כיכר המפרשים הוארה בסגול
כיכר המפרשים הוארה בסגול

למען שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות: כיכרות באשדוד הוארו בסגול

כיכר המפרשים וכיכר עין השמש הוארו בסגול על מנת לציין את היום הבינלאומי לשוויון זכויות עבור אנשים עם מוגבלויות. האור הסגול נועד להזכיר לכולם שאוכלוסיה זו ראויה לשוויון, כבוד, שילוב בחברה, לקבלת השונות שבהם, להדגשת חוזקותיהם והוקרת הישגיהם

פורסם בתאריך: 3.12.23 21:27

     

היום חל היום הבינלאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות. מבנים ומונומנטים רבים ברחבי העולם הוארו בסגול על מנת לציין יום זה, וגם כיכר המפרשים וכיכר עין השמש באשדוד.

 

מסע ההסברה בנושא זה החל לפני עשור במהלך מחאה שהתקיימה בבריטניה, למען צרכיהם של אוכלוסיות עם מוגבלות וכנגד צעדים כלכליים של הממשלה בבריטניה. את המחאה ליווה הצבע הסגול שהתנוסס בזמן המחאה ומאז הוא מלווה את היום הבינלאומי כצבע המדד הבריטי, המסמל את כוח הקנייה של אנשים עם מוגבלויות (purple pound). בשנים האחרונות התפתחה בכל העולם מסורת של הדלקת מבני ציבור ובניינים מיוחדים בצבע הסגול שהתקבע והפך לצבע של הקהילה.

כיכר עין השמש. צילום: דוברות עיריית אשדוד

כיכר עין השמש. צילום: דוברות עיריית אשדוד

האור הסגול נועד להזכיר לכולם שאנשים עם מוגבלויות ראויים לשוויון, לכבוד, לשילוב בחברה, לקבלת השונות שבהם, להדגשת החוזקות שלהם ולהוקרת ההישגים שהשיגו.

כדי לתמוך בזכויותיהם של בעלי המוגבלויות, אשדוד מקדמת תכניות שנועדו לסייע לאוכלוסיות המיוחדות, במיוחד בתחום ההנגשה. אשדוד השקיעה בתשתיות ההנגשה ברחבי העיר ובפעילות מונגשת בפארקים ובגנים, כדוגמת פארק אשדוד ים המונגש באופן מלא ומאפשר פעילות קבועה באמצעות מתקנים מונגשים. בנוסף, נעשות פעולות חינוכיות בבתי הספר ופעילות הסברתית בארגונים ובמסגרות תעסוקה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר