שיטת מצליח? חיים רוזנבלט בביתו. צילום: דור גפני
שיטת מצליח? חיים רוזנבלט בביתו. צילום: דור גפני

בדיחה עצובה: הקניון נסגר, אבל העירייה ממשיכה לגבות ארנונה

קניון אשדוד נסגר וחדל לפעול לפני כמעט תריסר שנים, אך בעלי חנויות שפעלו בו קיבלו דרישה לשלם ארנונה, אגרת שמירה ואפילו התראה על קיום הליכי הוצאה לפועל, אם לא ישלמו. אחד מהם, חיים רוזנבלט בן ה—90: “זו שערורייה”. העירייה: "פועלים בהתאם לתיקון פקודת העיריות"

פורסם בתאריך: 9.11.17 08:57

     

בעלי חנויות ועסקים שפעלו בקניון אשדוד קיבלו בשבועות האחרונים דרישה לשלם ארנונה ואגרת שמירה, ולא — יינקטו נגדם הליכי הוצאה לפועל — זאת למרות ה”פרט השולי” שהקניון נסגר בשנת 2005, וגם העסקים שבו חדלו לפעול מאז.

“לדעתי זו שערוריה רצינית”, אומר אחד מהם, חיים רוזנבלט בן ה-90, בעל חנות בקניון שהושכרה בשעתו ושימשה קליניקה רפואית עד שהקניון נסגר והפך לפיל לבן. “איך ממשיכים לחייב אותי? ועוד גם על שמירה? מי שמר על החנות שלי? הרי היא הרוסה, והמקום סגור ונעול”, מוסיף רוזנבלט.

רוזנבלט. צילום: דור גפני

“במשך שנים המשיכו לשלוח דרישות תשלום ארנונה, אבל עכשיו הם כבר דורשים לשלם כ-7,000 שקל. בפירוט נכתב גם פירוט על שמירה ומים. הגעתי עד ראש העיר, אבל הוא לא פתר את הבעיה. אז אני שואל אותך, זה הגיוני לשלוח לי התראה לפני הוצאה לפועל? על מה ולמה? אבסורד שאין כדוגמתו”.

דרישת תשלום והתראה לפני הוצאה לפועל שקיבל אחד מבעלי החנויות

קניון אשדוד, שהיה פעם קניון מצליח, נקלע לקשיים ולכינוס נכסים עד שנסגר ופסק לפעול בשנת 2006. הקניון ברובע א’ נבנה בשעתו מעל שורה של חנויות ותיקות, כך שהן הפכו לחלק ממנו. כשהוא נסגר, גם הן נאלצו לסגור.

אבל, כאמור, בעלי חנויות ועסקים שפעלו בקניון מקבלים בתקופה האחרונה דרישות לתשלום ארנונה עבורם ואף דרישות לתשלום אגרת שמירה, זאת כאמור על אף שהעסקים כבר אינם פעילים שם זה שנים ארוכות.

“זו חוצפה לשמה, המקום סגור, נעול, אני אפילו לא יכול להיכנס פנימה, זה מבנה נטוש”, אומר תושב העיר בן 74 (שביקש להישאר בעילום שם), בעלי חנות לטקסטיל ששכנה בקניון וסגרה שכעת נדרש לשלם יותר מ-8,000 שקל או שיתנהל נגדו הליך של הוצאה לפועל.

מבנה הקניון שעובר שיפוץ, השבוע. צילום: דור גפני

לאחר שנים ארוכות שהקניון הנטוש עמד כמו פיל לבן שנזנח ונשכח רכשו אותו אנשי עסקים מבנק לאומי, שניהל את הליך כינוס הנכסים. כיום הם משפצים אותו במטרה להפוך אותו למבנה משרדים ואולי גם של מרפאות וחברות הזנק. אחד מבעלי העסקים שפעלו בקניון העלה את ההשערה שאולי מישהו בעירייה הזין למחשב שינוי בהגדרה של הנכס, כאילו הוא כבר פעיל שוב, ומכאן מגיעה דרישת התשלום.

אולם דובר עיריית אשדוד מוסר בתגובה: “בהתאם לתיקון פקודת העיריות (חקיקה ראשית – כנסת), העירייה מחויבת לאחר מתן שלוש שנים פטור לנכס ריק לחייב בארנונה על פי תעריף המינימום. כמו כן, כל נכס בנוי מחויב בתשלום אגרת שמירה בהתאם לחוק העזר”.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר