מזג אוויר סוער באשדוד
מזג אוויר סוער באשדוד

"נשבר שיא של גשם בינואר": עיריית אשדוד בסיכום ביניים של הסערה

באשדוד יורדים בממוצע 135 מ"מ גשם בחודש ינואר, אך בשבועיים האחרונים בלבד נרשמו 187 מ"מ של גשמים

פורסם בתאריך: 4.2.24 18:15

     

בתוך שבועיים בלבד נשבר השיא החודשי של ממוצע המשקעים באשדוד בחודש ינואר ובכלל כמות המשקעים בחודש ינואר הייתה כפולה מהממוצע לחודש זה, כך אומרים בעירייה ומציינים כי מדובר בשיא של גשם מזה 80 שנה.

בנוסף – ביום שבת בשעה 5:30 ירדה כמות המשקעים הגדולה ביותר בפרק זמן קצר, השמיים רעדו ומשקעים עוצמתיים מלווים בברד ירדו במשך כ-25 דקות.

בעירייה מציינים כי העיר שמרה על שגרה מלאה לא אירועים חריגים בזכות הערכות מקצועית שהחלה כבר בקיץ למצב שכלל התרחישים והאתגרים העירוניים יתממשו במערכת אחת ובזמן קצר – "ים גבוה, נחל לכיש שעלה על גדותיו, כמות משקעים אדירה בפרק זמן קצר ורוחות במהירות אדירה. אשדוד, בשל המיקום שלה הכולל גם נחל וים, היא עיר מאתגרת ולכן ההתמודדות היא גדולה יותר מערים אחרות".

היערכות למזג אוויר סוער באשדוד

היערכות למזג אוויר סוער באשדוד

מעל 22 שנים לא חוותה המדינה ובתוך כך גם אשדוד 14 ימי גשם ברציפות בחודש ינואר שהשנה גשום במיוחד. לצורת השוואה, באשדוד יורדים בממוצע 135 מ"מ גשם בינואר, ובשבועיים האחרונים – החל מ-22.1 נרשמו 187 מ"מ. סה"כ ירדו 275 מ"מ בינואר כפול מהמוצע השנתי לחודש זה.

למרות כמות הגשם הגדולה שירדה בעיר , הצליחו בעירייה בזכות הערכות מקצועית לעבור את האירוע הרטוב ללא הצפות או אירועים חריגים אחרים, שהיו יכולים להיגרם כתוצאה ממזג אוויר סוער, וכלל צירי התנועה היו פתוחים. בהתאם לכך, העירייה נמצאת ברמת כוננות גבוהה כבר שבועיים ברציפות ותמשיך להיות עד יום רביעי.

היערכות למזג אוויר סוער באשדוד

היערכות למזג אוויר סוער באשדוד

מזג האוויר נמצא בשבוע השני ברציפות, ובהתאם לכך פועלת העירייה במטרה לתת מענה היקפי בכל רחבי העיר. במהלך הלילה נכנסה רכבת עננים כבדים מאוד, שנשאה איתה כמויות משקעים גדולות מאוד. לאורך כל הלילה ירדו ממטרים בעוצמות גדולות מאוד בעיקר בדרום העיר ובחלק המזרחי.

גובה מפלס המים במובילים המרכזים העירוניים הגיע עד 80 אחוז מיכולת הקיבולת וזאת כתוצאה ממשקעים כבדים שירדו לאורך כל הלילה. העדות לכך הינה מפלס המים הגבוהה מאוד שהיה בנקז והגיע עד 2 מטרים ובכך 80 אחוז מהמוביל היה מלא. מוביל מצודה הינו ממובילי המים הגדולים באשדוד ומנקז אליו את כל רובעי העיר מצומת אלטלנה ועד י"ז.

ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי: "אני מבקש להודות על כך בשמכם, לצוותי העבודה של מטה חורף בהובלת ראש מנהל תפעול שלמה רוטנברג, שמזה שבועיים עובדים מסביב לשעון, גם בלילות החורף הקרים והסוערים, כדי להבטיח אפס תקלות מכל סוג שהוא כתוצאה מכמות הגשמים. הפעילות מתבצעת בהתאם למודל מקצועי ייחודי שבנינו כאן באשדוד, הכולל שימוש בתוכנת חיזוי מתקדמת, המחלקת את העיר לאזורים וקובעת מדד לכל אזור עפ"י מודל רמזור ייחודי, ממנו נגזרת תוכנית עבודה ספציפית, למניעת הצפות משמעותיות, חסימות ונזקים באותו אזור".

ד"ר לסרי במוקד העירוני

ד"ר לסרי במוקד העירוני

צוותי העירייה והחירום פעלו ופועלים בהתאם לפקודת החורף, הכוללת תוכנית עבודה מפורטת שאין כדוגמתה ברשויות אחרות. "התוכנית בנויה על הסברה רחבה ומקצועית, כולל עדכונים לאורך כל שעות היממה, שילוב של טכנולוגיות חיזוי מזג אוויר אך מעל הכול עובדים שנלחמים בקור, בגשם וברוחות של עד 60 קמ"ש", אומרים בעירייה.

ראש מנהל התפעול – שלמה רוטנברג: "התוכנית יצרה עניין רב גם ברמת השלטון המקומי וגם בפיקוד העורף, שהזמין את נציגי אשדוד להציג יחד את תוכנית העבודה, המשלבת טכנולוגיה מתקדמת וסד"פ (סדר פעולות) מפורט ביותר עד רמת הקולטן. העירייה כבר הודיעה שזו המערכת החורפית החזקה ביותר מאז תחילת החורף, אך גם צלחה אותה בשל היערכות מוקדמת והתנהלות על פי פקודת החורף ותחזיות".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר