יריב בוהדנה. מתוך יצאת צדיק
יריב בוהדנה. מתוך יצאת צדיק

איך הצליח הנוכל יריב בוהדנה מאשדוד לחמוק ממאסר?

למרות שכבר הורשע פעמיים ולמרות שכבר נגזר עליו עונש מאסר בפועל, יריב בוהדנה, הנוכל שכיכב בתוכנית "יצאת צדיק" כבעל מקצוע שעקץ לקוחות תמימים, הצליח לחמוק ממאסר וזאת לאחר שבית המשפט התחשב בבקשת הסליחה שלו וכתב בהחלטתו כי "אין מדובר בעבירה בנסיבות מהחמורות המחייבת שליחה למאסר מאחורי סורג ובריח"

פורסם בתאריך: 21.3.24 16:48

     

לא פעם אמרו על מדינת ישראל כי היא "גן עדן לנוכלים", מי שבין היתר אחראים לכך, הם בתי המשפט שלא פעם מקלים מאוד בעונשם של מי שעוקצים ופוגעים באנשים החלשים בחברה שלנו.

מי שהתפרסם כנוכל כזה, הוא יריב בוהדנה מאשדוד, חשמלאי שהגיע לבתים של לקוחות תמימים שהזמינו אותו והוא ניצל את חוסר הידע שלהם וגבה מהם סכומי כסף גבוהים עבור עבודתו.

צפו בבוהדנה שורף כרטיס של מכונת כביסה:

בוהדנה, בן 50, נשוי ואב לשלושה ילדים, נחשף בנוכלותו בתוכנית "יצאת צדיק" ולא פעם אחת, מה שהביא אותו אפילו לתקוף פיזית את מנחה התוכנית חיים אתגר מול המצלמות.

אתגר הפצוע. צילום: מתוך האינסטגרם של חיים אתגר @haimetgar1

אתגר הפצוע. צילום: מתוך האינסטגרם של חיים אתגר @haimetgar1

אז לאחר שכבר הורשע פעם אחת בעבירה כזאת ונגזרו עליו חודש של עבודות שירות ושישה חודשי מאסר על תנאי, הוא שוב חזר על המעשים ושוב הורשע.

במסגרת תכנית הטלוויזיה "יצאת צדיק", הוזמן בוהדנה לתקן תקלה במזגן בבית פרטי ביישוב מיתר. כשהגיע למקום, פגשה אותו נציגת התכנית שהציגה את עצמה כבעלת הבית וביקשה ממנו לטפל במזגן בסלון בו נעשתה מראש תקלה יזומה על ידי צוות התוכנית – כבל תקול בחלקו החיצוני של המזגן שממוקם על גג הבית.

בוהדנה החל לטפל בתקלה ללא מתן הסברים ולאחר מכן חזר לנציגת התכנית ואמר לה שהכרטיס האלקטרוני תקול ויש צורך בהחלפתו. זאת למרות שהוא זיהה את התקלה האמיתית והיחידה במזגן והחליף את הכבל התקול בכבל תקין.

בשלב הזה הוא החל בהצגה כאילו הוא מבצע פעולות נוספות לתיקון המזגנים ולוח החשמל בבית ובסיום התיקון הגיש חשבונית בה מופיע פירוט התיקונים, והסביר לנציגה את מהותם: מילוי גז מזגנים, החלפה או טיפול בכרטיס אינוונטר, החלפה או טיפול בכרטיס פנימי, ביצוע עבודות חשמל וביצוע עבודה נוספת ללא פירוט. הוא דרש וקיבל 3,300 ש"ח מנציגת התוכנית.

יריב בוהדנה

יריב בוהדנה

בנוסף הוא גם השיג גבול של המשרד של מנהל החשבונות שלו ולקח משם קלסר עם חשבוניות שלו וזאת על מנת להסתיר אותם מרשויות המס. רק לאחר שהוזמנה משטרה למקום, הוא החזיר את הקלסר.

בוהדנה הודה במעשים ובפרקליטות דרשו לגזור עליו עונש של 18 חודשי מאסר וכן קנסות כספיים.

אלא שהוא החליט להימנע ממאסר ואף הסכים להשתתף בקבוצה לעברייני מרמה. בבית המשפט הוא אף התנצל בפני השופטת ענת חולתא ואמר לה: "אני מצטער על כל מה שהיה פה. אני אפילו מתבייש. אני מביע חרטה. לקחתי אחריות על כל מה שעשיתי. אני כבר במקום אחר… לדעתי עשיתי דרך גדולה ולא חזרתי, 4.5 שנים אני במקום אחר… אני מבקש שתרחמי עליי".

השופטת חולתא התחשבה גם בהליך השיקום שלו ובבקשת הסליחה והחליטה לגזור עליו 10 חודשי מאסר בפועל.

אלא שבוהדנה החליט לערער על כך בפני בית המשפט המחוזי בבאר שבע וביקש שלא להטיל עליו עונש מאסר בפועל.

הרכב השופטים שדן בערעור של בוהדנה כתב כי המעשה שלו "מקומם ומעורר מיאוס. בדרך כלל לקוח המזמין שירות טכני איננו בקי בפרטים המקצועיים ולא תמיד יכול להעריך את סבירות התשלום שהוא נדרש לשלם עבור השירות והוא סומך על הגינותו של נותן השירות. המערער, שהתרשם שניתן לרמות את הלקוחה שהזמינה ממנו שירות, ניצל את ההזדמנות ודרש ממנה תשלום על דברים שהוא לא ביצע ובסופו של דבר גבה ממנה סכום גבוה בהרבה מזה שהיה עליה לשלם עבור התיקון הנחוץ".

בית המשפט המחוזי בבאר שבע

בית המשפט המחוזי בבאר שבע

עוד כתבו על חשיבות ההרתעה: "פער הידע המובנה במצבים אלה והאפשרות להסביר מעשה מרמה כטעות תמימה, ההופכת את הסיכוי להיתפס ולהיות מופלל לזניח, עלולים לפתות אנשי שירות להשגת רווח כספי בקלות, ומצב דברים זה מצריך הרתעה, בין היתר בהטלת הקלון שבהרשעה ובענישה ממשית".

יחד עם זאת כתבו ההרכב כי "מבלי להקל ראש בחומרת המעשה, הרי שאין מדובר בעבירה בנסיבות מהחמורות המחייבת שליחה למאסר מאחורי סורג ובריח". כמו כן, למרות שהוא ביצע את המעשה הזה 8 חודשים לאחר שהורשע בביצוע מעשה מרמה דומה ולמרות שהורשע בתקיפתו של חיים אתגר, השופטים התרשמו כי הוא שיקם את עצמו ולקח אחריות על מעשיו ושהוא מתאמץ לסגל לעצמו אורח חיים תקין וכי עונש מאסר בפועל יביא לפגיעה משמעותית ביכולת שלו להמשיך ולטפל בעצמו".

 

השופטים אליהו ביתן, גאולה לוין ופאני גילת כהן החליטו לאור זאת לגזור עליו רק 8 חודשים של עבודות שירות.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר