דר' יניב נור, מומחה באורתופדיה. צילום: דוברות אסותא אשדוד
דר' יניב נור, מומחה באורתופדיה. צילום: דוברות אסותא אשדוד

"פציעות קשות שבכל התמחותי לא ראיתי": ד"ר יניב נור הגיע מקנדה לסייע בפצועים באסותא אשדוד

ד"ר יניב נור עזב אישה, ילדים והתמחות על בקנדה ובא לסייע בטיפול בפצועים באסותא אשדוד. "כיהודי, ציוני ומעל לכל ישראלי, אתה יודע: כשהמדינה שלך מותקפת– אתה מתייצב. העם שלנו חזק, שבע אסונות, אבל ברגעי משבר אנחנו יודעים להתאחד ולנצח כל אתגר"

פורסם בתאריך: 25.10.23 20:27

     

ד"ר יניב נור הגיע מקנדה לאסותא אשדוד תוך מספר ימים מאז פרצה מלחמת 'חרבות ברזל'.

נור, שנשלח לקנדה לתקופת התמחות על בטראומה אורתופדית, ועבר לשם יחד עם אשתו וילדיו, מספר על הרוח הישראלית שגרמה לו לעזוב הכל ולהתייצב עם המדינה שלו.

ד"ר נור – מומחה אורתופד מביה"ח הציבורי אסותא אשדוד, רס"ן במיל' וטייס קרב לשעבר, נשלח לפני מספר חודשים מטעם בית החולים לעבור התמחות על בטראומה אורתופדית בטורונטו בביה"ח "סנט – מייקל". הוא עבר לקנדה עם אשתו ושלושת ילדיהם.

מיון אסותא אשדוד. צילום ארכיון: דוברות איחוד הצלה

"באותה שבת שחורה, יצאתי עם בני לקמפינג באחד היערות. לרוב מדובר באזורים ללא קליטה אך לצערנו או לשמחתנו, הסתבר שיש קליטה סלולרית. תוך מספר שעות מרגע שהתארגנו, הטלפון הנייד שלי התחיל לקבל ידיעות ממה שנעשה בארץ. בדקות הראשונות עוד חשבתי שמדובר בעוד אירוע שהפך לצערנו לשגרתי עבור תושבי הדרום, אך מהר מאוד הבנתי שאנחנו במציאות אחרת", סיפר ד"ר נור.

"בעודנו ביער, הרמתי טלפון לראש המחלקה שלי, פרופ' דרקסלר. אמרתי לו שאני מוכן וזמין לכל דבר ואני רוצה לסייע. הוא הגיב שעוד מוקדם מדי ושהוא יעדכן בהתאם להתפתחויות. אמרתי לו 'אני שומע את מה שאתה אומר, אבל אתה יכול כבר להכניס אותי לסבב, כי אני בדרך'", סיפר.

בה"ח אסותא אשדוד. צילום: דוברות אסותא

ביה"ח אסותא אשדוד. צילום: דוברות אסותא

  1. "כבוגר חיל האוויר, למדתי: כשצריך – מתייצבים. לא שואלים. הרמתי טלפון לקונסוליה בטורונטו, נפרדתי מאשתי ושלושת ילדי וביקשתי את עזרתם במציאת טיסה לארץ. הם הכניסו אותי לרשימת המתנה וכעבור ארבע ימים התייצבתי בביה"ח. יצא לי לטפל בפציעות קשות שבשש שנות ההתמחות שלי לא ראיתי. כיהודי, ציוני ומעל לכל ישראלי, אתה יודע: כשהמדינה שלך מותקפת– אתה מתייצב. העם שלנו חזק, שבע אסונות, אבל ברגעי משבר אנחנו יודעים להתאחד ולנצח כל אתגר".

רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר