צעצועים מסוכנים, נפצים צילום: דוברות המשטרה

"הוציאו את הנפצים מחוץ לחוק": באשדוד מבקשים לקחת אחריות למען הלומי הקרב

קמפיין ארצי נרחב למען מניעת שימוש בנפצים בחג הפורים יצא לדרך, וגם באשדוד קוראים לציבור לא לרכוש ולא להשתמש בהם, כיוון שהרעש יכול להבהיל את הלומי הקרב ונפגעי החרדה

פורסם בתאריך: 14.3.24 17:37

     

בעיריית אשדוד קוראים לקחת אחריות, במיוחד השנה, ולהימנע מרכישה ושימוש בנפצים וחזיזים בחג הפורים, על מנת להתחשב בחיילים הלומי הקרב והסובלים מפוסט טראומה עקב אירועי ה-7.10 ומלחמת חרבות ברזל.

 

 

רעש הפיצוץ פוגע באזרחים מיישובי העוטף שנפגעו ממתקפת הטרור הנפשעת, ובלצעירים שהשתתפו במסיבה בנובה. כל אלה סובלים מחרדות ומפוסט טראומה והם רגישים לכל רעש. הם נבהלים מכל חריקה ומכל טריקת דלת ופיצוצי נפצים מחזירים אותם לטראומה הקשה. יותר מכך, נתונים מלמדים כי לא מעט תינוקות, ילדים קטנים ואוכלוסיית הקשישים, נבהלים מרעש החזיזים והנפצים ומפתחים חרדות גם לאחר הפורים. כך גם בעלי החיים. אצלם הפחד בולט מיד והם מגיבים בנביחות וביללות ולעתים גם מפתחים תוקפנות.

קמפיין נגד נפצים בפורים

קמפיין נגד נפצים בפורים

גם מטה הבטיחות במשרד החינוך ומרכז השלטון המקומי מצטרפים לקמפיין ומציינים השמירה היא לא רק על חיילי הצבא ונפגעי החרדה. השימוש בנפצים ובחזיזים הפך להיות למשחק מסוכן הגורם לפציעות מיותרות ולנזקים בלתי הפיכים. בקריאה להורים הם מבקשים מהם להימנע מרכישת נפצים לילדים ולהסביר להם את הסכנות הנלוות לשימוש בחומרים הללו.

גורמי האכיפה הפועלים בשטח על מנת למנוע את חדירתם של החומרים הללו לשוק, מצטרפים לקריאה להימנע משימוש בחזיזים ובנפצים וקוראים לבעלי החנויות וליבואנים שלא למכור נפצים חזיזים וקפצונים. "אין בחומרים הללו שום דבר טוב, רק נזקים. אנא הימנעו מלמכור אותם לילדים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר