הלן גלבר, יחיאל לסרי. צילומים: אלעד מלכה, פבל
הלן גלבר, יחיאל לסרי. צילומים: אלעד מלכה, פבל

גלבר ללסרי: גנוז את הפרסומים על "הישגיך" או שאעתור נגדך

פורסם בתאריך: 11.2.24 16:12

     

בסוף השבוע האחרון פרסם ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי, חוברת ובה פירט על הישגים שונים של העירייה.

בעקבות זאת, שיגרה אליו עו"ד הלן גלבר, המתמודדת לראשות העירייה, מכתב באמצעות עו"ד ד"ר מתן גוטמן שבו הם מאיימים לעתור נגדו לוועדת הבחירות בנושא.

על פי החוק ופסיקות בתי המשפט, שבועיים לפני הבחירות, נאסר על ראש עירייה מכהן לעשות שימוש במשאבי הציבור בפרסומי הרשות בשמו הפרטי כדי לפאר את הישגיו כביכול.

פרסום החוברת על ידי לסרי

החוברת שפרסם לסרי ושהופצה גם במסרונים לתושבי העיר וברשתות החברתיות נושאת את לוגו העירייה ואת שמו של לסרי ולטענת גלבר מדובר בפרסום אסור.

"העירייה הפיקה חוברת, זמן קצר טרם הבחירות וראש העירייה עשה שימוש בתקציב העירוני כאילו מדובר היה בתקציב הבחירות של סיעתו", כתב עו"ד גוטמן ללסרי וליועץ המשפטי לעירייה.

המסרון שהופץ עם קישור לחוברת

גלבר מסרה כי "ראש העירייה התבלבל כנראה בין הקופה הציבורית לתקציב הבחירות האישי שלו. ככל שהוא לא יגנוז מיד את החוברת האסורה על ההישגים שהוא מנסה לנכס לעצמו, בזמן שהעיר קורסת בכל מדד אפשרי – אנחנו נעתור נגדו".

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: "עיריית אשדוד מקפידה מאז יומה הראשון של המלחמה לעדכן את הציבור בכל מידע הקשור לחיזוק החוסן העירוני.

"נושא ריכוז הנתונים וההיערכות להפצת חוברת מידע לציבור עלה מספר פעמים בשולחן החמ"ל לשעת חירום בו השתתפה גם גב' גלבר ומעולם לא נשמעה טענה על ידה טרם הפרסום לעניין העיתוי או המתכונת. אדרבה לא אחת הועלו טענות על ידי הנבחרים שמרביתם מתמודד אף הוא לראשות העיר, ובתוכם גב' גלבר, שהציבור לא מכיר מספיק את ההחלטות ואת העשייה.

"ראש העיר משמש בשעת החירום גם כראש מטה משק לשעת חירום וככזה הוא מנהל את ההיערכות העירונית במהלך הלחימה על כל רמותיה. הדברים עליהם הוא חתום בחוברת מהווים תמצית שבתמצית מהעשייה. לו היה מבקש לפאר את שמו ולעשות פרסומת לעשייתו כנטען, היה מרחיב תחת חתימתו ופורש את כל העשייה העירונית אותה ניהל באופן אישי בכל אחת מ96 ישיבות הערכות המצב וישיבות העדכון. תחת זאת בחר ראש העיר לחזק את החוסן העירוני על ידי מתן מידע לציבור בדבר שירותי העיריה שסופקו לציבור וגם זאת בתמצית, תוך הפנייה להרחבה של כל מכלול בנפרד באתר העירוני. המידע לא כלל כמקובל לא את הכותרת דבר ראש העיר ולא את תמונתו האישית בפתח הדברים.

"תמונות ספורות שכללו גם את ראש העיר כחלק אינטגראלי מהפעילות המדווחת. (3 תמונות בסך הכל)

"הקישור של החוברת לאתר הפוליטי – לאחר הפרסום הפומבי בפלטפורמות העירוניות , כל המסמך פתוח לקישור / שיתוף על ידי כל מי שחפץ בכך".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר