מיגונית. צילןם ארכיון: סיון מטודי
מיגונית. צילןם ארכיון: סיון מטודי

"לא בטוח שהמיגונית היא הפתרון": עיריית אשדוד מתנגדת להצבת מיגוניות במרחב הציבורי וזה ההסבר

"שאלת המיגוניות ורמת יעילותן לציבור טרם הוכרעה ויש המטילים ספק אם המיגונית יכולה להעניק מיגון מפני פגיעה ישירה", כך מסבירה עיריית אשדוד את התנגדותה להצבת מיגוניות בשכונות הוותיקות בעיר ובמרכזים המסחריים. ההסבר המלא בכתבה

פורסם בתאריך: 5.12.23 14:57

     

מדוע עיריית אשדוד אינה מציבה מיגוניות ברחבי העיר? היא שאלה שמטרידה רבות את התושבים, בעיקר אלה המתגוררים בשכונות הוותיקות בעיר. רבים מהם חשים כי הם חשופים לירי הרקטות מעזה, מאחר ואין להם מרחב מוגן וחדרי המדרגות לא תמיד מספקים להם את הביטחון הנדרש.

והדבר אינו רלוונטי רק לשכונות מגורים אלא גם למרכזים המסחריים בעיר. אז נכון שהיו גורמים וולונטרים שהציבו מיגוניות ברחבי העיר, אך העירייה עצמה אינה עושה זאת באופן סדור ומתברר שזה לא במקרה, אלא שזו המדיניות שלה.

פנינו לעירייה במספר שאלות בעניין ותגובתה של העירייה שנמסרה לאחרונה, היא שההתנגדות להצבת מיגוניות במרחבים הציבוריים, היא בין היתר מהסיבה שיעילותן של המיגוניות אינה ברורה.

לתגובת העירייה גם צורף סרטון שבו גורם מפיקוד העורף מתייחס לסכנה שבהצבת מיגוניות באזור גוש דן.

בניין עיריית אשדוד. צילום: פבל

וזה ההסבר המלא שנמסר לנו מהעירייה:

"שאלת המיגוניות ורמת יעילותן לציבור טרם הוכרעה ויש המטילים ספק אם המיגונית יכולה להעניק מיגון מפני פגיעה ישירה. לפי הפרסומים, בשיח עם ראשי רשויות בגוש דן על ירי הטילים, אמר נציג פקע"ר כי המיגונית היא סכנת חיים, ואנו בודקים מה משמעות הדברים ביחס לאשדוד – שכן עלינו להתכונן לאיומים עתידיים ולא רק לאלו שאנו מכירים כיום.

"בהתאם לכך ובעצה אחת עם פיקוד העורף, תפיסת המיגון באשדוד מבוססת על העיקרון כי המיגון צריך להיות פתרון קבע ולא אקראי! לכן ההשקעה המסיבית היא באישור מיזמי תמ"א 38 ותכניות פינוי בינוי, במסגרתן ייבנו ממ"דים תקניים בכל בית. על פי תפיסה זו, העירייה הספיקה להעניק כבר מאות אישורים לתכניות בינוי עבור ממ"דים, ומגמה זו תימשך עד לכיסוי מלא של כל אזורי המגורים הוותיקים בעיר.

"יש לזכור כי במרכזים המסחריים יש מיגון תקני שהוא תנאי לפתיחת חנויות. כמו כן, עיריית אשדוד הכשירה מרחבים מוגנים בעשרה מוסדות חינוך ברובעים הותיקים, אליהם יכולים להגיע תושבים לשהיה ממושכת או עוברי אורח הסמוכים למרחבים אלה. על פי הנתונים שבידינו, מרחבים אלה כמעט ולא זכו להיענות ורק בודדים עשו בהם שימוש. המשמעות היא כי מדיניות 'הכי מוגן שיש' נותרה המדיניות השימושית ביותר עבור כל האוכלוסיה, איש איש על פי זמינות המיגון שלפניו.

"עקרונית יודגש כי בשום מקום לא בוצעה הצבה של מיגוניות על ידי הרשות המקומית. זו החלטת המדינה וככל שהיא סבורה כי זהו הפתרון, על המדינה להציבן באמצעות פקע"ר. הדוגמה לכך היא ביישובי העוטף. שם החליטה המדינה שזה הפתרון הנכון, בגלל סוג הטילים ובשל 15 השניות בלבד שעומדות לרשות התושבים הנמצאים ברחוב בעת האזעקה, והיא זו שהציבה את המיגוניות. כאמור באשדוד המצב שונה, הן בזמן ההתרעה אבל בעיקר בסוג הטילים, הרכבם וגודלם ולזה כאמור לא בטוח שמיגוניות הן הפתרון ואף גרוע מכך.

"עיריית אשדוד תמשיך לטפל באחריות הנדרשת בנושא חשוב זה. ולקדם פתרונות מיגון ארוכי טווח יעילים ובטוחים לאוכלוסיית העיר".

יחד עם זאת, חשוב לציין כי מאז שנמסרה התגובה הזאת, החליטה העירייה לרכוש מרחבים מוגנים עבור מוסדות החינוך בעיר אשדוד. אך בעירייה מסבירים כי מדובר במרחבים מוגנים מוסדיים תקניים אשר עומדים בהנחיות והוראות פיקוד העורף.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר