ברק סרי, מועמד לראשות העיר. צילום: מטה ברק סרי
ברק סרי, מועמד לראשות העיר. צילום: מטה ברק סרי

"שם את החיים הטובים בצד כדי לטפל בעיר שלי": ברק סרי מדבר על הכל

בראיון מיוחד, עונה ברק סרי, המועמד לראשות עיריית אשדוד, על השאלות שכל תושב היה רוצה לשאול אותו, לפני שישים את הפתק שלו בבחירות הקרובות. על יחסיו עם איש העסקים צחי אבו, על הבחירה שלו לרוץ לראשות העיר לאחר התלבטות קשה, על הרצון שלו לשפר את כל מה שהידרדר בשנים האחרונות בראשות יחיאל לסרי, איך הוא מתכוון לטפל בבעיות העיר, והאם יתגעגע לטלוויזיה?

פורסם בתאריך: 22.9.23 11:38

     

עד לפני שנתיים היה ברק סרי האיש שעומד מאחורי הפוליטיקאים הבכירים ביותר במדינה. הוא היה אחד מיועצי התקשורת המוכרים והמצליחים ביותר, ניהל מערכי תקשורת מורכבים, עד שהחליט לצאת לשוק הפרטי. אפילו נפתלי בנט, שהיה אז ראש ממשלה מיועד, והבין את כוחו של סרי, הציע לו להיות ראש מערך ההסברה הלאומי.

ברק סרי עם השרים דיכטר, מלכיאלי וגלנט. צילום: סטודיו קמליה

ברק סרי עם השרים דיכטר, מלכיאלי וגלנט. צילום: סטודיו קמליה

אבל סרי המשיך בשלו, הודה לו על ההצעה המכבדת, ובחר בדרך חדשה. הוא הבין שהניסיון רב השנים שלו שווה לו יותר בחוץ. והוא צדק. הוא הפך להיות חבר פאנל מבוקש בתכניות טלוויזיה, מגיש תכנית רדיו ופרשן פוליטי בתחומים רבים, פוליטיים בעיקר. עד שהעיר אשדוד, עיר מגוריו, קראה לו לדגל.

"הגיעו אליי פניות מתושבי אשדוד, מכל מיני מגזרים – חברים, מכרים, ידידים, הגיעו אליי לפגישות, וביקשו ממני לרוץ לבחירות. אמרו לי שהעיר מדשדשת ואין על מי לסמוך, שראש העיר לא מתפקד". לאחר התלבטות ארוכה מאוד, הוא נכנע לבקשות.

ברק סרי עם תושבי העיר

ברק סרי עם תושבי העיר. צילום: מטה ברק סרי

ברק סרי בפתיחת המטה שלו

ברק סרי בפתיחת המטה שלו

מתי היה הרגע שבו החלטת שאתה רץ? שים אצבע על הרגע עצמו.
"זה קרה כמה שבועות לפני פסח האחרון, אז גמלה בי ההחלטה שאני מתמודד. התלבטתי הרבה במשך תקופה ארוכה עם חברים, עם משפחה, עם אישים בתקשורת, ואז הגיעה ההחלטה".

"בוא להציל את המצב"

"אשדוד מבחינתי היא הרבה מעבר לעיר שאני מתגורר בה", הוא אומר, "אבא שלי היה סגן ראש העיר שנים, הילדים שלי והנכדים שלי גרים באשדוד והעיר הזו יקרה לי. אני פטריוט של העיר אשדוד. וזו הייתה החלטה לא פשוטה בכלל. מצד אחד החיים שלי מצוינים, ומצד שני תושבי העיר שלי מבקשים ממני להתמודד לראשות העיר ולהציל את המצב. רוב האנשים שהתייעצתי איתם הם בכירי העיתונאים והפרשנים בתקשורת הארצית, ובלי לנקוב בשמות – הם אמרו לי 'אתה מפורסם, אתה מצליח, אתה מרוויח טוב, בשביל מה אתה צריך את זה?', וזו גם הייתה התגובה הרווחת של רוב החברים שלי, אבל החלטתי נגד כל ההמלצות – ושמתי את החיים המצויינים שלי בצד כדי לטפל בעיר שלי, ולהסתער על התפקיד. וידעתי גם לאן אני הולך.

"מעטים האנשים שמכירים את הפוליטיקה כמו שאני מכיר – מכל הכיוונים: צבי צילקר היה חבר קרוב של אבא שלי, וגם בתפקידי כעורך המקומון, וגם כיועץ תקשורת, אנשים לא יודעים מה המחירים שמשלמים כדי להיות בתפקיד כזה וכמה העבודה קשה, סיזיפית וכפוית טובה. אבל בכל מקום שמזכירים את העיר אשדוד, ליבי נחמץ כשלא מפרגנים לעיר. אני מתאכזב לראות שבכל שנה מתפרסמים מדדים על תחומי החינוך, הזכאות לבגרות, הגיוס לצה"ל, ורואה שאשדוד במקומות נמוכים בשנים האחרונות באופן תדיר. אשדוד היא מקום 168 בבחינות בגרות, וכל השלטים שמתפרסמים על חשבון משלם המיסים על כך שאשדוד מובילה הם שקר בוטה. לאשדוד יש פוטנציאל אדיר, וזה הדבר הראשון שדחף אותי ונתן לי רוח גבית. ויתרתי על חיים טובים כשהדבר היחיד והמוחלט שהניע אותי הוא לעשות טוב ולשפר את העיר".

ברק סרי ואביו אבינועם

ברק סרי ואביו אבינועם

טוען נגדך יחיאל לסרי שאין לך ניסיון לנהל עיר כמו אשדוד. מה אתה עונה על זה?
"יש כמה ראשי ערים שעולים לי לראש שלא הגיעו מתוך המועצה ולא מהתחום של העירייה והצליחו כראשי ערים. צבי צילקר למשל לא עשה שום תפקיד כזה, ורון חולדאי – אחד מראשי הערים הכי טובים בתולדות ישראל ניהל בי"ס לפני שהפך לראש עיר. אני לעומתם – עברתי בכל משרדי הממשלה שרוולנטיים לעיריית אשדוד. משרד הפנים, הכלכלה, התשתיות והאנרגיה, תחבורה, ביטחון וביטחון פנים, פיתוח הנגב והגליל. לכל המשרדים האלה יש אספקטים שנוגעים לשלטון המקומי, ולאשדוד, ותוסיפי את זה לרקע שלי כמי שבא מהתקשורת, התחיל כעורך, ליוויתי ראשי ערים, ראיתי עבודה מול עיריות, הכרתי מקרוב את העבודה המוניציפלית, את עבודת ראשי הערים, הניסיון שלי מעמיד אותי במיקום מעולה כדי לנהל עיר כמו אשדוד".

צבי צילקר ז"ל. צילום: פבל

"גם צילקר לא עשה תפקיד כזה לפני כן". צבי צילקר ז"ל. צילום: פבל

"מברך וגאה על כל תורם"

ברק סרי כאמור לא מגיע מהתחום המוניציפלי באשדוד, בשונה ממועמדים אחרים שחורשים את השטח כבר שנים. הוא מגיע מבחוץ, אמנם תושב העיר, אך רחוק מהצרות שלה. אחת הטענות נגד התמודדותו של סרי היא כי איש העסקים צחי אבו עומד מאחורי מועמדותו, וכי מניעי המועמדות שלו נובעים מתמיכה של בעלי אינטרסים בעיר.

בוא פעם אחת תספר מהו באמת טיב הקשר בינך לבינו?
"אני חושב שכשהדברים שקופים, זה המצב הכי טוב, כי צריך להיזהר מקשרים שמנסים להסוות ולהסתיר. אז אומר שאני את צחי אבו מכיר מילדות. אבא שלי וההורים של צחי אבו היו שכנים במשך שנים ברחוב הגולשים באשדוד. גרו בית מול בית. בשבתות היינו מבלים ביחד, אוכלים ביחד, המשפחות שלנו מאוד מאוד מיודדות. ואני גאה בתמיכה של צחי בי כמו שאני גאה בתמיכה של כל אחד אחר שתומך ויתמוך בי בצורה נקיה וישרה. אני מברך ואסיר תודה לתמיכה של כולם, קטן כגדול, עשיר או עני, ככל שהדברים נעשים בצורה ישרה ושקופה, ובביטחון רב שזה יוביל אותי לתפקיד ראש העיר".

צחי אבו. צילום: קובי-אל

"אני גאה בתמיכה של צחי". צחי אבו. צילום: קובי-אל

הוא תרם לך כסף למערכת הבחירות?
"אני מקבל תרומות, וכל שקל שנתרם לקמפיין שלי מופיע באתר מבקר המדינה ועל ידי מי הוא נתרם, כך שהכל שקוף. אבל אני יכול לציין שאת רוב התרומות אני מקבל מאבא שלי ומאחי. אני מודע לכך שלפני שנכנסתי למירוץ, היו חששות גדולים של כמה פוליטיקאים שמאוד לא רוצים שאכנס לפוליטיקה, כי חששו שאבחר. הם ניסו לחפש מכל כיוון אפשרי משהו כדי לפגוע במועמדות ולנסות לסכל אותה. אבל מה לעשות, הם לא מצאו כלום. כשעבדתי עם השר אבי דיכטר, הוא רצה שאהיה נוכח בכל ישיבות המשטרה. ועשו לי תחקיר בטחוני, ועברתי אותו בסיווג גבוה. גם כשעבדתי עם אהוד ברק כשהיה שר ביטחון ושוב עשו לי תחקיר ביטחוני ושוב קיבלתי סיווג ביטחוני גבוה, יש לי את אחד הסיווגים הביטחוניים הגבוהים במדינה, ואני רוצה לאתגר כל אחד לעשות איזה בדיקה שהוא רוצה, שינסו למצוא. בדרך כלל, כשלא מוצאים, מתחילים להמציא".

פעילים של סרי עם שלטים בריוויי. צילום: מטה ברק סרי

פעילים של סרי עם שלטים בריוויי. צילום: מטה ברק סרי

ליד אסותא יש את הבניין של חדר המיון הקדמי הנטוש, ששייך למשפחת אבו. זמן רב היו תלויים עליו רק שלטי ענק שלך. אתה לא חושב שזה גם עודד את השמועות על הקשר בינך לבין צחי?
"כל שלט שנתלה שולם ודווח למבקר המדינה באמצעות עורך הדין שלי גיא בוסי. ולא היו שלטים רק שלי, אלא גם של מועמדים נוספים, שנתלו גם על חומות בסמוך למבנה, לא פחות גדולים ומרשימים".

שרוק מרק וברק סרי. צילום: אבי רוקח

שרוק מרק וברק סרי. צילום: אבי רוקח

"חיה ותן לחיות"

השבוע פרסם סרי את 6 המקומות הראשונים ברשימה שלו, שאכן מורכבת מנציגים של אוכלוסיות שונות בעיר. דמויות מוכרות בעיר, נציגים משפיעים, שבאים עם תוכניות מפורטות לכל תחום אותו הם רוצים לשנות בעיר. אלא שקשריו ההדוקים של סרי עם אריה דרעי לאחר שהיה יועץ התקשורת שלו, ומצד שני, הצטרפותן של נשים חילוניות לרשימה של סרי, מעלים תהייה כיצד יהיה היחס של סרי למגוון הציבורים בעיר, בעיקר הציבור החרדי.

"אני לא נציג של אף מפלגה, לא ש"ס ולא דרעי, ואני רץ ללא תיאום עם אף אחד, כולל דרעי", אמר סרי. "יש לי יחס של כבוד למסורת ואני איש מסורתי – לא דתי ולא חרדי, ואני מאמין בשימור הסטטוס קוו. חיה ותן לחיות. צריך לדעת להתנהל בעיר הזאת עם ציבורים שונים, עם השקפה ואורח חיים אחרים, ללמוד לחיות בכבוד וסובלנות, ואין לי ספק שזה מה שיהיה כי ככה גם היה במשך שנים ללא חיכוכים. דווקא בגלל הסיבה שאני מכיר את כל העולמות, העולם החרדי, העולים מחבר העמים, הצעירים וכד', ויחד עם אינטילגנציה רגשית, אדע לחבר בין אנשים ובין הקהלים השונים ולגרום לכולם לחיות בלי תיעוב ובלי הדרה".

הקאנטרי באשדוד

הקאנטרי באשדוד

האם תפתח את הקאנטרי בשבת, הגלגל הענק, אטרקציות תיירותיות אחרות בכל רצועת החוף?
"העירייה כבר חתמה על הסכם שהקאנטרי יהיה פתוח בשבת, ואנשים קנו מנויים על סמך זה שהוא יהיה פתוח בשבת. אני אכבד כל הסכם שנחתם, וכשאכנס לתפקיד ראש העיר אבחן כל דבר בצורה עניינית".

האם יש סיכוי לאיחוד בינך לבין אבי אמסלם?
"אבי אמסלם הוא יו"ר סיעת ש"ס, ואני רץ עצמאית. אני אעשה כל דבר כדי שהסיעה שלי תמנה אנשים משכילים, רציניים, שרוצים לתרום לעיר. אעשה הכל להכניס יותר מנדטים".

אבי אמסלם. צילום: אורי קריספין

אבי אמסלם. צילום: אורי קריספין

האם הוצעו לך איחודים כלשהם? הצעה קונקרטית?
"אף אחד לא פונה אליי עדיין לאיחודים. ואת התחום הזה אני מכיר מצוין. ההחלטות לאיחודים מקבלים בסמוך לבחירות, כך היה בעבר וכך אני מעריך שיהיה גם עכשיו".

"הציבור מאוכזב מיחיאל לסרי כבר מ-2018"

מתי הפעם האחרונה שדיברת עם יחיאל לסרי?
"ראיתי אותו זמן מה לפני ההכרזה שלי, באזכרה בבית כנסת. אני מכיר את לסרי הרבה שנים, עוד כממלא מקום של צילקר, והיחסים בינינו לאורך השנים היו טובים, יחסי כבוד. אף פעם אמנם לא היינו חברים, אבל בהחלט יחסינו תקינים. כמובן, שמאז שהכרזתי לא דיברנו, הוא כנראה לא ממש אהב את הרעיון, בלשון המעטה".

ד"ר יחיאל לסרי במסיבת העיתונאים

ד"ר יחיאל לסרי במסיבת העיתונאים

מה אתה חושב על 15 שנות הכהונה שלו? הכל גרוע או שהיו נקודות של אור?
"אני חושב שמה שהוא לא עשה ב-15 שנים הוא כבר לא יעשה. את הבחירות האחרונות הוא עבר על חודו של אחוז, הוא לא קיבל את אמון הציבור אלא נבחר על ידי קולות החרדים. כבר ב-2018 הציבור היה מאוכזב ממנו ולא רצה אותו.

"חמש השנים האחרונות חידדו את החידלון, את העבודה שלא נעשית. הוא לא היה נוכח בעיר, הוא בקושי הורגש. אשדוד מובילה בתחום נטישת הצעירים את העיר זה לפי הלשכה המרכזי לסטטיסטיקה. צעירים נוטשים את העיר לאשקלון, גן יבנה, קרית גת, נתיבות. יש בעיר אשדוד משבר תחבורתי, יש 2 יציאות בעוד שלאשקלון יש כמעט 5. אין מספיק מקומות עבודה, וגם המפעלים הקיימים מתחילים לעזוב. בתחנת רכבת יש אלפים שנוסעים לעבוד במרכז. אין מקומות בילוי, ויש פה ניהול כושל. אין לי חלילה שום דבר אישי נגדו, אבל העובדות מדברות. אפס ניהול של העיר, העיר משוועת לשינוי, ו-15 שנה זה די והותר. אני חושב שהוא היה עושה נכון אם הוא היה קם ופורש, שומר על כבודו ומותיר את התפקיד לאנשים אחרים עם אנרגיות אחרות ויוזמות חדשות".

ברק סרי בפסטיבל הבירה, אשדוד 2023

ברק סרי בפסטיבל הבירה, אשדוד 2023. צילום: מטה ברק סרי

לסרי אומר שיש לו תוכניות לפתור את בעיות התנועה בעיר, ואת מצוקת הדיור, אתה מאמין לו?
"זו טענה פתטית וזו בדיחה. איפה הוא היה ב-15 שנים האחרונות? למה תומר גלאם עם עיר שיש לה פוטנציאל קטן מאשדוד יכול לעשות 5 כניסות? למה ראש עיריית נתיבות, שהיא עשירית מגודלה של אשדוד, פתח כניסה חמישית לפני שבוע? להגיד אחרי 15 שנה שיש לו איך לפתור את הבעיות זה פתטי ועלוב, בדיחה עצובה. אין לי מילה אחרת. האיש נכשל כישלון מוחלט".

עומס תנועה באשדוד. צילום: פבל

פקקים ועומס תנועה באשדוד. צילום: פבל

אז איך אתה מתכוון לפתור אותן?

"אני הגשתי תכניות לפתרון הבעיות ואני לא רק מעלה ליקויים. אביעד פרידמן מנכ"ל משרד השיכון אמר שהמדינה רוצה לבנות כ-30 אלף דירות – זה חמישה רובעים חדשים באשדוד, ובכל פרויקט יוקצו חלק מהדירות לצעירים אשדודים עם מחיר מטרה שיוכלו לקנות את הדירות בחצי מיליון פחות ממחיר השוק.

"לגבי התחבורה – פרסמנו את התוכנית לפתוח את הכניסה השלישית ונלחץ על הרביעית וגם על החמישית. גם התכנית של שרון מרק – שנעזרה במיטב היועצים, עם תכנית חינוך מושקעת. באנו עם פתרונות, כי לבוא רק עם הבעיות – את זה כל אחד יכול לעשות. אני חורש את אזורי התעשיה הצפוני. ישבתי עם בעלי מפעלים, והם מרגישים שאין להם כתובת בעירייה. צריך להביא יותר מקומות עבודה לעיר כי צעירים באים לאיפה שיש מקומות עבודה מתגמלים עם אפשרויות קידום. כדי להשאיר מפעלים העירייה יכולה לפטור מתשלומי ארנונה, ושום דבר כזה לא נעשה עד היום".

ברק סרי. צילום: יובל אליאס

ברק סרי. צילום: יובל אליאס

מה אתה מרגיש מהציבור מאז שהכרזת על מועמדות?
"אני שומע דברים מצוינים בכל מקום שאני הולך. שומע על רצון להצטרפות אליי, על רצון לחזק אותי. אנחנו עובדים קשה, ועובדים עם רשימות שזורמות בקצב מסחרר. אני רואה את זה ברחוב, אני שומע את הקריאות של האנשים, והטלפון שלי קורס מכמות ההודעות והרצון של האנשים לעבוד איתנו ולסייע בכל דרך, וההרגשה מצוינת".

השקת קמפיין בחירות של ברק סרי

השקת קמפיין בחירות של ברק סרי

הם סומכים עלייך למרות שהם לא מכירים אותך מהשטח?
"חלק גדול מהתמיכה בי מגיע דווקא בגלל שלא הגעתי מ'בפנים'. אומרים לי שדווקא אותי רוצים כי הם מאסו באלה שמתמודדים פעם אחר פעם, או אלה שנבחרו אבל לא מספקים את הסחורה. הם תומכים בי כי הם רואים משהו חדש, נקי מכל ההתעסקות, עם רעיונות חדשים.

"בתקופה שהתלבטתי – עשיתי בדיקה של מה מידת שביעות הרצון של התושבים מראש העיר ומתפקוד העירייה. אם נסתכל על ראשון לציון או באר שבע, נראה שיש שם ראשי ערים טובים והסיכוי לנצח ראש עיר שהתושבים שבעי רצון ממנו הוא אפסי. מבדיקות שעשיתי באשדוד, שביעות הרצון של התושבים הייתה מאוד נמוכה. ואשדודים רוצים שינוי, ואני בא לעשות את השינוי הזה. לעשות דברים טובים. אני מכיר את הפוטנציאל הזה מאז שנולדתי, והיא יכולה להיות אחת המובילות בישראל. אני לא בא עם סלוגנים חסרי כיסוי, אני רוצה להוביל את העיר לשם. וכדי שזה יקרה אני צריך את קול התושבים, אבל לא כמו שלסרי זכה עם הסכמים וקולות חרדים כשהרוב לא באמת רצו אותו. אני צריך תמיכה של כולם. של כל המגזרים. של כל האנשים. כדי להביא את העיר למקומות שהיא צריכה להגיע אליהם".

ברק סרי עם תושבי אשדוד

ברק סרי עם תושבי אשדוד. צילום: מטה ברק סרי

אם תיבחר, לא יחסרו לך ההופעות בטלוויזיה? תהיה חסר.
"ניב רסקין אמר לי שהוא רוצה אותי לידו גם כשאהיה ראש עיר כחבר פאנל קבוע. אמרתי לו שאשדוד היא בראש סדר העדיפויות. קודם נטפל בעיר".


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר