קרדיט: עיריית אשדוד

תערוכה בינלאומית לתעסוקה וטכנולוגיה

עולים חדשים שטרם מלאו להם שנתיים בארץ ביקרו השבוע בתערוכה בינלאומית בגני התערוכה בתל אביב, במסגרת הרצון לשלבם בעולם התעסוקה. על היוזמה אחראים עובדי מחלקת הקליטה אשר דאגו לעבור עם העולים ביתן ביתן ולעניין את המעסיקים לקלוט את העולים

פורסם בתאריך: 5.11.17 17:33

     

השתלבות בשוק התעסוקה הוא מהאתגרים המרכזיים שעולים מתמודדים איתם בארצם החדשה. במחלקת הקליטה של עיריית אשדוד בודאי מודעים לכך ולפיכך הם מחפשים כל הזדמנות על מנת לחשוף בפני העולים החדשים אפשרויות לתעסוקה, השתלמות והכשרה מקצועית, ליווי וייעוץ ובעיקר השמה ושילוב העולה במקום עבודה. "אחרי הכל", אומרים במחלקת הקליטה, "מסגרת תעסוקתית היא מענה להרבה מאוד מהאתגרים שעומדים בפני העולה – היא מציעה ביטחון התחלתי ושקט כלכלי, מציעה מסגרת חברתית, הכרות עם אנשים חדשים, שימוש בשפה ומסלול מבטיח להתאקלמות מוצלחת".

השבוע היה דוגמא לכך שידה של המחלקה תמיד על הדופק והם ארגנו לציבור העולים החדשים ביקור בתערוכה בינלאומית לחידושים והישגי טכנולוגיה בתעשייה, שהתקיימה בגני התערוכה בתל אביב. "מדובר בתערוכה המהווה מוקד התעניינות של אנשי מקצוע בתחומים הקשורים בטכנולוגיה ותעשיות עתירות ידע והזדמנות למחפשי עבודה לזהות מקום מתאים להכשרתם המקצועית ולכישוריהם האישיים" אומרים במחלקת הקליטה.

קרדיט תמונות: עיריית אשדוד

דניאל שמלב, מנהלת המחלקה, אומרת כי לתערוכה הוזמנו עולים עם רקע טכני שמבינים בתחומים טכנולוגיים ויכולים למצוא עניין בתערוכה. העולים זכו לליווי של עובדי הקליטה וביחד עברו ביתן ביתן והציעו למעסיקים לקלוט את המועמדים. "היתה זו גם הזדמנות לחדש קשר עם חברות גדולות אשר הבטיחו לסייע במציאת עבודה עבור ציבור העולים" אומרת שמלב ומציינת כי לפני היציאה לתערוכה נערכו לעולים סדנאות בהן למדו כיצד מחפשים עבודה, כיצד בונים קורות חיים וכיצד מציגים עצמם בראיון עבודה.

זאת התערוכה החמישית בה מבקרים אנשי הקליטה באשדוד, ובכל פעם הם לוקחים איתם עולים חדשים בעלי רקע מתאים. השנה יצאו שני אוטובוסים מלאים בעולים שטרם מלאו להם שנתיים בארץ. העולים התרשמו כמובן מהחידושים הטכנולוגיים שהוצגו בתערוכה, כולן על טהרת התעשייה הישראלית – כחול-לבן. התערוכה הבינלאומית עמדה השנה בסימן "חדשנות טכנולוגית בעיצוב הישראלי" וכחלק משיתוף פעולה עם הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, הוקצה שטח נרחב המיועד להצגת פרויקטים המשלבים טכנולוגיה במטרה להציג פרויקטים בתחום העיצוב בהם משולבת חדשנות טכנולוגית.

תחום הטכנולוגיה עצמו הולך ומתפתח בצורה מואצת כל העת. כך גם מגוון חומרי הגלם, מאגרי המידע והידע הטכנולוגי שהופכים להיות זמינים ונגישים לכולנו, ובכל אלה מושם דגש על עידוד הדמיון, היצירה והמחשבה המקורית כערכים שבעזרתם אפשר עוד לשפר ולשדרג טכנולוגיות ויצירת מוצרים חדשים. אפשר שעולים חדשים המגיעים מארצות אחרות, עם מחשבה אחרת ומנטליות שונה, חופשיים להציג מבט אחר, חדש ושונה, ולתרום את חלקם לעולם הטכנולוגיה כחול-לבן. "התערוכה הזאת בהחלט יכולה להיות הזדמנות עבורם, מעניקה במה למעצבים צעירים, וחושפת בפני העולים עולמות תוכן בהם יוכלו להשתלב" אומרים במח' הקליטה.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר