רוה"ע יחיאל לסרי ומנהל המוקד דוד דבש
רוה"ע יחיאל לסרי ומנהל המוקד דוד דבש

19 אלף פניות למוקד 106 באשדוד מאז פרצה המלחמה

דוד דבש, מנהל המוקד העירוני 106 בעיריית אשדוד, מסכם את פעילות המוקד מתחילת המלחמה ועד היום: 50 מוקדנים, 19 אלף פניות, מתוכן 2,200 פניות בנוגע לתיקון חלונות ודלתות ממ"ד, כשרובן כבר טופלו. דבש: "אנו רואים את ההון האנושי המדהים בעירנו בא לידי ביטוי על הצד הטוב ביותר"

פורסם בתאריך: 23.10.23 20:40

     

המוקד העירוני באשדוד מסכם עד כה את הימים מאז פרצה מלחמת 'חרבות ברזל'. דוד דבש, מנהל המוקד העירוני, מספר על העשייה במוקד, ועל עשרות המוקדנים שמאיישים את העמדות ונותנים מענה 24/7.

 

 

 

 

ב-7.10.23 בשעה 6:30 בבוקר עבר המוקד באשדוד למצב חירום באופן מיידי. בזמן המלחמה, יושבים במוקד 50 מוקדנים ומתנדבים – פי 5 מאשר בשגרה. אליהם הגיעו מתחילת המלחמה 19,000 שיחות. מתוכן כ-2,200 בנושא טיפול בדלתות וחלונות תקולים בממ"דים, וטופלו כ-2,150 פניות בנושא זה.

בנוסף, הגיעו למוקד כ-470 קריאות לגבי פריצה וטיפול במקלטים פרטיים. כמו כן, מחלקת חשמל מטפלת בבעיות חשמל במקלטים פרטיים וציבוריים מאז תחילת המלחמה. עד כה, הגיעו למוקד גם כ-900 אירועים מסוגים שונים של עזרה לאוכלוסייה על ידי מתנדבים. בנוסף, בזמן המלחמה, נמצאת במוקד העירוני נציגה של השירות הפסיכולוגי, מהבוקר ועד שעות הצהריים המאוחרות, אליה ניתן לפנות במקרים בהם זקוקים לסיוע מהסוג הזה.

המוקד העירוני באשדוד

המוקד העירוני באשדוד

המוקד הרואה מצויד ב-900 מצלמות אשר פרוסות ברחבי העיר, וב-40 ק"מ של סיב אופטי – מה שהוביל לזיהוי מהיר, תוך דקות ספורות, בכל הנפילות שהיו בעיר מתחילת המלחמה, באמצעות הכוונת הכוחות על ידי מוקד רואה. בנוסף, המוקד הרואה סורק בשגרה ובחירום את העיר, ומסייע בטיפול בקריאות לגבי דמויות חשודות.

"תפקידו של המוקד העירוני בזמן שיש אירוע של נפילה בעיר, הוא בראש ובראשונה ניהול השלב המיידי – איתור הזירה ותיעדוף הזירות באמצעות המוקד הרואה וכוחות הביטחון וההצלה שפרוסים ומסיירים בעיר", אמר דוד דבש. "בנוסף, בכל אירוע כזה יש גם טיפול בצד האנושי, יוצאת עובדת סוציאלית לזירה, לתת מענה לזקוקים לכך".

"בימים אלו, אנו רואים את ההון האנושי המדהים בעירנו בא לידי ביטוי על הצד הטוב ביותר. שימו לב לנתונים: 50 מתנדבים ומתנדבות דוברי שפות – אנגלית, ספרדית, רוסית, צרפתית ואמהרית, 30 מתנדבות ומתנדבים במוקד העירוני, 30 עובדי עירייה שהסבו את עבודתם בימים אלו על מנת לסייע בטיפול בחלונות ודלתות בממ"דים. ועוד מאות מתנדבים ברחבי העיר, בכל התחומים".

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הוסיף: "ריבוי הפניות למוקד מעיד על אמון במערכות העירוניות, והן מנגד מעניקות שירות מהיר ויעיל בזמן אמת המגביר את הביטחון של כל התושבים. המענה ההיקפי הנוגע לכל תחומי החיים מתבצע על ידי טכנולוגיה ואנשי מקצוע מצוינים, ונותן לנו שליטה מלאה על המתרחש ויכולת תעדוף משימות. אני מודה לכל מי שתורם לכך, וקורא לכל התושבים להמשיך ולפנות אלינו בכל עת".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר