כיכר עין השמש. צילום: דוברות עיריית אשדוד
כיכר עין השמש. צילום: דוברות עיריית אשדוד

חודש המודעות לסרטן השד: אשדוד הוארה בצבע ורוד

לרגל חודש המודעות לסרטן השד האירה עיריית אשדוד את מבני העירייה בצבע ורוד, וקוראת לנשים ללכת להיבדק. מירי בן דוד, מנהלת מחלקת בריאות בעיריית אשדוד: "ככל שמאבחנים את המחלה בשלבים מוקדמים, כך עולים סיכויי הריפוי ל-90% ויותר"

פורסם בתאריך: 28.9.23 12:27

     

עיריית אשדוד מאירה בצבע ורוד את כיכר עין השמש, כיכר המפרשים, ואת מבנה העירייה, במסגרת חודש העלאת המועדות לסרטן השד, שחל בחודש אוקטובר, ויוצאת בקריאה לנשים- לכו להיבדק והקדימו תרומה למכה.

 

 

מנתוני משרד הבריאות עולה כי סרטן השד הוא הסרטן השכיח ביותר בישראל, בקרב נשים מכל המגזרים. מדי שנה מתגלות מאות נשים החולות בסרטן השד ובישראל יש כיום למעלה מ-30,000 חולות. בפילוח גורמי המוות ממחלה, סרטן השד אוחז בכ-25% והוא מהגורמים העיקריים לתמותה בישראל. אגב: גם גברים חשופים למחלה אם כי בהסתברות נמוכה מאוד (40-45 גברים בשנה שהם 1% מסך החולים).

כיכר עין השמש. צילום: דוברות עיריית אשדוד

כיכר עין השמש. צילום: דוברות עיריית אשדוד

יחד עם זאת, גילוי מוקדם של סרטן השד משנה את מהלך המחלה ותוצאותיה באופן משמעותי, וסיכויי ההחלמה של נשים אשר מחלתן אובחנה בשלב מוקדם מגיעים ל-92%! זו הסיבה שעמותת 'אחת מתשע' בשיתוף משרד הבריאות, קופות החולים והרשויות המקומיות, יצאו במסע הסברה שנועד לעורר מודעות בקרב הנשים ולעודד אותן לבצע בדיקה מוקדמת לגילוי וטיפול בסרטן השד.

במחלקת הבריאות של עיריית אשדוד, שמלווה את המיזם, עומדים על חשיבות הבדיקות התקופתיות ומציינים כי לסרטן השד יש גורמים רבים ומגוונים, החל מגורמים גנטיים ומשפחתיים, דרך סיבות אישיות והתנהגותיות, ועד לגורמי סביבה ואקולוגיה. בשל כך מירי בן דוד, מנהלת המחלקה, יוצאת בקריאה לכל הנשים באשדוד להקדים תרופה למכה ולהיבדק כבר עכשיו. "ככל שמאבחנים את המחלה בשלבים מוקדמים, כך עולים סיכויי הריפוי ל-90% ויותר", אמרה. "לכל אישה לעבור בדיקת ממוגרפיה בכל שנתיים, במיוחד נשים עם 'היסטוריה משפחתית' וכאלה שנמצאות בקטגוריית גורמי הסיכון", הוסיפה.

כל קופות החולים נוטלות חלק במסע ההסברה, ובמחלקת הבריאות מציינים כי הבדיקות המומלצות בארץ לגילוי מוקדם של סרטן השד כלולות בסל הבריאות. "מדובר בבדיקה פשוטה ומצילה חיים, אז אל תשהו את ההחלטה ולכו מיד להיבדק", אומרת בן דוד ומציינת כי "בחודש זה רוב קופות החולים מקדמות בדיקות ממוגרפיה וכירורגית שד".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר