תכנית 'בואו לגני' באשדוד. צילום: גן דרור אשדוד
תכנית 'בואו לגני' באשדוד. צילום: גן דרור אשדוד

"מלמד ומאחד בין כל התרבויות": פרויקט 'בואו לגני' בגני הילדים באשדוד

התכנית 'בואו לגני' בגני הילדים אשדוד פועלת גם השנה, ומחברת את הילדים עם המסורת היהודית, באמצעות שירים, פיוטים, כלי נגינה מסורתיים, והרבה שמחה

פורסם בתאריך: 19.2.24 17:56

     

לאחר ההצלחה בשנה שעברה, תכנית 'בואו לגני' ממשיכה לפעול גם השנה בגני הילדים בעיר אשדוד. התכנית הינה יוזמה ייחודית של אגף גני ילדים בעיריית אשדוד שמטרתה לחבר את הילדים למקורותיהם באמצעות שירים וכלי נגינה מסורתיים, פותחת צוהר לעולם עשיר של מסורות ותרבויות, תורמת לחיזוק הזהות היהודית-ישראלית ומעניקה לילדים כלים לחיים של סובלנות, קבלה והערכה לאחר.

 

 

את התוכנית מובילה צהלה מלמד, מדריכה מנוסה בתחום הפיוט, שמנגישה את עולם הפיוטים לגננות ולילדים. "התוכנית נועדה לחבר את הילדים למקורותיהם, להעשיר אותם בידע ובהבנה של מורשת ישראל ולטפח ערכים של סובלנות וקבלת האחר", הסבירה מלמד וציינה כי "דרך החוויה האמנותית והתרבותית, הילדים נחשפים למגוון כלי נגינה מסורתיים וסגנונות שירה ממזרח וממערב, ומתחברים לשורשים העמוקים של התרבות היהודית".

תכנית 'בואו לגני' באשדוד. צילום: גן דרור אשדוד

תכנית 'בואו לגני' באשדוד. צילום: גן דרור אשדוד

התוכנית בשיתוף פעולה של התזמורת האנדלוסית הישראלית אשדוד, משרד החינוך, הפיקוח על החינוך המוזיקלי, האגף לחינוך קדם יסודי ומנהל החינוך הממלכתי-דתי, המנהלת החינוכית איריס חליפה, והגננות כמובן, שמיישמות ומטמיעות את התוכנית בגנים.

שיתוף הפעולה הפורה בין הגורמים השונים מאפשר הפקת אירועים מיוחדים, מופעים ופעילויות מגוונות, המעניקים לילדים חוויה בלתי נשכחת. השנה, למרות המגבלות הביטחוניות, התוכנית המשיכה לפעול תוך התאמה למציאות החדשה. מופעים רבים התקיימו ללא קהל הורים, אך הפייטנים והנגנים המוכשרים הצליחו להעניק לילדים חוויות מרגשות ומרתקות גם מרחוק.

"כששומעים את שירת הילדים, הלב מתמלא ומשתוקק", אמרה טל ידידיה, מנהלת גן דרור. "זאת השנה השנייה שלי בפרויקט הנהדר הזה. אומנם הגן שלי הוא גן ממלכתי שברובו ילדים שהוריהם מברית המועצות, אך יחד עם זאת הפרויקט מאוד אמיתי, מלמד ומאחד בין כל התרבויות".

"ביום שישי הגיעו אלינו נגנים ופייטנים מהאנדלוסית, והנעימו את ילדי הגן וכן את צוות הגן בפיוטים שילדי הגן למדו מתחילת השנה", הוסיפה ידידיה. "הילדים השתתפו, שרו ורקדו באופן פעיל ומעורר השראה. ההורים שלא נכחו במופע קיבלו תיעוד של סרטונים ותמונות. התגובות היו מרגשות ומחממות את הלב. תודה לכם על פרויקט מוצלח מכל צוות גן דרור".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר