דגל ישראל מונף מעל עיריית יאשי ברומניה
דגל ישראל מונף מעל עיריית יאשי ברומניה

מביעים סולידריות עם אשדוד: דגל ישראל הונף מעל בניין עירייה ברומניה

העיר התאומה של אשדוד, יאשי שברומניה, הניפה דגל ישראל מעל בניין העירייה, כהבעת סולידריות עם אשדוד ועם מדינת ישראל. מעיריית יאשי גם נשלח מכתב סולידריות שמצטרף למכתבים נוספים מהערים התאומות של אשדוד, אשר הגיעו למחלקה לקשרי חוץ בעיריית אשדוד

פורסם בתאריך: 24.10.23 15:37

     

העיר יאשי, השניה בגודלה ברומניה ועיר תאומה לאשדוד, הניפה את דגל ישראל מעל בניין העירייה שלה. ראש העיר יאשי, מיהאי צ׳יריקה, שוחח באופן אישי עם ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי, הביע את הסולידריות שתושבי עירו מגלים כלפי תושבי אשדוד ומדינת ישראל וגינה את ההתקפות על ישראל. מעיריית יאשי גם נשלח מכתב סולידריות שמצטרף למכתבים נוספים מהערים התאומות של אשדוד, אשר הגיעו למחלקה לקשרי חוץ בעיריית אשדוד, ומביעים את הזדהותם עם תושבי אשדוד ואת רגשי הכאב כנגד ההתקפה הברוטאלית של ארגוני המרצחים מעזה.

 

 

משה גרופר, תושב אשדוד אשר חי זה כמה שנים ברומניה ופועל רבות בקהילה היהודית, שלח תמונות משם, תוך הבעת תודה לראש עיריית יאשי על הנפת דגל ישראל מחוץ ובתוך בניין העירייה, כאות הזדהות של תושבי יאשי עם אשדוד ומדינת ישראל.

דגל ישראל מונף מעל עיריית יאשי ברומניה

דגל ישראל מונף מעל עיריית יאשי ברומניה

יצוין כי כבר בתחילת המערכה ומיד עם פרסום ההתקפה הברברית של ארגון המרצחים על יישובי ישראל, יצאו שורה של אישים וגופי רשמיים של רומניה בהודעות גינוי והזדהות עם מדינת ישראל ואזרחיה. נשיא רומניה, קלאוס יוהניס, היה מהראשונים להביע סולידריות מלאה עם ישראל וגינה בחריפות את ההתקפה נגד ישראל שהתרחשה בשבת ה-7.10.23 בבוקר ואת ירי הרקטות כלפי אזרחיה.

דגל ישראל מונף מעל עיריית יאשי ברומניה

דגל ישראל מונף מעל עיריית יאשי ברומניה

"בזמנים הנוראים האלה, אנחנו סולידריים באופן מלא עם ישראל. מחשבותינו מגיעות למשפחות הקורבנות ולמותקפים", כתב נשיא רומניה. לדבריו הצטרף ראש הממשלה מרסל צ'ולאקו, אשר הוסיף כי "רומניה מתייצבת לצד ישראל. אנו שולחים את תנחומינו למשפחות ומבקשים שהפיגועים הללו ייפסקו לאלתר". גם משרד החוץ הרומני (MAE) גינה בחריפות את התקפות הרקטות של חמאס על שטח מדינת ישראל, נגד אוכלוסייה אזרחית, חדירות טרור ולקיחת בני ערובה, והביע חרטה עמוקה על איבוד חיי הנפגעים מטרור. המשרד אף שיגר תנחומים למשפחות השכולות ואיחולים להחלמה מהירה לפצועים, והדגיש את זכותה הריבונית של ישראל להגנה עצמית תוך שהוא מגנה את הטרור על כל צורותיו".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר