זירת האירוע. צילום: מד"א

חדר המיון נפתח: פצועים ראשונים מפיצוץ רכב ברובע י"א

ניסיון חיסול ליד בית ספר? צוותים גדולים של מד"א וכיבוי אש הגיעו הבוקר לרחוב כנרת בעיר בעקבות פיצוץ רכב. שני פצועים פונו ע"י מד"א במצב קשה ובינוני לבית החולים "אסותא" באשדוד

פורסם בתאריך: 7.11.17 08:46

     

בשעה 08:29 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב לכיש על מספר כלי רכב שעולים באש סמוך לבניין מגורים ברח' הר חרמון פינת כנרת באשדוד. בשלב זה, חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח אסותא באשדוד גבר כבן 45 במצב בינוני עד קשה, יציב, עם פציעה קשה בפלג גופו התחתון, ופצוע נוסף גבר כבן 48 במצב בינוני בהכרה עם חבלה בגפיים.

פאראמדיקית מד"א רוית מרטינז סיפרה:

"כשהתקרבנו למקום, כבר מרחוק הבחנו בעשן סמיך שיוצא מחניית בניין מגורים, הזירה הייתה קשה, במקום עלו באש מספר
כלי רכב ולא ניתן היה להתקרב, הובילו אותנו לגבר כבן 45 שאנשים שהיו במקום הוציאו בתחילת הארוע, הוא היה בהכרה מלאה וסבל מפגיעות בגפיים, גבר נוסף כבן 48 היה בהכרה מלא וסבל גם הוא מחבלה בגפיים, הענקנו להם טיפול רפואי ופינינו אותם בדחיפות לבית החולים אסותא באשדוד,כשמצבם מוגדר בינוני. עוד הוסיפה הפאראמדיקית מרטינז,זה היה הפינוי הראשון של מד"א לחדר המיון בבית החולים החדש שנפתח היום".

אבי בהר חובש ברשת המתנדבים של איחוד הצלה שגר בסמיכות למקום סיפר: "הייתי עם בני המשפחה מחוץ לבית ושמעתי פיצוץ ולאחר מכן ראיתי עשן מיתמר בין הבניינים. תוך מספר שניות כבר שודר ברשת הקשר של איחוד הצלה על רכבים שעולים באש ברחוב כנרת. הגעתי מיידית לזירה והתחלתי להעניק טיפול רפואי ראשוני לשני נפגעים שהיו בכניסה לבניין תוך כדי שהצטרפו אלי חובשים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה. שני הנפגעים שהיו בהכרה סבלו מפציעות, חבלות גפיים ושאיפת עשן. צוותי כיבוי גדולים פעלו בזירת האירוע לכיבוי הלהבות ובדיקת הנסיבות".

על פי דברי אזרחים במקום היה פיצוץ ולא ידוע ממה נגרם, יש לציין שחזית הבניין נפגעה כתוצאה מהאירוע ויש נזק רב. האירוע יחקר ע"י חוקר שריפות יחד עם חוקר משטרת אשדוד. תלמידים בבתי הספר הסמוכים נבהלו. גם תושבים נחרדו מקול הנפץ.
מדוברות איחוד הצלה נמסר: פצוע בינוני ופצוע קל טופלו ע"י מתנדבי רפואת חירום של איחוד הצלה סניף לכיש כתוצאה מכוויות, חבלות, ושאיפת עשן בחניון בניין מגורים ברחוב כנרת באשדוד. במקום נשמע פיצוץ ומספר כלי רכב עלו באש ונסיבות האירוע בבדיקה.

מהמשטרה נמסר: בשעה 8 וחצי לערך התקבל דיווח במוקד המשטרה על פיצוץ רכב בחניית בניין מגורים ברחוב כנרת באשדוד. כוחות משטרה רבים הגיעו למקום. כתוצאה מהאירוע עלו באש מספר כלי רכב וגרם נזק במקום. צוותי רפואה פינו מהמקום שני פצועים גפיים שמצבם הוגדר קל – בינוני. לוחמי האש כיבוש את הרכבים שעלו באש.
חוקרי המשטרה החלו בחקירת נסיבות האירוע תוך איסוף ממצאים ועדויות.

ענת זקלר מוריה, דוברת ביה"ח אסותא אשדוד: בעקבות פיצוץ שארע באשדוד פונו לחדר המיון של ביהח הציבורי אסותא אשדוד, שנפתח לראשונה היום בשעה 8 בבוקר, 2 פצועים. הם טופלו על ידי צוותי המיון והטראומה ואחד מהם הוכנס כרגע לחדר ניתוח.
קרדיט צילום: עודד קרני, אסותא אשדוד

צילום: דוברות המשטרה

דוברות כב"ה: עדכון 9:39: נשרפו כליל 6 כלי רכב ועוד ומספר כלי רכב נוספים נפגעו חלקית מעצמת הקרינה.
נזק רב נגרם לבניין ולסביבת הבניין ולאחר סריקה לא נמצאו פצועים נוספים פרט ל 2 הפצועים שפונו.
צוותי הכיבוי עדיין בשטח ועדיין פועלים במקום.

קרדיט: איחוד הצלה

קרדיט: צילומי אזרחים, קבוצת 'דיווחי לכיש'

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר