הצריבה שנגרמה לצעיר. ומדוזה חוטית. צילום: רפאלה בביש

מפחיד: זה מה שגרמה מדוזה לצעיר שבילה בחוף הים באשדוד

צעיר בן 20 פונה אל ביה"ח לאחר צריבה קשה ממדוזה שנתפסה לו באזור המותניים. "הוא הגיע למיון בית החולים כשהוא זועק מכאבים", סיפר הרופא המטפל

פורסם בתאריך: 31.7.23 19:51

     

אל בית החולים הציבורי אסותא אשדוד הגיע צעיר בשנות ה 20 לחייו כאשר הוא סובל מצריבה משמעותית של מדוזה.

מבירור המקרה עולה כי הצעיר בילה עם חבריו בים בעיר אשדוד, כאשר לפתע חש כאב עז באזור הצלע והבחין כי מדוזה דבוקה אליו. הצעיר נאלץ להשתמש בידו על מנת להסיר את המדוזה ולהרחיקה מגופו.

הוא התפנה אל בית החולים כאשר סימן צריבה גדול על גופו והוא סובל מכאבים עזים, בביה"ח טופל במהירות ע"י צוות רופאי המלר"ד, מומחי טוקסיקולוגיה ופלסטיקה.

הצריבה לאחר זמן מה

ד"ר עידן מרקוביץ הרופא המטפל: "מדובר בבחור בן 20 שהגיע למיון בית החולים כשהוא זועק מכאבים. הכאב היה כל כך חמור מבחינתו, שהוא דילג על הרישום בקבלה ומיד דרש טיפול. מהר מאוד הבנו שמדובר במקרה קיצון, וטיפלנו בו בתרופות הרגעה. לאחר שהתאושש קצת והצליח לספר לנו את הסיפור ולצד חומרת והיקף הצריבה התייעצנו עם מומחי טוקסיקולוגיה ופלסטיקה, התחלנו במתן טיפול גם בנוגדי כאב וגם במשחות.

ד"ר עידו מרקוביץ'. צילום: דוברות אסותא

"מבירור המקרה, הבנו שהבחור ביקש לבלות בחוף הים באשדוד עם חבריו, ובמהלך השחייה הבחין במדוזה צמודה למותן שלו והוא נאלץ להשתמש בידו על מנת להסיר אותה ממנו. מדובר במקרה שונה ממרבית המקרים, כי לרוב במידה ונוצר מגע הוא קצר ולא בשטח נרחב. הצריבה, גודלה וחומרתה תואמו למקרה של מגע ישיר.

"אומנם הקיץ הזה ראינו פחות מקרי מדוזות, אבל אני חושש שהמקרה הזה מעיד שהמדוזות אולי איחרו להגיע – אבל הם הגיעו".

מדוזה ענקית בחוף אשדוד. צילום: דור גפני

מדוזה ענקית בחוף אשדוד. צילום: דור גפני

מה לא עושים לאחר מגע שכזה? לא שוטפים את אזור הפגיעה במים מתוקים, לא עושים שימוש בחומץ ובניגוד לאגדות – גם לא שוטפים בשתן. מה כן רצוי לעשות? קודם כל, אם ישנם שאריות של חוטי הצריבה יש להסירם, אם צריך אז בקצות האצבעות. מומלץ לשטוף את האזור עם מי ים והרבה.

אפשר וכדאי לתת תרופות ומשחות מקלות כמו אלוורה ודומיהם. ישנם מקרים חריגים שמחייבים הגעה למיון והם: צריבה באזור העין, פגיעה רחבה שמלווה בכאב רב והחשוב מכולם: התפתחות של תגובה אלרגית כמו נפיחות בפנים, קוצר נשימה, בחילה ואף אובדן הכרה.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר