אתר קליטה לחללי עוטף עזה
אתר קליטה לחללי עוטף עזה

מכולות קירור לקליטת חללי מתקפת הטרור הוקמו בבית העלמין באשדוד

תחת אזעקות ומטחי טילים, הוקם אתר לקליטת חללי עוטף עזה על ידי חברא קדישא אשדוד והמשרד לשירותי דת. שניר אלמליח, אחראי מתנדבים חברא קדישא: "כולי תקווה שנסיים את הליכי הזיהוי במהרה ונביא את הנרצחים הקדושים האלו, ה' יקום דמם, לקבורה מידית בכבוד ובהערכה הראויה להם"

פורסם בתאריך: 12.10.23 22:13

     

בעקבות האסון הנורא של "שואת שמחת תורה" בו נהרגו ונרצחו יותר מ-1,300 יהודים שרובם הגדול עדיין לא הובא לקבורה, עושים אנשי חברה קדישא, מתנדבי זק"א עבודת קודש במשך יום ולילה מאז האסון. המועצה הדתית שלחה חלק מעובדיה שגם הם נטלו חלק בעבודה של איסוף קורבנות האסון, כשהם חוזרים לאשדוד עם עדויות זוועה שלא ניתנים כלל לתיאור.

מפאת העומס הנורא כאשר ההרוגים מתגוררים בישובי עוטף עזה ובכל האזור כולו, אין פעילות של חברה קדישא, התבקש הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית על ידי המשרד לשירותי הדת להרים את הכפפה ולדאוג לכבודם של הנרצחים.

 

תוך כדי שהרב עובדיה דהן עצמו ערך לוויות, הוא הזמין שלושה מכולות ענק ששימשו לחדרי קירור שהובאו על משאיות והורדו ע"י מנופים ברחבת חניית בית העלמין. תוך כדי זה הוזמן טכנאי שסיפק נקודת חשמל, וצוות עובדים שעבדו במשך יום שלם על מנת לבנות את פנים המכולות ביצירת עשרות מדפים לכל האורך משני הצדדים על מנת ששם יונחו בכבוד גופות הנרצחים.

רק הערב הושלמה המלאכה וכבר צוות האחראי על החללים החל להעביר את הנרצחים לבית העלמין אשדוד, שם יונחו בכבוד עד לזמן הקבורה.

אתר קליטה לחללי עוטף עזה

אתר קליטה לחללי עוטף עזה

הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית: "מרגע פנייתו של המנכ"ל התגייסנו בכוחות מתוגברים להקמת אתר לקליטה וטיפול בנרצחי הפיגוע הנוראי. אנו ערוכים לקלוט ולטפל בו זמנית במאות הנרצחים יחד עם כלל העובדים והמתנדבים שהתגייסו מידית לפרויקט זה, תוך שמירה על טיפול בשוטף. נשתדל לעשות הכל כדי להביאם לקבורה מידית ללא כל עיכוב".

יהודה אבידן מנכ"ל המשרד לשירותי דת הוסיף: "אני רוצה להודות לחברא קדישא אשדוד ולכלל הצוותים על התגייסותם למען משימה קדושה זו. כולי תקווה שנוכל להשלים את הליך הבאתם של הנרצחים הי"ד לקבורה בפרק זמן מידי וללא כל עיכובים נוספים. במקביל, הנחתי את צוות המשרד לשירותי דת ללוות את משפחות הנרצחים ולתאם עמם את סידורי הלוויה ומקום קבורתם מיד עם שחרורם לקבורה".

אתר קליטה לחללי עוטף עזה

אתר קליטה לחללי עוטף עזה

"החל מצאת שמחת תורה התגייסנו כלל צוותי המתנדבים והעובדים של חברא קדישא אשדוד שמאומנים לטיפול ושמירה על כבוד המת לטובת המשימות השונות לטיפול בנרצחים הי"ד באזור הדרום", אמר שניר אלמליח, אחראי מתנדבים חברא קדישא. "הצוותים נותנים מענה יחד עם מתנדבי זק"א סביב השעון לטיפול בכבוד המת בכל המשימות וביניהם, יישובי עוטף עזה והסובב, וכן במקומות בהם נתגלו הנרצחים וזאת תוך חירוף נפש ומסירות אדירה תחת אזעקות ומטחי טילים".

אתר קליטה לחללי עוטף כזה

אתר קליטה לחללי עוטף כזה

"כמו כן, המתנדבים מסייעים לצוותים השונים באתר הכנת הנפטרים, בבסיס הזיהוי, וכן באתרי הקבורה בארץ. כולי תקווה שנסיים את הליכי הזיהוי במהרה ונביא את הנרצחים הקדושים האלו הי"ד לקבורה מידית בכבוד ובהערכה הראויה להם".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר