עמירם בן זקן. צילום: עדן בוהדנה
עמירם בן זקן. צילום: עדן בוהדנה

"אדע לנווט בין המספרה למועצה": מעצב השיער עמירם בן זקן מסכם בחירות

בין המושבים במועצת העיר אשדוד יש כעת גם מקום למעצב השיער עמירם בן זקן - מספר 3 ברשימתה של הלן גלבר. בראיון ל'כאן דרום' הוא מסביר מה לו ולפוליטיקה, מדוע הוא נגד בתי ספר מקצועיים, מה הוא חושב על שיתוף פעולה עם ראש העירייה והאם ניתן היה להחליף את לסרי: "אני חושב שהתוצאות יכלו להיות שונות אם לא היה אגו מצד המועמדים האחרים"

פורסם בתאריך: 1.3.24 08:08

     

אם תהיתם איך מעצב שיער מוכר בעיר הופך להיות חבר מועצה ביום בהיר אחד, אז עבור עמירם בן זקן, וכנראה שגם עבור לקוחותיו, זה הדבר הטבעי.

בן זקן, בן 35 מאשדוד, הצליח לקבל השבוע כיסא במועצה, לאחר שהרשימה בה היה מועמד 'אין לנו עוד אשדוד' בראשות הלן גלבר, קיבלה 3 מושבים.

גלבר כידוע התמודדה לראשות העירייה במטרה להביא לשינוי בעיר, וזו הסיבה שבן זקן הצטרף אליה, כי הוא באמת האמין שהם יצליחו לעשות שינוי – גם בקלפיות, ולהביא לתוצאות אחרות לחלוטין.

אלא שהסקרים שניבאו שהם בדרך הנכונה לא הועילו ברגע האמת. רשימתם זכתה במקום השני, אבל גם הרחק מאחור. בראיון ל'כאן דרום' סיפר בן זקן על מה לדעתו יכול היה להפוך את התוצאות ובאמת להביא את השינוי המיוחל לעיר: איחודים, שכידוע, לא היו. "כנראה האגו ניצח ועכשיו זה מאוחר מדי", אמר.

"הפוליטיקה לא זרה לי"

"תמיד הייתי פעיל ציבור, תמיד עזרתי לאנשים", סיפר. "כשמגיעים אליי למספרה תמיד מתחילים לדבר ולשפוך את הלב ולנהל איתי שיחות עומק, ואני מהצד שלי מנסה לפתור לאנשים את הבעיות או לתת להם רעיונות. אל המספרה שלי מגיע כל הפסיפס האנושי היפה של העיר אשדוד. יש לי לקוחות וחברים שמאלניים מאוד כשאני אישית בעל דעות ימניות. כולם יודעים באיזה צד אני על המפה הפוליטית, ובכל זאת אוהבים לספר לי דברים, לשתף אותי, לשאול מה דעתי על המצב. נחשפתי לאורך השנים להמון אנשים, אני יודע את הבעיות והמצוקות שלהם, ולכן רציתי לסייע וידעתי שיש לי במה".

עמירם בן זקן. צילום: אלבום פרטי

עמירם בן זקן. צילום: אלבום פרטי

בן זקן הוא אמנם מעצב שיער, אך הפוליטיקה לא זרה לו. "אני מעצב שיער מאז שאני מכיר את עצמי, ואני גם מגיע ממשפחה שהיא מאוד מוכרת בליכוד, אבא שלי פעיל ליכוד הרבה שנים. אני בעצמי חבר מרכז ליכוד, והייתי סגן יו"ר צעירי הליכוד בעבר", אמר. "אחי הוא מנכ"ל משרד התחבורה וכנראה שיש לנו במשפחה את החיידק הפוליטי".

מדוע חברת דווקא להלן גלבר?

"ישבנו ודיברנו כמה פעמים, דיברנו על הדברים והבנתי שהיא האדם הנכון והטוב לעיר, והחלטתי לשתף איתה פעולה".

עמירם בן זקן. צילום: אלבום פרטי

עמירם בן זקן. צילום: אלבום פרטי

"נותן להלן להחליט"

מכל חברי הרשימה, קיבל בן זקן את המקום השלישי והמכובד ברשימתה של גלבר, וגם זכה כאמור להיות חבר מועצה ולהשפיע מבפנים. אבל האם הרשימה שכל כך התנגדה לדרכו של לסרי תשתכנע לשבת בקואליציה ובאמת-באמת להשפיע? לדעתו של בן זקן, לעשות את הדברים יחד זה הדבר הנכון. אבל הוא נותן לראש הרשימה להחליט.

"אני חושב שתמיד כיף וטוב יותר לעשות ביחד, ואני אשמח לעשות ביחד עם הלן כל מה שהיא תחליט. פוטנציאל תמיד יש. אבל אני הולך אחרי הראש – הלן גלבר. אני תומך בה בכל החלטה שתהיה, ובכל נושא. גם את נושא הועדות שאשתתף בהן, אני נותן להלן להוביל. היא יודעת מה הכי נכון".

מה דעתך על תוצאות הבחירות?

"אני חושב שמשהו חדש זה תמיד מרענן, לכן לדעתי, ראש עיר צריך להיות ב-2 קדנציות בלבד. אם הוא רוצה עוד אחת הוא צריך לצאת לנבצרות לשנה, לתת הזדמנות למישהו חדש עם אמביציה ורצון לשנות, ולראות איך זה עובד. אני חושב שהתוצאות יכלו להיות שונות אם לא היה את כל האגו מצד המועמדים האחרים שהוצעו להם איחודים, אבל עכשיו כאמור זה מאוחר מדי. כרגע, תכל'ס בשטח, יש ראש עיר שנבחר, ונאחל לו את כל ההצלחה בעולם".

הלן גלבר

הלן גלבר

היעד שלכם היה לעשות שינוי בראשות העיר. איפה אתה בכל זאת חושב שטעיתם?

"לא חושב שטעינו. התמודדנו בדרך ממלכתית, עשינו כל מה שצריך כדי לנצח".

אלי לחמני הבין שכנראה הוא צריך לפרוש מהחיים הפוליטיים לאחר ההפסד. אתה חושב שאחרי הפסד שני גם הלן גלבר צריכה לפרוש?

"ממש לא. הלן הגיעה למקום השני בסקרים, והיא תמשיך להשפיע גם בתוך המועצה. זו המטרה העליונה שלה, לסייע לתושבים, לעשות שינוי, להיות שם בשבילם ולתת להם מענה".

ד"ר אלי לחמני. צילום: אבי רוקח

ד"ר אלי לחמני, החליט לפרוש. צילום: אבי רוקח

"אני נגד בתי ספר מקצועיים"

בתור מעצב שיער עסוק מאוד, בן זקן בטוח שיצליח לנווט בין שני הכובעים שיש לו היום, ובנחישות רבה. יש לו רשימה של דברים שירצה לטפל בהם מיד ובראשם – תחום החינוך בעיר.

בן זקן נולד וגדל באשדוד. הוא למד בישיבת 'נווה הרצוג', לאחר מכן עבר לבית הספר אנקורי, ובסוף סיים בעמל – בית ספר מקצועי באשדוד, שם למד עיצוב שיער. "אבא שלי ניהל את המספרה שאני מספר בה כיום, ברובע ו'. הוא נתן לי להמשיך את דרכו. את כל נושא עיצוב השיער למדתי כבר בבית אבל בבית הספר המשכתי את זה. אבל למרות זאת, אני נגד בתי ספר מקצועיים, ואני אשמח לשנות את זה".

עמירם בן זקן. צילום: אלבום פרטי

עמירם בן זקן. צילום: אלבום פרטי

"בעבר – בדור של ההורים שלי, בבתי הספר היו מגמות של קלדנות, תפירה וכד', ואז קם הדור של הרופאים והמהנדסים ועורכי הדין, ומה שקרה הוא שכל מי שלא התאים באופי שלו ללכת בדרך הזו ורצה תחום אחר, הרגש שהוא נתקע באמצע וחי בהרגשה של 'לא מספיק' טוב כי הוא לא מצליח להגיע לציונים הנכונים. אני חושב שמראש צריך להכניס לכל בית ספר מגמה ייעודית מקצועית, ולתת גם לתלמידים שהייטק או רפואה לא מתאימים להם, כן למצוא את עצמם בבית הספר שלהם, ולא לשלוח אותם לבית ספר מקצועי אחר, כי לשם מגיעים בסוף כל השובבים, ואז גם מתחרים על מי יותר שובב, ומשם הדרך ידועה. בתי ספר מקצועיים הם חממה לשובבים ואני חושב שצריך לתת מקום לתלמידים שציונים לרפואה או עריכת דין לא מעניינים אותם".

אז שינוי תחום החינוך יהיה התרומה האישית שלך לעיר?

"לא רק. החלטתי להתמודד למועצה כי יש נושאים שחשובים לי מאוד. השכונות הותיקות – שם האידיאולגיה שלי. לפתח אותן, לעשות אותן נוצצות. אני משאיר את המספרה שלי ברובע ו' בכוונה. אני שואף להפוך את השווקים העירוניים באשדוד למחנה יהודה. זה משהו שחשוב לי. ובנוסף, אני מרגיש שכל הנושא של הביטחון האישי לתושבי אשדוד זה משהו שצריך לטפל בו. הרבה אנשים מרגישים שאין להם ביטחון. זה הערך המוסף שיש לי לתת להם במועצה, לטפל בנושאים שבעיניי חשובים מאוד לתושבים, ולעשות את כל מה שביכולתי כדי לתת להם פתרון אמיתי לטווח ארוך".

עמירם בן זקן. צילום: אלבום פרטי

עמירם בן זקן. צילום: אלבום פרטי


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




 

 

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר