בניית מרחב מוגן במוסד חינוכי באשדוד
בניית מרחב מוגן במוסד חינוכי באשדוד

עיריית אשדוד מעריכה: 72 מרחבים מוגנים יוקמו במוסדות החינוך בתוך חודש

כחלק מכוונת העירייה להחזיר לשגרה את מערכת החינוך העירייה, היא החלה במיגון מוסדות החינוך באמצעות בניית והצבת מרחבים מוגנים מוסדיים. כך זה ייצא לפועל

פורסם בתאריך: 28.12.23 18:29

     

עעל רקע מלחמת "חרבות ברזל" והרצון לחזור לשגרת לימודים מלאה, החלה עיריית אשדוד בבנייה והצבה של 90 מרחבים מוגנים במוסדות החינוך בעיר.

מאחר והמהלך כולו מתבצע על ידי מספר קבלנים במקביל, בעירייה מודיעים כי 80% מהמרחבים המוגנים – 72 במספר – ייבנו או יוצבו בתוך חודש.

בניית מרחב מוגן במוסד חינוכי באשדוד

בניית מרחב מוגן במוסד חינוכי באשדוד

את חלק מהמרחבים ייבנו הקבלנים ממש והם יהיו חלק מהמבנים הקיימים ובצעם ירחיבו אותם, מה שיאפשר גישה מהירה ובטוחה ביותר בזמן אזעקה. ובעירייה החלו בתהליך ההצבה והבנייה לאחר מיפוי כל מוסדות החינוך בעיר והתאמת המענה הטוב ביותר לכל מקום שבו חסר מרחב בטוח.

כזכור, באחרונה הגדיר פיקוד העורף את אשדוד כעיר ירוקה, אך ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי החליט לא לקחת סיכון והותיר את מתכונת הלימודים בקפסולות, אך במקביל החליט לתקצב כבר עכשיו את רכישת המרחבים המוגנים. "זאת במטרה להבטיח ביטחון לכל התלמידים בעיר ולא לחכות לעוד סבב ירי או שינוי לרעה במצב הבטחוני", נמסר.

לטובת הרכישה הוקצו 30 מיליון שקלים, שאושרו בוועדת הכספים העירונית ובמליאת מועצת העיר.

רה"ע לסרי מסייר במוסדות חינוך באשדוד

רה"ע לסרי מסייר במוסדות חינוך באשדוד

עמית אלגמיל, מנהל אגף ביצוע המשמש כסגן מהנדס העיר, דיווח לראש העירייה שסייר במספר מוסדות חינוך כי העבודה נעשית סביב השעון ועל ידי צוותים מתוגברים. על פי ההערכות, עד סוף ינואר 2024 (תוך חודש) יוצבו ויוקמו 72 מתוך 90 (80 אחוז) מהמרחבים המוגנים. כבר ביום חמישי שעבר החלה העירייה בבניית המרחבים בהתאם לצרכים של המוסדות בעיר.

ב-40 גני ילדים יוצבו מרחבים מוגנים בשיטה חדשנית, שבה ייצקו אל תוך תבניות מוכנות בטון עם חומר מיוחד שמוביל להתחזקותו במחצית מהזמן הדרוש. התהליך המורכב יתבצע בשל בעיית גישה של המשאיות פנימה אל תוך הגן, בעיה שאינה קיימת בבתי הספר שבהם יונחו במקביל מרחבים מוגנים מוכנים בנקודות אסטרטגיות באמצעות מנוף.

מדובר בממ"מ בגודל 28 מ"ר ברוטו עם בטון מזוין בעובי 40 ס"מ, שיכולים לקלוט יותר תלמידים וצוותים חינוכיים, ואליהם ניתן להגיע תוך 45 שניות. הם הוצבו בצמוד לגן, ולמעשה מרחיבים את שטח הגן.

ב-50 מוסדות חינוך נוספים יוצבו החל משבוע הבא ממ"מ יבילים מאושרים ומפוקחים על-ידי פיקוד העורף (יונחו באמצעות מנוף) במוסדות החינוך.

בעירייה מבהירים כי כל התהליך מתבצע בשיתוף ובאישור פיקוד העורף, ומציינים כי המרחבים המוגנים עומדים בתקנים ובדרישות של פיקוד העורף.

רה"ע לסרי מסייר במוסדות חינוך באשדוד

רה"ע לסרי מסייר במוסדות חינוך באשדוד

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי: "הבוקר סיירתי ברחבי העיר במספר אתרי בניית ממ"מ (מרחבים מוגנים מוסדיים). רכישת ובניית הממ"מ היא כורח המציאות, ואנחנו נדאג שלצד הבטחת הביטחון נוכל גם לקיים שגרת לימודים רציפה בכל חלקי העיר. חובתנו כרשות מקומית עצמאית לדאוג לכל התושבים בעצמנו ולעשות זאת במהירות הגדולה ביותר ובאיכות הגבוהה ביותר".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר