"הנמל הסיני". נמל המפרץ. צילום: חברת נמלי ישראל
"הנמל הסיני". נמל המפרץ. צילום: חברת נמלי ישראל

נמל אשדוד נגד הנמל הסיני: "אנו גורמים במו ידינו נזק אסטרטגי"

יו"ר נמל אשדוד קורא לעצור את פעילות נמל המפרץ עד לסיום המלחמה ולהרחיק את נציגי הנמל מדיונים רגישים בשל הבעלות הסינית. "לצערנו, ישנם גורמים שמנצלים דווקא את הימים הללו כדי לפגוע בתחרות", נמסר מנמל המפרץ

פורסם בתאריך: 17.1.24 21:01

     

‏יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד, שאול שניידר יוצא באופן מוצהר וישיר נגד נמל המפרץ שבחיפה וקורא לעצור את פעילותו.

במכתב ששלח שניידר לרו"ח צדוק רדקר, מנהל רשות הספנות והנמלים הוא דורש את שלילת כתב ההסמכה של הנמל הסיני עד לסיום המלחמה והפסקת השתתפות נציגו בהערכות מצב רגישות.

שניידר טוען במכתב כי התפתחות מלחמת חרבות ברזל, "תלויה בגורמים המוגדרים על ידי המערב כ'ציר רשע' וכוללות את סין, רוסיה ואיראן. ניתן לראות בנקל עד כמה התיאום בין המדינות הוא לא פחות ממושלם בכל הנוגע לפגיעה בחוסנה הלאומי והכלכלי של ישראל.

"סין היא אחת מהמעצמות העולמיות אשר לא רק שהפנו גב לישראל, אלא אף פועלת בגלוי נגדה. למעשה היא מפעילה חרם סחורות על מדינת ישראל באמצעות הוראה ישירה לחברות הספנות קוסקו ואואוסיאל להפסיק לפקוד את נמלי ישראל.

"חמור מכך, סין שותפה למימושו של מצור ימי דה-פאקטו על ישראל בכך שהיא משתפת פעולה עם הפרוקסי של איראן, החות'ים, ומונעת מעבר של אוניותיה במיצרי באב-אל מנדב".

שאול שניידר בפאנל בועידת ישראל לעסקים. צילום: פבל טולצ'ינסקי

שאול שניידר. צילום: פבל טולצ'ינסקי

הוא טוען במכתב כי ישראל "תורמת" למימוש התוכנית הסינית להשתלטות על נתיבי הסחר העולמיים, בכך שהיא איפשרה לסין לבנות "מוצב קדמי" בדמותו של נמל המפרץ.

"איך יתכן הדבר, שבימים אלו ממש, רספ"ן מוסיפה להזמין דירקטור המזוהה עם הממשלה הסינית להשתתף בהערכות מצב רגישות, הנוגעות לתשתיות לאומיות קריטיות, לפורום בו נדון סטטוס הפעילות הימית בכל ההיבטים לרבות היערכות לתרחישי חירום, דרך הפעולה והתמודדות עם איומים אסטרטגיים.

"נמל אשדוד כתשתית לאומית קריטית של מדינת ישראל לא יכול להיחשף באופן כזה אל מול נציג הממשלה הסינית ובוודאי שלא נוכל להמשיך להיות שותפים מלאים ופתוחים לדיונים חשובים אלו.

"אין לדעתי מנוס מהפסקת זימון נציג הנמל הסיני לדיונים אלה וכן שלילת כתב ההסמכה של הנמל הסיני עד לסיום המלחמה".

המכתב נשלח בהעתקים לשרת התחבורה מירי רגב, השר לשת"פ אזורי דודי אמסלם, ראש המל"ל צחי הנגבי ועוד.

נמל אשדוד. צילום: חברת נמל אשדוד

נמל אשדוד. צילום: חברת נמל אשדוד

מנמל המפרץ נמסר בתגובה לדברים: "לצערנו, ישנם גורמים שמנצלים דווקא את הימים הללו כדי לפגוע בתחרות ולהחזיר את נמלי הים בישראל לימי המונופול הממשלתי. חברת נמל המפרץ היא חברה ישראלית בבעלות SIPG. החברה מעסיקה למעלה מ-130 עובדים ישראלים באופן ישיר, שלוש מאות עובדים המעניקים שירותי תפעול לנמל המפרץ. בזכות אמון הלקוחות, המעריכים את שירות יעיל, איכותי ומהיר בתחום פריקת מכולות והטענתן, נמל המפרץ הצליח לטפל רק בשנת 2023 למעלה מ-800 אלף מכולות ולעקוף את הנמל המתחרה. רמת השירות לה זוכים לקוחות נמל המפרץ, מעודדת תחרות ותורם לכלכלת ישראל. חברת נמל המפרץ מחויבת לקיום חוזה הזיכיון עם מדינת ישראל, כולל החובה להמשיך ולפעול גם בשעת חירום, כפי שהוכח בחודשים האחרונים. נמל המפרץ כפוף לכל מערכת החוקים והרגולציה בישראל ומקפיד על יישומם. נמל המפרץ ימשיך להעניק ללקוחותיו שירות ברמה הגבוהה ביותר בעולם, לתרום לקידום התחרות בענף הנמלים, לסייע לצמיחת המשק הישראלי. אין לאפשר לגורמים אינטרסנטים לפגוע בתחרות הבריאה בענף הנמלים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר