סיגלית דאי ורביב שלהבת. צילום: אלבום פרטי
סיגלית דאי ורביב שלהבת. צילום: אלבום פרטי

הזוכים בתחרות הכתיבה באשדוד: מורה לספורט ומנהלת נוער בסיכון

בתחרות הכתיבה המסורתית שהתקיימה בעיר אשדוד, זכו במקום הראשון סיגלית דאי בקטגוריית השירה, ובקטגוריית הסיפור הקצר זכה רביב שלהבת. השניים נבחרו ברוב קולות, והעפילו לתחרות הארצית שתתקיים בקרוב. בנוסף, ישמשו השניים כשליחים למשך שנה מטעם חברת הליקון - מייסדת התחרות, במטרה לקדם ספרות ושירה ברחבי הארץ

פורסם בתאריך: 20.12.23 19:53

     

49 כותבים הגישו טקסטים של שירה וסיפורים קצרים לתחרות הכתיבה המסורתית של העיר אשדוד שנוסדה ע"י חברת הליקון, ובשיתוף פעולה עם מרחב יצירה אשדוד והספרייה העירונית אשדוד.

בחבר השופטים ישבו המשוררות מירה קדוש וסמדר שרת והמשורר פרופ' סמי שלום שטרית, שבחרו ברוב קולות את המקומות הראשונים: השיר "עץ זית", שכתבה סיגלית דאי, מי שהייתה מנהלת המחלקה לחינוך קדם יסודי וכיום מנהלת מחוז מרכז במשרד העבודה לנוער בסיכון, ובקטגוריית הסיפור הקצר – רביב שלהבת בן 62, נשוי לענת אב לשלושה ילדים, בעל תואר שני בחינוך, מורה ורכז הספורט במקיף ז' ומורה בבית הספר "גוונים" לחינוך מיוחד.

 

"מסתבר שכדי לעשות שלום עם עצמנו ועם העולם, אין צורך בעץ זית שלם, אלא אפשר להסתפק בענף או בעלה או בטיפת שמן זך" כתבו השופטים בנימוק בחירת השיר. "הכותבת מתארת את דרך הריפוי של האנושות והפרטים המרכיבים אותה, בצורה מדויקת להפליא".

סיגלית דאי, הזוכה במקום הראשון בקטגוריית שירה. צילום: אלבום פרטי

סיגלית דאי, הזוכה במקום הראשון בקטגוריית שירה. צילום: אלבום פרטי

רביב, שזכה במקום הראשון בקטגוריית הסיפור הקצר, מספר על תהליך הכתיבה. "התחושה המיוחדת הזו, רק אני והדמיון שלי, המחשבות שלי, הכי מזוקק וכן שאפשר. חשוב לי לא ליפות דברים, לא לשקר ולהתחנף לקורא, לא לרצות אף אחד. מדובר בי, בתחושות שלי, ובאופן בו אני חש את הסיפור".

"הזכייה ריגשה אותי מאוד", הוסיף. "חייב לומר שהופתעתי מאד. כאשר ראיתי את שמי ושם הסיפור על המסך חשבתי שאני חולם. המחמאות והפרגון של פרופסור סמי שלום שטרית ריגשו מאד והעניקו לי רוח גבית".

הזוכים בשני המקומות הראשונים בכל אחת מן הסוגות העפילו לתחרות הארצית שתתקיים בקרוב ויהפכו לשליחים, למשך שנה, בליווי ותמיכה של הליקון במטרה לקדם ולהפיץ את הספרות והשירה ברחבי הארץ ע"י השתתפות במגוון פעילויות.

רביב שלהבת, הזוכה במקום הראשון בקטגוריית הסיפור הקצר. צילום: אלבום פרטי

רביב שלהבת, הזוכה במקום הראשון בקטגוריית הסיפור הקצר. צילום: אלבום פרטי


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר