נמל אשדוד. צילום: מאיר קרואני
נמל אשדוד. צילום: מאיר קרואני

"תסירו גם מאיתנו את המגבלות": יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד בדיון בכנסת

דיון בנושא הסרת המגבלות על נמל מספנות ישראל בחיפה התקיים אתמול בכנסת, בו השתתפו יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד ומנכ"ל הנמל בפועל. בדיון הם טענו כי אם יוסרו המגבלות על הנמל המתחרה בחיפה, יהיה ראוי שיוסרו גם המגבלות החלות על נמל אשדוד - כנמל ממשלתי שכפוף לרגולציות, המונעות ממנו להתחרות בצורה שווה

פורסם בתאריך: 21.2.24 09:46

     

אתמול התקיימה ועידה בכנסת בנושא הסרת המגבלה על פעילות נמל מספנות ישראל. בועידה השתתפו שאול שניידר יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד ואלי בר יוסף, מנכ"ל בפועל של נמל אשדוד. הועדה התקיימה בראשות ח"כ דוד ביטן יו"ר ועדת הכלכלה, ולקחו בה חלק גם נציגים ממשרד התחבורה והבטיחות בדרכים, רשות הספנות והנמלים, משרד האוצר, חברת נמלי ישראל, מספנות ישראל, נמל חיפה, נמל המפרץ, נמל הדרום, איגוד לשכות המסחר, התאחדות התעשיינים, איגוד יבואני התבואות, ההסתדרות הכללית החדשה, מועצת המובילים והמסיעים ועוד.

 

בוועדה דנו בהסרת המגבלה על הסחורות הנפרקות בנמל מספנות ישראל, שהוטלה עליהם כחלק מהרפורמה בשוק הנמלים. יו"ר דירקטוריון שאול שניידר אמר כי יש להסיר את המגבלות גם בנמל אשדוד. "כיום נמל אשדוד הוא הנמל הממשלתי היחידי והוא היחיד אשר מוגבל וכפוף לרגולציות שונות, דבר שלא מאפשר להתחרות בצורה שווה. דוגמא לאחת ההגבלות שיש עלינו – נמל אשדוד חתום על הסכם עם ההסתדרות כאשר לא משנה מה קורה, 70% מעלות השכר אנחנו מחויבים לשלם למשכורות, זאת גם במידה ולא תיכנס אפילו ספינה אחת לנמל. לכן, במידה ורוצים להסיר את המגבלות, תסירו גם מאיתנו. אנחנו נתמודד עם זה".

נמל אשדוד. צילום: יניב וקנין

נמל אשדוד. צילום: יניב וקנין

מנכ"ל הנמל בפועל אלי בר יוסף הוסיף כי "בנמל אשדוד ערוכים לקליטת אוניות, באופן מלא וללא תורים. הרקע לתורים היה משבר הקורונה, אשר יצר עומס בכל הנמלים בעולם ולא רק בנמל אשדוד. נמל אשדוד השקיע כספים רבים ואף קלט עובדים במהלך המלחמה, כך שהוא כעת יעיל יותר, מהיר יותר וערוך לקלוט כל קיבולת, גם במידה ויגיעו אוניות נוספות מנמלים אחרים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר