ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי
ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי

ד"ר לסרי לשר האוצר: "יש לפצות את תושבי אשדוד וכן לפטור אותם מארנונה"

ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי פנה במכתב אל שר האוצר, בדרישה למצוא מתווה סיוע לעיר אשדוד ולתושביה. במכתבו מבקש לסרי פטור מארנונה עבור תושבי אשדוד ועבור העסקים בעיר, וכן דורש לפצל את מתווה הסיוע, האחד - עבור העירייה, והשני- עבור התושבים. לסרי: "אני מבקש ממך לראות בעורף ה"כתום" חזית ולהכיר בנזקים הנגרמים לעיר אשדוד ותושביה כנזקי מלחמה המחייבים פיצוי"

פורסם בתאריך: 1.11.23 12:36

     

ראש עיריית אשדוד פנה במכתב לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', בדרישה למציאת מתווה סיוע לעיר, שנפגעת בעת הלחימה. זוהי אינה הפנייה הראשונה של לסרי אל שר האוצר מאז החלה המלחמה, אף בפנייה זו מבקש לסרי להדגיש שוב את חשיבות הסיוע לעורף הישראלי.

במכתבו כתב: "אני מבקש שתייצרו שני מסלולי סיוע נפרדים – האחד לרשות – לשפות את עיריית אשדוד על ההוצאות הישירות והעקיפות הנגרמות לה בשל המלחמה. והשני לתושבי העיר אשר נושאים בנטל הכלכלי והנפשי כתוצאה מהמלחמה".

"מה-7 לאוקטובר ועד היום, אשדוד מצויה במצב חירום מלא על כל משמעויותיו – אין לימודים, אין פעילויות שגרה, החנויות למעט אלה לממכר מזון סגורות או פתוחות באופן מצומצם ותנועת הקונים מועטה ביותר", כתב לסרי. "אנחנו למודי סבבים ומלחמות. בהיותנו עיר עם מתקנים אסטרטגיים למדינת ישראל, בטווח ה-40 ק"מ, אנו נדרשים להישאר צמודים למיגון, מאות אזעקות, נפילות, פגיעות בנפש וברכוש הם מנת חלקנו, ויחד עם עם ישראל אנו מחזיקים מעמד ומחזקים את צה"ל במלחמתו הצודקת".

"יחד עם זאת", הוסיף לסרי, "לא ניתן לראות בכל הישובים במדינה (למעט העוטף ואשקלון), מקשה אחת. ישובים רבים חיים חיי שגרה ואנו מברכים על כך, כל מקום בארץ שלא נדרש לשבש את שגרת חייו זה מבורך, אולם המדינה חייבת לשפות את אלו שעצרו את חייהם. זו חובתכם המוסרית והאזרחית כממשלת ישראל, לראות את ההשלכות של המצב על הציבור ולבוא לקראתו בצעדים משמעותיים – זה החוסן שצה"ל נדרש לו בעורף כדי לתפקד בחזית. לכן אני שב וקורא לכם לדרג מדרגה נוספת בהקלות לישובים שבהתאם למפת ההתגוננות של פיקוד העורף, הוגדרו כישובים ברמה כתומה".

בין ההקלות שדורש לסרי –  פטור מארנונה לתקופת הלחימה, הן לעסקים והן למגורים, ולשפות את העיריה על אובדן ההכנסות "כפי ששיפתם בתקופת הקורונה", כתב לסרי. "שכן ברור שקופת העיריה לא תעמוד בנטל הזה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר