רה"ע יחיאל לסרי ומאיר פור, יו"ר ועד ההורים העירוני
רה"ע יחיאל לסרי ומאיר פור, יו"ר ועד ההורים העירוני

לסרי מסביר: "סירבתי לאופציה של תלמידים מתמגנים מתחת לשולחן"

חשוב להדגיש כי מערכת החינוך עדיין לא חוזרת לשגרה מלאה וכי יש תלמידים שילמדו רק חמישה ימים ויש מי שילמדו שישה ימים. לסרי מסביר כי לא הסכים למתווה של פיקוד העורף שמסכן את התלמידים. "אנחנו לוקחים חלק מלא בכלל הדיונים הביטחוניים ודואגים שילדי העיר יקבלו את הביטחון המלא", אומר יו"ר ועד ההורים העירוני, מאיר פור

פורסם בתאריך: 21.1.24 20:54

     

עם הרחבת מתווה החינוך העירוני באשדוד והמעבר לחמישה עד שישה ימי לימוד לכלל התלמידים, מסביר ראש העירייה מדוע היה חשוב לו להחזיר את הלימודים בקצב הזה.

תחילה הוא מסביר כי התוכנית החדשה תוביל לחמישה ושישה ימי לימוד במוסדות שבהם למדו עד כה בקפסולות ומדגיש כי הרחבת ימי הלימוד היא במקביל לקצב בניית המרחבים המוגנים החינוכיים ש-64 מתוך 90 מתוכן הוצבו/הוקמו. העלות הכוללת: 40 מיליון שקל.

לסרי הסביר כי בנה את המתווה "הכי מוגן שיש אשדוד" כך שאפשר יהיה ללמוד גם מחוץ לממ"ד, רק בתנאי שיש שתי תקרות מעל ושני קירות מהצד. במצב כזה, מקבלים הילדים הגנה וביטחון אופטימלים וההורים יכולים להיות רגועים, וגם חוזרים ללמידה מלאה.

לסרי הבהיר כי סירב לשקול את אופציית "הכי מוגן שיש" של פיקוד העורף, המתירה לימודים תוך שהתלמידים מתכופפים מתחת לחלון או שולחן בזמן ירי טילים.

"זה לא מקובל מבחינתי ואני סבור שמרבית ההורים מסכימים איתי בעניין זה", אמר ראש העיר. "סיימנו למפות את מוסדות החינוך העירוניים, למעט שלושה בתי ספר שיקבלו טיפול נקודתי אחר. באמצעים אלו נוכל להגדיל את כמות ימי הלמידה בכלל שכבות הלימוד במעונות היום, בגני הילדים, בחינוך היסודי והעל-יסודי. אני מאמין שההורים מקבלים בהבנה את ההתעקשות שלנו לא להתפשר על בטחון הילדים, ואכן איננו מתפשרים".

בניית מרחב מוגן במוסד חינוכי באשדוד

בניית מרחב מוגן במוסד חינוכי באשדוד

על פי התוכנית, גם ילדי החינוך המיוחד שמקבלים היום ברוב המסגרות 4-6 ימי למידה יעברו ללמידה מלאה, וכן ילדי החינוך המיוחד המשולבים בבתי הספר שימשיכו לקבל קדימות ראשונה, וכן ילדי כיתות ה'- ו' המקבלים כיום 3-4 ימים יוכלו להתקדם ללמידה מלאה.

הצבת ממ"מ – מרחבים מוגנים מוסדיים

במקביל, נמשכת הצבתם של מבנים מוגנים במוסדות החינוך,ועד עתה נבנו/הוצבו 64 מבנים מתוך 90 אשר נמצאים בשלבי בנייה שונים, עם קצב של לפחות 20 ממ"דים חדשים בשבוע.

מעונות היום

במעונות היום מתבצע שילוב בין הצבת ממ״דים חדשים ובין תוספת כח אדם, שיסייעו בהכנסת הילדים למיגון בעת אזעקה, הואיל ומרבית המעונות הם במבנה חד קומתי, וזאת במקביל למאמץ לאתר מבנים נוספים ועוד אמצעים שיאפשרו למידה מעבר ללמידה מלאה.

מאיר פור, יו"ר ועד ההורים העירוני

מאיר פור, יו"ר ועד ההורים העירוני

מאיר פור, יו"ר ועד ההורים העירוני, ציין כי "ראש העיר הציג בפני הנהגת ההורים העירונית את התוכנית החדשה במעבר מקפסולות ללמידה מלאה כחלק מתוכנית 'הכי מוגן שיש אשדוד', עם העובדה המרגיעה שמקפידים על שהות הילדים בזמן האזעקה בחלל שיש לו לפחות 2 תקרות ושני קירות מכל צד", אמר פור והוסיף, "ועד ההורים מלווה ושותף מהיום הראשון של המלחמה לכל ההחלטות. אנחנו לוקחים חלק מלא בכלל הדיונים הביטחוניים ודואגים שילדי העיר יקבלו את הביטחון המלא. נכון שישנה ירידה בירי לעבר ישראל, אך הירי עדיין קיים ולכן יש לנקוט בזהירות גם כעת, לצד בניית 100 הממ"דים החדשים עפ"י תוכנית 'לומדים בטוח' של העיריה. אנחנו תומכים בתוכנית ונמשיך לסייע ככל שניתן למען ביטחון ילדינו".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר