תצוגת האופנה של נשות הקהילה
תצוגת האופנה של נשות הקהילה

תצוגת אופנה, פאנל נשים והרצאה מרתקת: בקהילה האתיופית באשדוד ציינו את חודש האישה

נשות הקהילה האתיופית באשדוד התכנסו לערב חגיגי לציון חודש האישה הבינלאומי. הן נהנו מהרצאה על נשים בקהילה האתיופית, פאנל בנושא של חייהן של נשים בעורף, תצוגת אופנה של תלבושות וכלים מסורתיים, וברכת רב הקהילה משה ברוך שליט"א

פורסם בתאריך: 22.3.24 10:47

     

כ-150 נשים מהקהילה האתיופית השתתפו בערב לציון חודש האישה הבינלאומי, שנערך במתנס 'אנדנת', במעמד יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה, אהובה עמרם, ואושרה פרידמן, סמנכ"לית המשרד לשוויון חברתי וקידום מעמד האישה, שברכה את נשות הקהילה תוך שהיא מציינת את גבורתן של הנשים מהמסע ועד היום.

 

אהובה עמרם פתחה את הערב וציינה את חשיבותו של יום האישה במיוחד כעת, על רקע המלחמה. "השנה במיוחד, בערב החגיגי הזה, חשוב לספר על גבורת הנשים במלחמה הנוראה שפרצה בשבעה באוקטובר, ועדיין נמשכת".

אירוע יום האישה בקהילה האתיופית

אירוע יום האישה בקהילה האתיופית

"מצד אחד, ערב זה הוא הזדמנות להדגיש את הצעדים שיש עדיין לעשות כדי להשיג שוויון, למגר אפליה ודעות קדומות, ומצד שני להדגיש את ההכרה בחשיבות שילובן של נשים מכל הקהילות בכל התחומים בעמדות מפתח בחברה הישראלית, כמו גם שיפור מעמדן למען חיזוק הקהילה, החוסן הכלכלי והחברתי במדינה".

בהמשך הערב, העבירה זיוה דגו מקונן, בת העדה, הרצאה מרתקת על "חייהן של נשים בעורף", וסיפרה על האישה האתיופית, על להיות אישה בקהילה, על עבודתן של הנשים בשדות באתיופיה יחד עם התינוק במנשא על גבן, והכל בשפה האמהרית לטובת הנשים המבוגרות.

אהובה עמרם, יום האישה בקהילה האתיופית

אהובה עמרם, יום האישה בקהילה האתיופית

תכנית האירוע הייתה עשירה ומהנה הודות לשיתוף פעולה פורה של המשרד לקידום מעמד האישה, גדי טרקיי – יו"ר הקהילה האתיופית, וטרויה יפית מלקו, מנחה ומפיקת הערב.

רב הקהילה משה ברוך שליט"א בירך את נשות הקהילה וערך טקס דאבו מסורתי ודרש על אסתר המלכה – גיבורת המגילה, ועל עוצמת הנשים בכלל ונשות הקהילה בפרט. במהלך הערב התקיימה תצוגת אופנה מאת מברק מולט אשר הציגה תלבושות וכלים מסורתיים, אותן דיגמנו בנות העדה.

פאנל נשים בערב יום האישה בקהילה האתיופית

פאנל נשים בערב יום האישה בקהילה האתיופית

בנוסף, כחלק מתוכנית הערב התקיים פאנל נשים בנושא חייהן של נשים בעורף בעת המלחמה והן במסע. בפאנל השתתפו בין היתר הגב' אושרה פרידמן – סמנכ"לית המשרד לשוויון חברתי, אהובה עמרם – יועצת רה"ע לקידום מעמד האישה, שדיברו הנושא השפעת המלחמה על מעמד הנשים. את הערב סיימו בשירים וריקודים עם הזמרת והרקדנית המדהימה קנובש אבבה.

אירוע יום האישה בקהילה האתיופית

אירוע יום האישה בקהילה האתיופית


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר