נשות אשדוד במזכרת בתיה. צילום: עיריית אשדוד
נשות אשדוד במזכרת בתיה. צילום: עיריית אשדוד

"סיורים בעקבות נשים שחוללו מהפכה": נשות אשדוד במושבה מזכרת בתיה

סיור חוויתי התקיים עבור נשות העיר אשדוד במושבה מזכרת בתיה - באמצעות המחלקה לקידום מעמד האישה באשדוד. בסיור הן שמעו על הקמת המושבה, על כוחן של הנשים בעליה הראשונה ועד היום, ואפילו נפגשו עם 'קוראת בפנים'. אהובה עמרם, יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה: "אני שמחה להוציא סיורים כאלו. זהו אמצעי חשוב להעלאת המודעות לכוח הנשי"

פורסם בתאריך: 23.8.23 09:05

     

כ-45 נשים מאשדוד יצאו לסיור מרתק במושבה מזכרת בתיה, ליום מרתק וייחודי בעקבות המיזם "נשים פורצות דרך" – פרויקט ייחודי במימון משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי ובשיתוף המשרד לקידום מעמד האישה בעיריית אשדוד.

 

תחילת הסיור היה במוזיאון ההיסטורי של המושבה, שם חוו חזרה אחורה במנהרת הזמן למשמע סיפורים על הקמת המושבה, על כוחן של הנשים בעליה הראשונה ועד היום. "מרשים היה לראות, את השחזור המדויק של הבתים מתקופת העלייה: חדר האורחים, חדר הכביסה, הכלים החקלאיים שהיו ואינם עוד", אמרה אחת הנשים, רגע לפני שהן זכו גם להתנסות בשאיבת מים מן הבאר כשהן מסובבות את הקורה ומעלות מים חיים.

בתחנה הבאה הן ביקרו בבית הכנסת המקומי – מבנה מרהיב ומפואר אשר עבר שיפוץ יסודי ושומר על מראהו המקורי – הניצב במרכזו של הרחוב המרכזי של המושבה ומהווה אטרקציה תיירותית בפני עצמו.

נשות אשדוד במזכרת בתיה. צילום: עיריית אשדוד

נשות אשדוד במזכרת בתיה. צילום: עיריית אשדוד

במהלך הסיור נפגשו הנשים עם קוראת בפנים – שיודעת לאבחן תכונות אישיות באמצעות קריאת פנים. בהמשך, ביקרו הנשים ביער חולדה, בפינות החמד הירוקות שבין עציהם שוכן "בית הרצל", ונהנו מסיור חוויתי כולל שהיה מתובל בסיפורים מעניינים על נשים גיבורות ופורצות דרך מהתנ"ך ועד היום. מלי בונאבידה, שהדריכה את הסיור באופן חוויתי ומעצים, סחפה את הנשים לשירה משותפת לצלילי שיריה של רחל המשוררת – מפסי הקול היותר מפורסמים שנשים הוסיפו לנכסי התרבות של ישראל.

כבר בתחילת הסיור אמרה אהובה עמרם, יועצת רה"ע לקידום מעמד האישה: "אני שמחה להוציא סיורים בעקבות נשים שחוללו מהפכה, הובילו לשינוי ופרצו דרך. זהו אמצעי חשוב להעלאת המודעות לכוח הנשי, לעוצמה וליכולת לחולל מהפכה אישית וגם לאומית".

עמרם מזמינה את נשות אשדוד להצטרף למגוון הפעילויות של המשרד לקידום מעמד האישה ולהיות בין הנשים המשפיעות ומובילות בקהילה ובחברה בישראל.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר