אוטובוס אפיקים באשדוד. צילום: פבל
אוטובוס אפיקים באשדוד. צילום: פבל

"זה מיועד לחרדים. היום זה בנים": נהג של אפיקים סירב להעלות נוסעת באשדוד

הילה פלג ביקשה לעלות לקו 86 של חברת אפיקים אף הנהג סירב להעלות אותה והסביר לה שזה קו של חרדים שמגיע מהחוף הנפרד והיום זה יום של בנים "הם יעשו לך את המוות". הנהג הושעה מעבודתו

פורסם בתאריך: 13.8.23 11:10

     

"זה של החרדים, זה מיועד לחרדים. היום זה בנים ומחר זה בנות", זאת התשובה שקיבלה הילה פלג, מנהג אוטובוס בחברת אפיקים, כאשר ביקשה לעלות על האוטובוס ביום רביעי האחרון.

המקרה הזה קרה ביום רביעי האחרון, כאשר פלג, בת 21 מאשדוד, הייתה בדרכה לפגישת עבודה באזור ג' בעיר. "לפי המוביט, ראיתי שאני צריכה לעלות על קו 86, קו שבחיים לא עליתי עליו לפני כן. הקו עמד לצאת מהתחנה הראשונה שלו, ליד החוף הדתי באשדוד. באתי לעלות לאוטובוס, דפקתי לו על הדלת והוא אמר לי 'לא'. שאני לא יכולה, כי אני אישה וזה קו 'רק לגברים חרדים'", סיפרה פלג לאתר YNET.

בסרטון שצילמה פלג מחילופי הדברים עם הנהג הוא נשמע מסביר לה, "האוטובוס הזה מיועד לחוף הנפרד זה של חרדים. לא יתנו לך לעלות. הם יעשו לך את המוות".

היא סיפרה כי לקחה קו אוטובוס אחר שהוריד אותה במרחק רב מהיעד שלה. "איחרתי בחצי שעה. בעבודה אמרו שזה מבאס, אבל הבינו. אני התבאסתי מאוד כי איבדתי חצי שעה של פגישה. רעדתי מעצבים, הייתי מתוסכלת", סיפרה פלג.

האזינו לדברי הנהג:

"מתברר שזה דבר ידוע באשדוד, נורמה חברתית", אמרה פלג, "אחר כך ביררתי בעבודה ואמרו לי 'כן, זה ידוע שהקו הזה של חרדים'. בדקתי באתר של החברה, ולא היה כתוב שום דבר על הפרדה מגדרית בקו הזה"

פלג סיפרה כי זו אינה הפעם הראשונה זה קורה לה וכי רק ביום שני שעבר היא נאלצה לעמוד בנסיעה באוטובוס. "האוטובוס היה מלא, ואז קמו שתי בנות מהמושבים מקדימה – שהיו צמודים אחד לשני. גבר חרדי ואני עמדנו. באתי להתיישב, הגבר רץ והתיישב וכשבאתי להתיישב ליד הוא הניח את כף היד הפתוחה שלו על המושב ליד ולא נתן לי להתיישב. זה חרפן אותי", היא אמרה. "לא נראה לי שזה אמור לשנות משהו, אבל למען הסר ספק – באותו היום הייתי בלבוש צנוע ולא חשוף בשום צורה".

סמנכ"ל אלקטרה אפיקים שי מלכה מסר בתגובה: "מדובר בקו שירות לכלל הציבור ועל כן אנו רואים זאת בחומרה רבה ומגנים את אמירת הנהג בכל תוקף. הנהגים עוברים תדרוכים בנושא בדרך קבע, שבהם אנו מתדרכים להימנע מחיכוך כלשהו עם הנוסעים. עם קבלת הסרטון, הושעה הנהג מעבודתו עד לבירור הנושא בימים הקרובים".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר