש בכחול, לציון חודש המודעות לסרטן המעי הגס. שימו לב לרשימת התסמינים, יש לכם אחד מהם? לכו להיבדק. גילוי מוקדם מציל חיים

פורסם בתאריך: 27.3.24 16:14

     

במסגרת חודש המודעות לסרטן המעי הגס, עמותת 'צו מניעה' יוצאת בקמפיין ארצי להגברת המודעות למחלת סרטן המעי הגס –אחד מגורמי התמותה הגדולים בישראל, ורותמת את הרשויות המקומיות למסע ההסברה באמצעות הארת מבני ציבור ומונומנטים באור כחול. גם עיריית אשדוד מצטרפת לקמפיין וב-31.3.24 היא תאיר בכחול את כיכר המפרשים וכיכר עין השמש.

 

על פי נתוני משרד הבריאות, סרטן המעי הגס פוגע בכ-3,000 אנשים בשנה, ופוגע בגברים ובנשים במידה שווה, בכל המגזרים בחברה. לרוב, המחלה מופיעה בגיל 50 ומעלה, אך בשנים האחרונות נרשמת מגמת עלייה של סרטן המעי הגס בקרב צעירים מתחת לגיל 50. "לצערנו, כ-350 מהחולים בשנה יהיו מתחת לגיל 50", אומרים בעמותה וקוראים לציבור "קחו אחריות! אל תחכו לסימן! היבדקו בזמן!".

קמפיין העלאת מודעות לסרטן המעי הגס

קמפיין העלאת מודעות לסרטן המעי הגס

"דמיינו לכם כי בכל חודש מתרסק מטוס בישראל וכתוצאה מכך 12 נוסעים מתים ו-250 נפצעים. זה מספר המתים והחולים בישראל מסרטן המעי הגס בכל חודש. צאו להיבדק, כי את סרטן המעי הגס ניתן למנוע".

כבר כעת יכול כל אחד ואחת לבחון את עצמו ולהחליט האם להגיע לרופא. כל שעליכם לעשות הוא לבדוק האם מופיעים אצלו אחד מהתסמינים הבאים: דם בצואה, כאבי בטן מתמשכים, אנמיה עייפות וחולשה, שינוי בהרגלי היציאות, חוסר תיאבון וירידה לא רצונית במשקל. אם תסמינים אלה מופיעים אצלכם ואם יש לכם היסטוריה משפחתית – אל תהססו והתייעצו עם רופא/ת המשפחה.

קמפיין העלאת מודעות לסרטן המעי הגס

קמפיין העלאת מודעות לסרטן המעי הגס

בבדיקות הסקר ניתן לאבחן את מצב הנבדק ולקבוע כיצד להתקדם. בדיקת הקולונוסקופיה הינה בדיקה מונעת המאפשרת אבחון וככל שזוהו פוליפים טרום סרטניים הם מוסרים מיד.

כמו כן, במחלקת הבריאות בעירייה קוראים לתושבים להיוועץ עם רופא המשפחה, וככל שמופיעים התסמינים או שקיימת היסטוריה במשפחה, להקדים ולהיבדק.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר