"מברכת על קבלת ההחלטה" עו"ד קוני טובול
"מברכת על קבלת ההחלטה" עו"ד קוני טובול

פרויקט תמ"א 38 באשדוד הופסק באמצע? הדיירים יוכלו לנהל את הפרויקט בעצמם

הוועדה לתכנון ובניה באשדוד קבעה: יזם שהפסיק את עבודות תמ"א 38 והשאיר את דייריו באתר בנייה, יעביר אליהם את היתר הבניה על מנת שהם ימשיכו את ניהול הפרויקט. החלטה זו מאפשרת לדיירים שעד כה היו כבולים באתר בניה, להימנע מהליכים ארוכים בבתי משפט, ולקחת את הפרויקט לידיהם

פורסם בתאריך: 18.2.24 18:44

     

לפני מספר ימים הכריעה הוועדה לתכנון ובניה באשדוד בסוגיה חשובה עבור דיירים המתגוררים בבניין שעובר תמ"א 38 שעבודותיו הופסקו באמצע על ידי היזם. אותם דיירים נאלצים לגור באתר בנייה מסוכן בעל כורחם, כשהם כבולים מלקחת את המושכות לידיהם. כעת, הוועדה לתכנון החליטה כי במידה והיזם מפסיק את העבודות, היתר הבניה יועבר לדיירים והם יוכלו להמשיך לנהל את הפרויקט בעצמם.

 

 

 

הוועדה התקיימה בהשתתפות עו"ד קוני טובול, חברת מועצת העיר אשדוד וחברה בוועדת בניין ערים. עו"ד טובול בירכה על כינוס הוועדה וההחלטה שהתקבלה. "במסגרת דיוני הוועדה, הוכרעה אחת הסוגיות הכאובות ביותר לדיירים בפרוייקטים מסוג זה.

התמשכות ההליכים ותהליכים בפרוייקטים, נושים והסתבכויות כלכליות, חילופי יזמים והחשוב מכל – דיירים שהינם 'לקוחות שבויים' הנאלצים לחיות הלכה למעשה באתרי בנייה בתנאים בלתי נסבלים, באופן המהווה לא אחת סכנה ממשית לשלומם וביטחונם".

פרויקט תמ"א 38 ברחוב הכלנית. צילום: משרד העבודה והרווחה

"במציאות נתונה זו, עיריית אשדוד נדרשת פעם אחר פעם למתן סיוע חרום באותם מקרים בהם חדלו היזמים מלתפקד. במהלך של חברי הוועדה בראשות סגן ראש העיר, עו״ד גבריאל כנפו ובהשתתפות עו״ד ליאור לוי בשם המינהלת העירונית להתחדשות עירונית, קיימנו דיון נוקב במסגרתו נדרשו היזמים למתן מענים בסוגיות הנ״ל ובפרט למצוקת הדיירים", נמסר מהעירייה. "ההחלטה שהתקבלה מציבה את טובת הדיירים להעברת היתר הבנייה שהוענק לפרוייקט מהיזם לדיירים מתוך מטרה לשים קץ לסבלם המתמשך".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר