ארד ריכטר. צילום: טניה אלכסייב
ארד ריכטר. צילום: טניה אלכסייב

עשרים אלף צפיות: השיר של ארד ריכטר מאשדוד על אירועי ה-7.10

הזמר והיוצר האשדודי ארד ריכטר הוציא שיר בעקבות מתקפת הטרור של חמאס, שמטרתו להסביר לילדים שלו על הקושי שלנו - ההורים, עם המצב. בקליפ של השיר שילב ארד וידאו מההריסות בקיבוץ בארי, אותו צילמה חברתו הותיקה אילת חכים, ניצולת הטבח, שאחותה נחטפה ושוחררה, ובעלה מוחזק בשבי חמאס. השיר הגיע בתוך שבועיים למעל עשרים אלף השמעות ביוטיוב ומושמע בתחנות הרדיו המקומיות

פורסם בתאריך: 29.2.24 19:51

     

בתוך שבועיים הגיע שירו החדש של הזמר האשדודי ארד ריכטר לעשרים אלף צפיות והצליח לרגש אלפים. 'סיפורים ממלחמה' הוא שיר שנכתב לאחר מתקפת הטרור ב-7.10 כשמילות השיר מכוונות אל ילדיו, ומנסות להמחיש את הקושי הנפשי שלו כהורה בימים כאלו.

"מאז אירועי ה-7.10 ניסיתי לחשוב איך אני אי פעם אצליח לספר לילדים שלי על מה שהיה", סיפר ארד ל'כאן דרום'. "נכנסתי לאולפן שלי והסתגרתי שם, כתבתי את המילים לשיר, שהוא בעצם הדרך שלי לספר לילדים על מה שקרה, תוך כדי שאני מציין את הקושי בלתווך להם את זה".

צילום עטיפת השיר

צילום עטיפת השיר

ארד הוא מוזיקאי זמר ויוצר. הוא למד במכללת ספיר בשדרות, ורבים מחבריו ללימודים איבדו את יקיריהם, קרוביהם חטופים ובתיהם נחרבו. בין חבריו ללימודים הייתה אילת חכים. היום אילת היא חברת הקיבוץ בארי, ששרדה את הטבח. אחותה רז בן עמי נחטפה ושוחררה משבי חמאס לאחר 54 ימים, אך בעלה אוהד עדיין מוחזק בשבי. הוידאו לשיר הוכן כהנצחה על בסיס צילומי ההרס והחורבן בקיבוץ בארי אותם תיעדה חכים.

"בווידאו המקורי היו מראות קשים מאוד. רציתי ליצור וידאו שיהיה מתאים גם לצעירים, ולא רציתי לחשוף אותם לכל הפרטים שרואים שם", סיפר. "יחד עם זאת, חייב להראות את זה, חייב להנציח את מה שקרה, וגם חשוב לי שהילדים שלי יבינו את זה יום אחד. וכמה גם אנחנו ההורים מתקשים בעצמינו בהתמודדות עם המצב. האופן שבו אספר או לא אספר בכלל על האירועים הקשים, העסיק אותי מאוד והביא אותי לכתוב את השיר שמילותיו מתחילות ב ״לא יודע איך לומר לך, כל המילים כבר לא יוצאות. ויום אחד אולי אסביר לך, על כל אותן תמונות קשות״.

השיר של ארד הגיע כאמור כבר למעל 20 אלף השמעות ביוטיוב ומקבל חיבוק חם מתחנות הרדיו המקומיות והאיזוריות. האזינו לשיר:

 


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר