למידה אימרסיבית במקיף יא
למידה אימרסיבית במקיף יא

מעבר לכל דימיון: חדר לימוד אימרסיבי גם בשנה הבאה באשדוד

באשדוד ממשיכים ליישם את אופן הלמידה החדשנית באמצעות מרחבי למידה אימרסיביים - מסכי ענק המציגים מיצג ויזואלי, תוצר שילוב של בינה מלאכותית, סאונד וקריינות, במרחב הקרנה מיוחד, ממש כמו במוזיאונים עתידניים. כל בתי הספר העל תיכונייים בעיר רושתו במרחבים כאלו, ובשנת הלימודים הבאה מורים נוספים ילמדו בשיטה החדשנית: ביקור בממלכת יהודה בלימודי תנ"ך, חדר בריחה בלימודי מתמטיקה, טיול סביב העולם בלימודי אנגלית, וביקור בוועדות כנסת בלימודי אזרחות. מינהל חינוך: "המודל שנבנה באשדוד יהווה השראה בעתיד ללמידה חדשנית"

פורסם בתאריך: 28.8.23 09:52

     

הלימודים בשנת הלימודים הבאה עבור תלמידי העל יסודי באשדוד יהיו מעניינים במיוחד. כל בתי הספר רושתו במרחבים אימרסיביים, ומאגר התכנים במרחבים אלו יורחב באופן משמעותי על ידי מורים מבתי ספר שונים בעיר.

 

את הלמידה באמצעות הטכנולוגיה האינטרקטיבית החלו באשדוד כבר לפני שנתיים. מדובר במרחב שמאפשר לתלמידים לראות את האירועים עליהם הוא לומד על גבי מסכים מיוחדים, ולצאת למסע בזמן.

למידה אימרסיבית במקיף ד

למידה אימרסיבית במקיף ד

במרחב האימרסיבי באשדוד, נחשפו התלמידים בין היתר לעלייה מאתיופיה, וצפו ב"המסע המרגש של מעישו" – סיפור אישי על אישה אמיצה שבדרכה מאתיופיה לירושלים נשאה את אימא המשותקת על גבה לאורך מאות קילומטרים, שהפך לחוויה אימרסיבית בין כותלי בית הספר.

המהלך של עיריית אשדוד, פיקוח מחוז דרום והפסגה, ביחד עם מיזם 3walls המפעילים את המרחב האימרסיבי, מאפשר לתלמידים להתרגש וללמוד את התוכן הלימודי באופן שצופים בו, בד"כ, רק במוזיאונים חדשניים, ולא בכיתה רגילה. מדובר במיצג ויזואלי שהינו תוצר שילוב של בינה מלאכותית עם סאונד וקריינות, במרחב הקרנה מיוחד, ממש כמו במוזיאונים עתידניים. פעילות בחדר האימרסיבי, מלבד חוויה חושית, כוללת אינטראקציה עם התצוגה ומשימות אותן מקבלים התלמידים. משימות שמתכתבות עם המרחב, ממש כאילו היו במקום אחר ואף בזמן אחר.

"התיכונים באשדוד הם החלוצים בתחום ההוראה האימרסיבית בארץ ואולי אף בעולם", אומרים במינהל החינוך ומציינים כי המפתח ללמידה חדשנית ודיגיטלית, הוא השיתוף. "ללא שיתוף, אין מספיק תוכן על מנת שטכנולוגיה תפרוס כנפיים ותמריא, לכן עיריית אשדוד החליטה לעשות מהלך שובר שוויון – רישות כל בתי הספר התיכונים בעיר במרחבים אימרסיביים, הקמת מרחב זהה בפסג"ה והכשרת מורים בהשתלמויות מוכרות בשיתוף אורי מלמד, מורה ויזם 3walls".

מקיף ו אשדוד למידה אימרסיבית

מקיף ו אשדוד למידה אימרסיבית

בשנה הקרובה כאמור, מאגר התכנים האימרסיביים בעיר יורחב באופן משמעותי על ידי מורים מבתי ספר שונים, עם תכנים נוספים וייחודיים, ביניהם – חורבן יהודה במסגרת לימודי תנ"ך, חדר בריחה המשלב למידה בינתחומית של מתמטיקה, טיול סביב העולם ללימוד אנגלית וביקור בוועדות בכנסת במסגרת שיעור באזרחות. "אנחנו מאמינים שהמודל שנבנה באשדוד ואינו קיים באף מקום אחר יהווה השראה בעתיד ללמידה חדשנית ולדרך שבה ניתן לפתח אותה".

רוצים לראות איך זה נראה? לחצו כאן


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר