פתיחת שנה במכללת סמי שמעון אשדוד. צילום: SCE
פתיחת שנה במכללת סמי שמעון אשדוד. צילום: SCE

בצל המלחמה: SCE אשדוד פתחה את שנת הלימודים האקדמאית

המכללה האקדמית להנדסה SCE אשדוד פתחה את שנת הלימודים היום לאחר שנדחתה בשל המלחמה, כשההנהלה דאגה לציין את הנופלים והחטופים ברחבי הקמפוס. פרופ' יהודה חדד, רקטור המכללה: "השנה האקדמית תיפתח בשגרת מלחמה, תוך התחשבות בסטודנטים משרתי המילואים וכוחות הביטחון, שמחרפים נפשם יום יום בהגנה על המולדת"

פורסם בתאריך: 21.1.24 22:37

     

הבוקר נפתחה שנת הלימודים תשפ"ד ב-SCE המכללה האקדמית להנדסה אשדוד, שכידוע נדחתה בשל המלחמה, ומתוך רצון של להתחשב ככל שניתן בסטודנטיות ובסטודנטים המשרתים במילואים. בפתיחה הבוקר, הנהלת המכללה ואגודת הסטודנטים הזכירו את הנופלים והחטופים ודאגו להציב כרזות ופינת זיכרון, ובכל אחת מהכיתות הוצב כיסא ריק למענם. לצד דוכן מטה החטופים שהוצב בכניסה לקמפוס, הקימה אגודת הסטודנטים דוכני אוכל ושתייה של עסקים מהדרום והצפון שפרנסתם נפגעה.

 

ב-SCE לומדים כ-6,500 סטודנטים, מהם כ-2,600 סטודנטים שלומדים בקמפוס אשדוד. השנה הצטרפו 1,200 סטודנטים חדשים ללימודים. "אחרי תקופה ארוכה אנחנו שמחים לחזור למכללה ולפתוח את השנה", אמר עמית דקל, יו"ר אגודת הסטודנטים ב-SCE קמפוס אשדוד.

פתיחת שנה במכללת סמי שמעון אשדוד. צילום: SCE

פתיחת שנה במכללת סמי שמעון אשדוד. צילום: SCE

"זוהי תקופה מאתגרת עבור כולנו, אך אנו באגודת הסטודנטים נמשיך ללוות את הסטודנטים, לתמוך ולקיים מגוון פעילויות ואירועים שיסייעו להחזיר במעט את תחושת הקהילה בקמפוס. אני מאחל לכל חבריי ללימודים שנה טובה מלאה בעשייה ושכל החטופים והחיילים יחזרו אלינו בשלום".

בתוך כך, במכללה מציינים נתונים חדשים לגביי אוכלוסיית הסטודנטים השנה: מגמת העלייה במספר הנשים במכללה – שכבר מהשנה שעברה מחזיקות בשיעור של 30% מכלל הסטודנטים, ממשיכה, מה שצפוי להגדיל את מספר הנשים במקצועות ההנדסה והסייבר. נתון מעניין נוסף מתייחס ליציאתן לשוק העבודה של כ-20 מהנדסות תוכנה חרדיות שפרצו דרך ומשתלבות היטב בהייטק הישראלי וחלקן מועסקות באגף הסייבר הלאומי של מדינת ישראל. בנוסף, נפתחה כיתת נשים חרדיות חדשה שבה לומדות כ-20 נשים חרדיות ממגוון הזרמים של האוכלוסייה החרדית.

פתיחת שנה במכללת סמי שמעון אשדוד. צילום: SCE

פתיחת שנה במכללת סמי שמעון אשדוד. צילום: SCE

בנוסף, מחזור נוסף של תכנית לה"ב (לומדים הנדסה בתיכון) הכוללת 30 תלמידים מבתי ספר מאשדוד וקריית מלאכי נפתח בפעם השנייה, והם עתידים לקחת חלק בקורסים אקדמיים במחלקה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה.

"אנחנו נרגשים לפתוח את שנת הלימודים, ולפגוש את הסטודנטיות והסטודנטים שלנו בקמפוסים אחרי תקופה ארוכה", אמר פרופ' יהודה חדד, רקטור ומייסד SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון. "השנה האקדמית תיפתח בשגרת מלחמה, תוך התחשבות בסטודנטים משרתי המילואים וכוחות הביטחון, שמחרפים נפשם יום יום בהגנה על המולדת. אנו ב-SCE מצדיעים לסטודנטיות ולסטודנטים שלנו, הגיבורות והגיבורים, שניצבים בחזית הלחימה ומייחלים לשובם במהרה; מחבקים את המשפחות השכולות וזוכרים את הנופלים. מאוחדים וחזקים יחד".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר