מתנסים בפעילויות כאנשים עם מוגבלויות. צילום: עיריית אשדוד
מתנסים בפעילויות כאנשים עם מוגבלויות. צילום: עיריית אשדוד

"מגיעים עד לבית": כך עיריית אשדוד מסייעת לתושבים בעלי מוגבלויות

עיריית אשדוד מסבירה על ההיערכות שלה בהתמודדות עם תושבים בעלי מוגבלויות בעתות חירום, בפאנל מיוחד שהוקדש לנושא במסגרת היום הבינלאומי לאנשים עם מוגבלויות. רונית צור, ראש מינהל לשירותיים חברתיים בעירייה: "הודות למידע שמוטמע טכנולוגית אנחנו יודעים מה הצורך של כל אחד, ולכן יודעים איזו התקשרות אנחנו צריכים לעשות עם כל תושב"

פורסם בתאריך: 19.12.23 19:36

     

בפאנל שעסק בזיהוי צרכים של אנשים עם מוגבלויות בעתות חירום, השתתפה ראש מינהל שירותים חברתיים בעיריית אשדוד, רונית צור, והסבירה על הדרכים של העירייה לזהות את הצורך של התושבים עוד לפני שהוא עולה, באמצעות מערכת טכנולוגית בה מוטמע מידע על כל תושב.

 

הפאנל התקיים במסגרת היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות, ועסק באתגרים שעולים עקב ימי הלחימה. "קחו, למשל, בעלי נכות שנוסעים ברכבם ויש אזעקה. הם לא יכולים לצאת מהרכב ולהגיע למרחב מוגן תוך 45 שניות ולכן הם מפחדים לצאת מהבית", אמרה צור בפאנל. "לכן, בנינו להם פתרונות יצירתיים שמגיעים אליהם עד הבית, וכך אנחנו בונים את החוסן שלהם ואת החוסן העירוני כולו. הודות למידע שמוטמע טכנולוגית אנחנו יודעים מה הצורך של כל אחד, ולכן יודעים איזו התקשרות אנחנו צריכים לעשות עם כל תושב. הצוותים שלנו יכולים במצבים כאלה לעשות הסבה לעבודה בבתים".

מאז תחילת המלחמה פועלת העירייה כדי לתת מענה לכל שכבות האוכלוסייה, ובכללן גם אוכלוסיות עם מוגבלויות. ההכנות המוקדמות של העירייה והתוכניות ארוכות הטווח שבנה ראש העיר לסרי בשנים האחרונות, מאפשרות לעובדי המנהל לשירותים חברתיים לדעת במדויק איזה שירות לתת – ובמהירות. "ראש העיר מקליט הודעות במספר שפות, והן מופצות לכלל האוכלוסייה כדי שתוכל ליצור קשר ולקבל מענה מהעירייה דרך מוקד 106", הוסיפה צור. "אני שמחה שאנחנו בעירייה מפעילים את כל הצוותים בעצמנו ולא תלויים בגורמים חיצוניים, כך שהשירות שלנו מהיר וממוקד יותר".

רונית צור. צילום פבל

יחד עם זאת, במסגרת בניית החוסן עבור תושבים עם מוגבלויות, מפעילה העירייה סדנאות אפייה, טיפול באמצעות בעלי חיים, הנגשת פעילות לילדים עיוורים ועוד. "הבנו גם שחלק ממה שהילדים באמת צריכים זה לתווך את הפחד, להוציא אגרסיות באגרוף, בספורט, וכך כל פעם הוצאנו ילדים שלקחו חלק בפעילות".

סדנאות נוספות מופעלות און ליין דרך הקהילה הדיגיטלית "ממש", שבה כל בני המשפחה נמצאים ויכולים ליהנות מסדנת אפייה בזום או התעמלות.

חלוקת צמידים חכמים לכבדי שמיעה באשדוד

חלוקת צמידים חכמים לכבדי שמיעה באשדוד

"החוסן העירוני באשדוד מותאם לכל האוכלוסייה, ועליו אנחנו מוסיפים את הצרכים המיוחדים של כל אוכלוסייה, דוגמת 300 צמידים רוטטים שחילקנו לאוכלוסיית החרשים שלא ישנים בלילה מהפחד לא לשמוע אזעקות", אמר ראש העיר יחיאל לסרי. "באשדוד המעבר משיגרה למצב חירום הוא תוך 45 שניות בלבד, וזה דורש ידע, ניסיון, נהלים ברורים והון אנושי המחויב למטרה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר