הלן גלבר. צילום: אלעד מלכה
הלן גלבר. צילום: אלעד מלכה

הלן גלבר בדרישה ממשרד החינוך: הרחיבו את מתווה ההקלות בבגרויות גם לתלמידי אשדוד

הלן גלבר דורשת ממשרד החינוך להרחיב את מתווה ההקלות בבגרויות לתלמידי אשדוד, בטענה כי העיר ספגה מטחי ירי רבים בזמן המלחמה ואף נפגעים, ובשל כך, תלמידי העיר זכאים להקלות נוספות. במכתבה למאיר שמעוני, כתבה: "אין ספק שמשרד החינוך צריך לעשות מאמץ על מנת לסייע לתלמידים בשלב חינוכי משמעותי מאד לעתידם"

פורסם בתאריך: 3.12.23 22:00

     

המועמדת לראשות העיר הלן גלבר, פנתה במכתב אל מאיר שמעוני מ"מ מנכ"ל משרד החינוך בבקשה להרחיב את מתווה ההקלות בבגרויות שניתן לתלמידי אשדוד. על פי דרישתה, מבקשת גלבר לכלול את העיר אשדוד במעגל ההקלות השני במסגרת מתווה הבגרויות.

 

משרד החינוך כזכור קבע תכנית מתווה להקלה בבגרויות על רקע מלחמת חרבות ברזל. על פי המתווה, ניתנו ההקלות לתלמידים לפי 3 קבוצות (מעגלים): כלל התלמידים, תלמידים שפונו מאזורי העימות, ותלמידים מיישובים שחוו לחימה פעילה. העיר אשדוד נכללה רק במעגל הראשון, וכעת דורשת גלבר לכלול את התלמידים גם במעגל השני, כך שיקבלו את ההקלות השייכות למעגל זה.

"אשדוד היא אחת הערים שספגו את קצב התרעות הירי הגבוה ביותר במהלך המלחמה", כתבה גלבר. "העיר נחשפה במהלך ימי המלחמה לירי בלתי פוסק של חמאס. מאות התרעות הופעלו בעיר שספגה גם פגיעות ישירות ואף נפגעים. מיותר לציין כי בתקופה זו תלמידי אשדוד לא הגיעו לבתי הספר ואף לא יכלו להתמקד בלמידה, גם במהלך שעות הלימודים בזום".

הלן גלבר. צילום: ארט ספוט - ניק סמירנוב

הלן גלבר. צילום: ארט ספוט – ניק סמירנוב

"גם כיום, לאחר שהתקבלה ההחלטה להחזיר את תלמידי אשדוד ללימודים, מועצת העיר ערה לכך שחזרה לירי של חמאס עלולה להכניס את תלמידי העיר לתקופה נוספת של אי שקט והפסקת הלימודים. קצב האש הגבוה שספגה העיר בשילוב עם הפגיעה המנטלית של החיים תחת אש, גורמים לאפקט שלילי אצל התלמידים שאינו נופל מזה שחוו תלמידים בערים שפונו בזמן המלחמה. העדויות שאני שומעת מתלמידים והורים בעיר לא מותירים ספק לכך שמשרד החינוך צריך לעשות מאמץ על מנת לסייע להם בשלב חינוכי משמעותי מאד לעתידם".

במשרד החינוך הבטיחו להעביר את בקשתה של גלבר לוועדה מקצועית במשרד על מנת לקבל החלטה בנושא.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר