עורכי הדין ישי שריד ורות סויסה. צילום: מקיף יא'
עורכי הדין ישי שריד ורות סויסה. צילום: מקיף יא'

משפט מבוים עם שופטת עליון בדימוס: התכנית הייחודית של מקיף יא' באשדוד

ביה"ס מקיף יא' באשדוד החל להפעיל תכנית בשם 'פרקליטי המחר' במסגרתה יתקיימו משפטים מבוימים מעולמות המקרא, עולם המשפט המודרני ועולם ההווה. התלמידים ידרשו להתמודד עם סוגיה ערכית שנבחרה על ידי הצוות החינוכי, והמשפט המרכזי יישפט על ידי שופטת בית המשפט העליון בדימוס

פורסם בתאריך: 15.1.24 08:59

     

תכנית 'פרקליטי המחר' הינה תכנית ייחודית שפועלת במקיף יא' באשדוד, שמטרתה לפתח בתלמידים מיומנויות חשיבה, ניתוח והבנה משפטית, תוך חיזוק ערכי המנהיגות והמעורבות החברתית של התלמידים. במסגרת התכנית יעלו תלמידי הכיתה שלושה משפטים מבוימים, כהמשפט הראשון והשני יתקיימו בבית הספר והמשפט השלישי והמרכזי יתקיים במוזיאון ארצות המקרא, תחת שיפוטה של שופטת עליון בדימוס.

 

בכל שיעור, התלמידים יתנסו בתהליכי חשיבה וקבלת החלטות בקבוצה, תוך הבאת הסוגיות השונות הנלמדות בשיעורי תנ"ך, אזרחות ובשיעורי מנהיגות.

במסגרת התכנית נפגשו התלמידים עם ישי שריד – סופר ועורך דין, ועם עורכת הדין – סויסה רות, שפועלים בהתנדבות, תורמים לתלמידים מניסיונם ומלווים אותם בתהליך כתיבת כתב האישום וההגנה. השניים מסבירים כי הכללים של המשפט המודרני מזמנים אמצעי נוסף לארגון הידע ולתהליך לימודי חדש, באמצעות יצירת קשרים חדשים בין עולם התוכן התנ"כי לעולם תוכן חדש ומסקרן.

עורכי הדין ישי שריד ורות סויסה. צילום: מקיף יא'

עורכי הדין ישי שריד ורות סויסה. צילום: מקיף יא'

"התוכנית מאפשרת לתלמידים שלנו להתנסות בתהליכים משפטיים מורכבים ולפתח מיומנויות חשובות שיסייעו להם בהמשך חייהם", אמרה מנהלת בית הספר, ליבנת זיק. "התוכנית גם מחזקת את ערכי המנהיגות והמעורבות החברתית של התלמידים, ומעודדת אותם לקחת אחריות על החברה בה הם חיים".

תלמיד כיתה יא' הלומד בתכנית העיד גם הוא על התרומה של התכנית עבור התלמידים: "אנחנו לומדים על עולם המשפט בצורה מעשית, וזה עוזר לנו להבין טוב יותר את המערכת המשפטית בישראל".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר