הרב ישראל בונים שרייבר. צילום: בעריש פילמר
הרב ישראל בונים שרייבר. צילום: בעריש פילמר

סערה בעקבות דבריו של הרב האשדודי הבכיר שהשווה בין חיילי צה"ל לעובדי זבל

הרב שרייבר, אחד הרבנים המשפיעים בקהילה החרדית באשדוד ובכלל במגזר הליטאי, נשאל על היחס כלפי חיילי צה"ל שבשדה הקרב. הוא השיב בשאלה על היחס למי שאוספים את הזבל כל בוקר ואמר "זאת אותה השאלה בדיוק". כאשר נשאל על היחס לנרצחים הרבים בטבח הנורא הוא השיב: "מי אמר שצריך להיות יחס? מה הקשר שלך איתם? למה אתה אמור להתייחס אליהם?". צפו בדברים

פורסם בתאריך: 20.11.23 17:50

     

הרב ישראל בונים שרייבר, ראש ישיבת "נתיב הדעת", הוא אחד מבכירי הרבנים הליטאים באשדוד ומנהיג קהילה מקומית גדולה אשר שותה בצמא את דבריו.

בימים האחרונים השתתף הרב שרייבר בכינוס "תבונות" בישיבת מיר ונשאל שאלות ותשובות בענייני הזמן.

מטבע הדברים הרב נשאל על ענייני מלחמת "חרבות ברזל" ובין היתר נשאל על עניין היחס לחיילים. תשובתו בעניין הזה ובכלל עוררו סערה ברשת.

השאלה שנשאל הרב שרייבר היא: "מה היחס הנכון לצבא, לחיילים בשדה הקרב, הכרת הטוב מצד השתדלות, איך אנחנו מתייחסים אליהם. האם רואים אותם ככלי ההשתדלות שלנו ומגיע להם הכרת הטוב, או שאנחנו רק בעניין של הקב"ה וזה לא קשור אלינו?".

הרב שרייבר השיב: "אני רוצה לשאול שאלה, מה היחס הנכון של הכרת הטוב והשתדלות לאלה שאוספים את הזבל כל בוקר? מה היחס הנכון? אותה השאלה בדיוק".

צפו בדברים של הרב:

בהמשך השיחה התייחס הרב שרייבר ליחס כלפי ההרוגים בטבח של ה-7 באוקטובר וכך הוא אמר: "כשאנחנו באים לדון למה קרה זה לא נושא שלנו למה זה קרה למי שנהרגו, אנחנו לא עובדים לא במזכירות של גיהינום ולא במזכירות של גן עדן, זה לא עסק שלנו למה הם נהרגו, הגיע להם לא הגיע להם, זה לא עסק שלנו ולא נידון שלנו, זה לא עסק שלנו ואנחנו לא אמורים לדון בזה. אנחנו לא אמורים להיות לא מקטרגים עליהם ולא מסנגרים עליהם. מה הם קשורים אלינו? אין להם שום קשר אלינו. מה שלאינו קשור, מה שקרה אצלנו. הקב"ה שלח פה מצב של מלחמה שמציק לכולם ועל זה צריך לחשוב. היחס לנפגעים, מי אמר שצריך להיות יחס? מה הקשר שלך איתם? למה אתה אמור להתייחס אליהם? לא בעד ולא נגד ולא משנה אם הם צדיקים או רשעים, מה הם קשורים אליך? הם קשורים בכך שקרה אסון גדול ומתכוונים אליך גם וצריך לדון למה מתכוונים אליי, כגודל האסון כך גודל המתכוונים אליי. מה איתם? מה הם? מה זה עסק שלי?".

הסרטון שלו אומר את הדברים הופץ ב-X (טוויטר לשעבר) והתגובות היו רבות מאוד וסוערות.

יזם ההייטק החרדי איציק קרומבי כתב: "בדרך כלל אני מצייץ כאן על חרדים שמשתלבים בהייטק ובאקדמיה ומתגייסים לצה"ל, אבל ככל שהתהליכים האלו מתחזקים, ככה האגפים השמרנים מקצינים מתבצרים בהתנגדות שלהם. זה מעצבן, אני יודע, אבל אם רוצים להבין באמת, תקשיבו למה שאומר כאן הרב בונים שרייבר, ראש ישיבה מאוד פופולרי. קשה לצפיה".

העיתונאי סימי ספולטר (דהמרקר) כתב: "וואי אני ממש אבל ממש מצטער שאני מפוצץ פה איזו בועה חמימה אבל הסרטון הזה מייצג מספרית יותר 'קיצוניים' בחברה החרדית מאשר סרטון של כמה 'קיצוניים' מהצד השני שמתגייסים החברה החרדית עדיין לא איפה שאתם מדמיינים שהיא, ולא בטוח שאי פעם תהיה".

הקופירייטרית החרדית ואושיית הרשת, רחלי פרייפלד כתבה: "שרייבר הוא לא שוליים קיצוניים לצערי, אבל מייצג את החלק החולה בציבור שלי שמשוכנע שהוא הולך בדרך התורה אבל אין לו ווייז, שמורגל שהכל מגיע לו, שבטוח שהעולם חג סביבו עד שהוא בז לכל נותן שירות ויורק לבאר המים החיים ממנה הוא שותה כי המים לא מספיק כשרים בעיניו. הוא בעל גאווה, כפוי טובה ועז מצח, אבל מעל הכל הוא נבל ברשות התורה הכופר בדברי חז"ל שאמרו: 'אלמלא דוד לא עשה יואב מלחמה, ואלמלא יואב לא עסק דוד בתורה'. יחד ננצח".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר