מתן פרידמן
מתן פרידמן

"הלוואי ותהיה הפתעה של איחוד בדקה ה-90": מתן פרידמן לקראת הבחירות באשדוד

מתן פרידמן, מספר 6 ברשימתה של הלן גלבר סיים את שירות המילואים שלו שבוע לפני הבחירות, וכעת הוא פועל עם המועמדת לראשות העיר כדי להביא עוד ועוד תומכים. בריאיון ל'כאן דרום' הוא מספר על השינוי בתפיסה מאז ה-7.10: "חייב להוביל את העיר ל'עיר של כולם', לא של חרדים או חילונים, אלא של הרמוניה, של חיים משותפים". על מצב העיר שירצה לשנות מיד עם היבחרם בבחירות: "העיר אשדוד לא רלוונטית לצעירים. הם בורחים ממנה וצריך לטפל בזה", ועל איחודים פוטנציאליים: "שאר המתמודדים בטוחים בעצמם ולא מתפשרים. איחודים זה טוב, אבל האגו הורס"

פורסם בתאריך: 26.2.24 08:08

     

אחרי 139 ימים שהוא נלחם בעזה, סיים (לבינתיים) מתן פרידמן – מספר 6 ברשימתה של הלן גלבר, את שירות המילואים שלו, והוא חוזר לשטח באשדוד כדי לגייס עוד ועוד תושבים שיתנו להם את האפשרות לעשות שינוי באשדוד.

איך זה לעשות קמפיין בזמן מלחמה?
"זה טירוף. בהתחלה עשינו קאט אחד גדול, השביעי באוקטובר ניתק אותנו מהכל. לא ידעתי מה יהיה עם ההתמודדות בכלל, הבחירות נדחו, הדברים השתנו. אבל המילואים הסתיימו והכל טוב, עכשיו נותנים את כל הכוח".

האם שירות המילואים שינה את היעדים שלך לטיפול בעיר?
"כל מה שקרה ב-7.10 לימד אותנו להבין שכולנו עם אחד ולכולנו מציאות אחת. אנחנו חיים באותה חבילה. אני מקווה לאחדות ושלא נשכח את מה שקרה, שלא נחזור לשיח פוליטי מפלג, ואני מקווה שנצליח להוביל את העיר ל'עיר של כולם', לא של חרדים או חילונים, אלא של הרמוניה, של חיים משותפים".

מתן פרידמן והלן גלבר בעיר אשדוד

מתן פרידמן והלן גלבר בעיר אשדוד

מה הכי דחוף בעינייך לטיפול בעיר?
"אני רוצה להפוך את העיר לאטרקטיבית לצעירים: לאפשר דיור מונגש, שכירות לטווח ארוך. לספק מקומות בילוי כי צעירים לא מוצאים את עצמם בעיר, אלא הולכים לחפש בערים שכנות, ובחינוך. אחרי שהצעירים משתחררים מהצבא, הם רוצים לפנות להשכלה גבוהה, ואז הם מבינים שאין מה לעשות באשדוד כי אין השכלה גבוהה מספקת או אפשרויות להתפתח. העיר אשדוד לא רלוונטית לצעירים. גילאי 30-35 הולכים לאיבוד בנקודה הזאת – שהיא נקודה קריטית בעיני. זו הנקודה שמתחילים לברוח מהעיר ולנטוש אותה. ובזה צריך לטפל".

מה אתה חושב על הגוש של החרדים ולסרי?
"לא כולם הולכים עם מה שהרבי אומר. יש לי חברים חרדים ואני שומע גם מהם קולות ליברלים. בשלושים השנים בהן אני גר באשדוד אני מרגיש לרוב שצד אחד מקבל מענה לצרכים שלו ולא נעשה בעיר משהו שכלל את צרכי כלל התושבים. החלוקה צריכה להיות מאוזנת כלפי כולם, כדי שכולם יחוו את העיר, וכולם יכבדו את המגבלות של תושבי העיר. למשל אם הרובע סגור בשבת כי יש שם ציבור חרדי, צריך לכבד את זה, וכמו כן לכבד את החילוני שרוצה לבלות בשבת ולא להגביל אותו עם סגירת מקומות בילוי בסופ"ש".

מתן פרידמן והלן גלבר בעיר אשדוד

מתן פרידמן והלן גלבר בעיר אשדוד

האם אתה צופה איחודים ביממה הקרובה?
"אני חושב שאיחודים צריכים לקרות כי זה מכפיל כוח משמעותי, אבל רואים את האגו שמתפרץ אצל חלק מהמועמדים. שאר המועמדים בטוחים בעצמם ולא מתפשרים. הלוואי ותהיה הפתעה של הדקה ה-90, אחרת, לא יהיה אפשר לבצע ריענון לעיר. מקווה שנוכל לשבת סביב שולחן אחד, להתאחד, להוביל לשינוי. יחד עם זאת, הסקרים מדברים באופן חד משמעי: הלן מועמדת לדו קרב מול לסרי בסיבוב הבא. האיחודים שקרו לאחרונה לא באמת משנים את התמונה".

מתן פרידמן והלן גלבר בעיר אשדוד

מתן פרידמן והלן גלבר בעיר אשדוד

בגלל הלחימה, אנשים יבואו לבחור לדעתך כמו בעבר?
"לאנשים קשה בכלל לחשוב על בחירות במצב שאנחנו נמצאים בו, ואני מבין. אבל אם מישהו מוותר על זכות ההצבעה, אז שלא יתלונן בחמש השנים הבאות. מספיקות חמש דקות כדי לצאת להצביע. כל קול הכי קטן יכול לשנות לכאן או לכאן".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר