אלון חסן. צילום: עופר וקנין

אין טוהר מידות – אין עצמאות

בעקבות האישומים נגד חברי מועצה באשדוד, הוגבלו סמכויותיה של הוועדה המקומית לתכנון ובניה. בעירייה עתרו לבג"ץ נגד היועץ המשפטי לממשלה

פורסם בתאריך: 12.5.17 13:55

     

 

 

 

 

עצמאותה של הוועדה המקומית לתכנון ובניה בעיריית אשדוד נשללה עקב הסתבכותם של כמה מחבריה בהליכים פליליים, ולנוכח המצב העירייה מתקשה לקדם תכניות בניה.

בשבוע שעבר הגישה הוועדה עתירה לבג"ץ נגד שר האוצר, היועץ המשפטי ונגד חברי המועצה שבעטיים נמנע אי חידוש הסמכתה של הוועדה, בהם עמרם כנפו, ממלא מקום ראש העירייה לשעבר, שעומד לדין בפרשת השחיתות ואלון חסן שמשפטו במסגרת פרשת הנמל עדיין מתנהל. למרות בקשות חוזרות ונשנות של "כאן דרום" בעירייה סירבו לחשוף את העתירה לציבור ולא היו מוכנים גם להסביר מדוע.

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: "הוועדה המקומית אשדוד הייתה מהראשונות שקיבלה סמכויות של ועדה עצמאית עוד טרם תיקון 101 (ביולי 2013). ההסמכה הייתה לשלש שנים והסתיימה באוגוסט 2016. בעקבות תיקון 101 נדרשה הועדה המקומית לעמוד בפרמטרים שונים של מקצועיות, פיקוח יעיל, קיום מערך תביעה עירונית ועוד. בין היתר נדרש שר הפנים להתייחס לטוהר המידות של הוועדה, עובדיה ונבחרי הציבור וזאת לאחר קבלת חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה. הוועדה המקומית עמדה בכל הפרמטרים הנדרשים, אלא שהסתבר שנתקבלה חוות דעת שלילית של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה בכל הנוגע לטוהר המידות של מספר נבחרי ציבור. אנו סבורים שאי הסמכת הועדה כוועדה עצמאית היא צעד לא מידתי שכן ליועץ המשפטי היו כלים אחרים בהם היה יכול לנקוט ועל כן הוגשה עתירה לבג"ץ.

הועדה המקומית מתפקדת כרגיל. משמעות אי חידוש הסמכת הועדה המקומית כוועדה עצמאית היא שלגבי סמכויות מסוימות שניתנו לוועדה המקומית במסגרת תיקון 101 לחוק התכנון והבניה נדרש עתה אישור הועדה המחוזית".

ממינהל התכנון נמסר בתגובה: "הוועדה המקומית אשדוד הוסמכה ביולי 2013 לתקופה של שלוש שנים.

במסגרת בחינת הארכת ההסמכה, הודיע היועץ המשפטי לממשלה, כי הוא מתנגד להארכת הסמכת הוועדה המקומית אשדוד כוועדה מקומית עצמאית, וזאת מטעמים של טוהר המידות".

 

 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר