יחיאל לסרי. צילום: לימור אדרי
יחיאל לסרי. צילום: לימור אדרי

"אשדוד עיר מובילה עבור תושביה שמעידים על כך": לסרי מגיב למדד איכות החיים

בעיריית אשדוד מדגישים את הנתונים המחמיאים בדו"ח ומייחסים אותם לפעולות העירייה ומסבירים כי פרמטרים רבים בדו"ח אינם בתחומי אחריותה של העירייה, "כך, למשל, שואל הדוח על תפיסתו האישית של התושב בדבר נושאים שאינם קשורים לאשדוד אלא ברמה הארצית", מסבירים

פורסם בתאריך: 9.1.24 15:31

     

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום את מדד איכות החיים ב-18 הערים הגדולות בישראל בשנת 2022.

המדד מורכב מעשרות פרמטרים שעליהם נשאלו התושבים וברובם המכריע אשדוד הייתה פחות מהממוצע הארצי.

כעת בעירייה מסבירים כי רבים מהפרמטרים אינם באחריותה בכלל, "יש לציין כי הדו"ח בודק גם פרמטרים שאינם באחריות ישירה על העירייה, ואינו לוקח בחשבון בניתוח את המצב הסוציואקונומי של העיר. כך, למשל, שואל הדו"ח על תפיסתו האישית של התושב בדבר נושאים שאינם קשורים לאשדוד אלא ברמה הארצית, דוגמת עמדות על מערכת המשפט, על מערכת הבריאות ועוד. בנוסף, נשאלו הנסקרים על נושאים שאינם יכולים להעיד על המדד העירוני ולרשות המקומית אין השפעה עליהם, לטוב או לרע".

קו החוף של אשדוד. צילום: דוברות עיריית אשדוד

קו החוף של אשדוד. צילום: דוברות עיריית אשדוד

עוד מוסיפים כי דווקא בפרמטרים שבאחריות העירייה הנתונים הם משביעי רצון, כמו שביעות רצון מסביבת המגורים שעומדת על 89.6%, גבוה מהממוצע הארצי ומקום חמישי בארץ, "הקמת הפארקים, העצמת אירועי התרבות, הטיפוח הסביבתי, שדרוג המרחב האישי-ציבורי, והגברת הביטחון האישי באמצעות מצלמות ותאורה מתקדמת מציבים את אשדוד בצמרת הערים בישראל שתושביהן מרוצים מהן – על פי הדו"ח. מדובר בעלייה לעומת השנה שעברה, ונתונים גבוהים מממוצע הארצי העומד על 84 אחוז".

נתונים מסקר הלמ"ס

ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי: "אשדוד הפכה עם השנים למקום שהכל קורה בו קרוב לבית, ואנחנו כרשות עצמאית איתנה השקענו בעשור האחרון משאבים אדירים בשיפור איכות החיים של התושב, שיכול כיום ליהנות בהישג מכל מה שעיר מודרנית ומתקדמת מציעה בכל תחום. הניקיון ברחובות, הנראות, תחושת היחד, ההבנה שאנחנו כעירייה באנו באמת לעבוד בשביל התושב ובשביל רווחתו מייצרים את הגאווה האשדודית המוכרת, התורמת למרקם חברתי מצוין ולעיר מובילה עבור תושביה, שמעידים על כך בעצמם. הדוח מתייחס לשנת 2022, כך שיש בו פרמטרים שהמשכנו לשפר ב-2023 והשפעת ישתקפו היטב בדוח הבא".

אשדוד במבט מלמעלה. צילום: אורי קריספין

אשדוד במבט מלמעלה. צילום: אורי קריספין

בעירייה מציינים עוד הדו"ח "מבטא היטב את תוצאות הפעולות המתמשכות שנוקטת העירייה ומציבות את התושב ואת איכות חייו במרכז. כך, למשל, הקמת מנהלות הרובע שהובילו לקשר ישיר והדוק יותר עם התושבים וטיפול בבקשותיהם, טיפוח המרחב הציבורי הכולל פארקים, שבילי הליכה ואופניים, מתקני כושר, גני שעשועים. טיפוח המרכז הציבורי על ידי נטיעת עצים ופרחים, הוספת מכונות טיאוט וניקיון – גם כאלה שיכולות להיכנס למקומות צרים יותר, והתאמת תוכניות העבודה בהתאם לצמיחתה של העיר.

"לכך, מצטרף השדרוג בתחומים נוספים, דוגמת השקעה של מיליוני שקלים בתאורת לד במקומות שהיו פחות מוארים והחלפת 15,300 נורות בשנה האחרונה. לצד החיסכון הכלכלי, ישנה גם ירידה משמעותית בתלונות למוקד על מקומות חשוכים: מ-3,703 בשנת 2022 ל-2,701 בשנה החולפת. בנוסף, שופצו מגרשי הספורט השכונתיים, שודרגה בהם התאורה ובחלקם הוצבו עמודי תאורה חדשים לטובת פעילות ספורטיבית גם בלילה.

"ב-2023 המשיכה העירייה בחיזוק תחושת הביטחון, ועשתה זאת ביתר שאת מאז פרוץ חרבות ברזל. בעירייה הרחיבו את מוקד רואה שכיום נעזר בכ-1000 מצלמות הפרושות בכל רחבי העיר ומסייעות למנוע פשיעה בזמן אמת, ולאתר גם מפגעים לאחר מכן. השיטור העירוני מפגין יותר נוכחות, ישנו חיבור מצוין ויעיל עם תחנת המשטרה המקומית ועם שוטרי מרחב לכיש, ואליו מצטרפים מתנדבים רבים הפועלים למען שכונותיהם וסביבתם הקרובה ומגלים אכפתיות למקום המגורים ופועלים להצלחתו. לכך יש להוסיף את כיתות הכוננות שהוקמו ומונות כ-186 מתנדבים ומתנדבות יוצאי יחידות קרביות, שמספרם עוד יגדל".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר