מימין לשמאל שאול שניידר יו"ר נמל אשדוד גבי פורטנוי ראש מערך הסייבר הלאומי אלי בר יוסף מנכ"ל נמל אשדוד בפועל. צילום: פבל טולצ'ינסקי
אלי בר יוסף מנכ"ל נמל אשדוד בפועל. צילום: פבל טולצ'ינסקי

"האיומים במרחב הימי מתגברים": נמל אשדוד ומערך הסייבר הלאומי חתמו על הסכם שיתוף פעולה

על רקע מתקפות הסייבר שתוקפות גם את עולם הנמלים, נערכים בנמל אשדוד להגנת סייבר בתשתית הנמלים. במסגרת זו נחתם הסכם שיתוף פעולה עם מערך הסייבר הלאומי במטרה להתמודד עם איומים אפשריים

פורסם בתאריך: 12.3.24 13:16

     

במסגרת פגישה שהתקיימה בנמל אשדוד עם ראש מערך הסייבר הלאומי גבי פורטנוי, יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד שאול שניידר ומנכ"ל בפועל נמל אשדוד, אלי בר יוסף, נחתם הסכם LOI הצהרת כוונות להידוק שיתוף הפעולה בנושא הסייבר ולקידום פרויקטים משותפים ברמה הלאומית והבינלאומית, במסגרתו ייבחנו אפשרות לפתיחת בי"ס לסייבר, סקאוטינג טכנולוגי, פתרונות סייבר לעולם הקרוזים ועוד.

 

מתקפות סייבר בנמלים הן איום ממשי הולך וגובר, כאשר רק בשנה האחרונה הותקפו נמלים רבים ברחבי העולם. העולם כבר החל לפעול להגנת סייבר בתשתית הנמלים. בנמלים בעולם נפתחו מרכזי חוסן סייבר שמטרתם לשפר את יכולות המוכנות וההתאוששות, ולאחרונה אף השיקו קואליציית אבטחת סייבר ימית לשיפור שיתוף המידע בין משתמשי הארגון ופעולות נוספות.

מחלקת החדשנות של נמל אשדוד בניהול רועי אברהמי מצטיינת בתחום הסייבר לנמלים ומציגה פתרונות מוכחים של סטרטאפים המובילים בתחומם. כמו כן, החממה הטכנולוגית בנמל מקדמת פרויקטים בינלאומיים רבים. במסגרת מערך החדשנות פועלים מספר סטארטאפים ישראליים אשר יודעים לתת מענה ופתרונות אבטחת סייבר, ביניהם: Cyber 2.0, אניגמאטוס, סלבדור, EasySec Solutions, ו-Global computers com. Team ועוד.

נמל אשדוד. צילום: מאיר קרואני

נמל אשדוד. צילום: מאיר קרואני

"האיומים במרחב הימי מתגברים גם בתחום הסייבר",  אמר ראש מערך הסייבר הלאומי גבי פורטנוי. "מרכז חדשנות באשדוד יקדם פיתוחים חדשניים שיציעו פתרונות בעולם הספינות והקשר שבין הים לנמל, כדי להיות צעד אחד לפני התוקפים ולשמר את הרציפות התפקודית המשמעותית כל כך בימים אלו של מלחמה".

לדברי שאול שניידר, יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד: "אני מברך על הידוק שיתוף הפעולה בין נמל אשדוד לבין גוף חשוב כמו מערך הסייבר הלאומי. אנו נמצאים בתקופה מאתגרת ביותר בתחום ואני בטוח שההשקעה בתחום הסייבר אשר הינה חלק ממנוע הצמיחה של הנמל, תביא בשורה חדשה, הן לאקוסיסטם הישראלי והן ברמה הבינלאומית".

אלי בר יוסף. צילום: פבל טולצינסקי

אלי בר יוסף. צילום: פבל טולצינסקי

אלי בר יוסף, מנכ"ל בפועל נמל אשדוד : "לנמל אשדוד משאבים, מוכנות וניסיון המלווה בטכנולוגיות בתחום הסייבר. יחד עם מערך החדשנות שלנו אנו פועלים לספק ולחזק את הפתרונות בתחום הטכנולוגיה ובתחום הסייבר בפרט. הידוק הקשרים עם מערך הסייבר הלאומי יתרום רבות לפיתוח התחום".

שאול שניידר. צילום: דוברות נמל אשדוד

שאול שניידר. צילום: דוברות נמל אשדוד

"שיתוף הפעולה הזה חשוב ביותר ונחוץ מאוד, בטח בתקופה של רגישות ביטחונית", אמר השר לשיתוף פעולה אזורי והממונה על רשות החברות דוד אמסלם. "אנו נמצאים בתקופה של ריבוי איומים, מכל הכיוונים והתחומים, וכל פעילות שמטרתה להתמודד עם האיומים, תבורך. אני מצדיע ומודה לכל עובדי נמל אשדוד ומערך הסייבר הלאומי על שיתוף הפעולה ועל העבודה המקצועית, המסורה והנהדרת שלהם. מדינת ישראל חבה לכם לא מעט, יישר כוח".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר