הרב שלום מלול ותלמידי ישיבת אמית יגל
הרב שלום מלול ותלמידי ישיבת אמית יגל

ראש ישיבת אמית יגל אשדוד לתלמידיו: "זה היה יכול להיגמר רע יותר, אבל קרה לנו נס"

ראש ישיבת אמית יגל, הרב שלום מלול, חזר משירות מילואים לאחר שעסק בזיהוי חללים וראה זוועות קשות בעיניו. הוא ביקש להיפגש עם תלמידי הישיבה כדי לחזק אותם. הרב מלול: "אנחנו רואים את הרוע מתפשט בעולם. אבל תפקידנו לגרש את החושך ולנקות את העולם מהרוע ככל שביכולתנו. לתקן עולם"

פורסם בתאריך: 1.11.23 20:40

     

הרב שלום מלול, ראש ישיבת אמית יגל אשדוד ורס"ן במיל', גויס עם פרוץ המלחמה לשירות מילואים, כשמלאכת הקודש בה עוסק היא זיהוי חללים. שלושה שבועות מאז הלחימה, ביקש הרב לפגוש את תלמידיו פנים אל פנים, במקום בזום, כדי לתת להם שיחת חיזוק לנוכח המצב.

 

את המפגש אירחו הורי התלמידים, ולאחר חיבוק אישי וחם שנתן לכל תלמיד, יחד עם רבנים נוספים מצוות הישיבה שהצטרפו למפגש, החל הרב לדבר. הוא סיפר בזהירות על תחושותיו נוכח הזוועות אליהן נחשף. "אחד הרגעים הקשים היו כשפתחנו ציוד מאחד הקיבוצים. מחדר ילדים. סדינים מלאי דם ובתוכם התחבאה מכונית צעצוע של ילד שכנראה כבר לא איתנו. חיים ושמחה שנפסקו באחת". והדגיש: "שוב קמו להשמיד, להרוג ולאבד אותנו. ונהפוך הוא אשר ישלטו היהודים המה בשונאיהם".

הרב שלום מלול, ראש ישיבת אמי״ת אשדוד בקורס קצינים. צילום: דרור לוי

הרב מלול אמר לתלמידיו, כי לא צריך לקרוא לשבת הזאת ה'שבת השחורה', אלא 'נס שמחת תורה', מכיוון שלצד הטרגדיה הקשה, קרה לעם ישראל נס. "לפי התוכניות שלהם, זה היה יכול להיגמר בהרבה יותר מ- 1,400 חללים – אבל קרה לנו נס". הוא הוסיף ואמר: "שתדעו, הרוע לא יגמר ב'חרבות ברזל', אלא הוא ימשיך לצערנו. ואנחנו רואים אותו מתפשט בעולם. אבל תפקידנו לגרש את החושך ולנקות את העולם מהרוע ככל שביכולתנו. לתקן עולם".

"האויב אינו מבין כמה העם שלנו חזק, כמה אהבה יש בינינו. והיא תרסק את כל השנאה והרוע שלהם. אנחנו חייבים להמשיך להיות חזקים. לפעול, להלחם, להתנדב, לתת את הנשמה ואת הלב. ובו זמנית לחזק את עמוד האמונה בעם. ולהתפלל לריבון העולם, שיאמר לצרותינו ונזכה לגאולה השלמה". הרב שלום העלה לשיחת טלפון ניצול שואה ויחד איתו קראו התלמידים: "עם ישראל חי".

מאיר אלחרר, אבא של תלמיד, שאירח את אחד המפגשים, הביע את התרגשותו מנוכחות הרב ודבריו. "תודה רבה לרב שלום שבא לחזק את הבנים, להוציא אותם קצת מהלמידה במסך", אמר. "הוא חיזק אותם. הם נהנו, התגבשו והתחזקו. היה כיף לראות את כולם. כן ירבו מפגשים כאלה. ושבע"ה נתבשר בבשורות טובות, והשבויים יחזרו הביתה בריאים ושלמים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר