זירת האירוע
זירת האירוע

תושב אשדוד היכה נהג בכביש ושבר את אפו: זה העונש המקומם שקיבל

ויכוח שהחל בין שני נהגים באמצע רחוב ברובע ט' הסתיים בכך שאחד הנהגים נזקק לטיפול רפואי בעקבות אגרוף ששבר את אפו. למרות העבירה החמורה מאוד, ולמרות שבבית המשפט נעשה איחוד תיקים גם עבירות של איומים כלפי בת הזוג שלו, נגזרו על הנהג התוקף עבודות שירות בלבד

פורסם בתאריך: 19.7.23 15:31

     

הקלות הבתי נסבלת שבה נוהגים בתי המשפט אל מול עברייני אלימות, היא לא פעם מקוממת מאוד. אחד המקרים האלה, זה המקרה של תושב אשדוד אנדרי חריפלוב שתקף באלימות נהג הסעות ופצע אותו.

המקרה התרחש בחודש אוקטובר שנת 2020, חריפלוב נסע ברחוב גיא אוני שבורבע ט' באשדוד ונקלע לפקק בשל רכב שעמד בצד הדרך וחסם את נתיב הנסיעה.

במקביל היה רכב הסעות שעמד בהמשך והוריד נוסעים. חריפלוב נצמד עם הרכב שלו לרכב ההסעות עד שפגע בו קלות ואז קילל את נהג רכב ההסעות. בין השניים היו חילופי קללות ובהמשך יצא חריפלוב מרכבו, מבלי להרים את בלם היד וכתוצאה מכך החל הרכב להתדרדר ופגע ברכב ההסעות.

נהג ההסעות יצא לבדוק מה קרה בעקבות הפגיעה והשניים המשיכו בחילופי הקללות. בשלב זה הכה חריפלוב את נהג ההסעות במכת אגרוף בפניו. הנהג נפל, דימם מהאף ונגרם לו שבר באף והוא נזקק לטיפול רפואי.

הקורבן מדמם

הקורבן מדמם

למקום הוזעקה משטרה, ושוטר שהגיע למקום שאל את חריפלוב מה קרה וזה השיב לו: "הוא עומד בכביש מוריד אנשים עושה פקק שלם, אני הגעתי הוא נוסע אחורה ולא אכפת לו שאנשים נוסעים עוברים כדי לשחרר את הפקק. אמרתי לו תגיד לי אתה דפוק, אתה לא יכול להיכנס בפנים להוריד אנשים? הוא יצא אליי מהאוטו, האו בא אלי עם הכובע לראש".

הקורבן עצמו סיפר לשוטר: "אני הורדתי כאן נכה, אני כל יום מוריד כאן נכה. הוא בא ומקלל 'מניאק, מי נתן לך רישיון?', אמרתי לו 'אני הורדתי נכה ואני מסתובב'. אני לא תקפתי ולא איימתי. כשאני ירדתי מהאוטו אמרתי לו 'מה עשית?', הוא נתן לי מכה. אני לא תקפתי אותו".

אנדרי חריפלוב בזירת האירוע

אנדרי חריפלוב בזירת האירוע

כנגד חריפלוב הוגש כתב אישום והוא הודה בעבירה של חבלה חמורה.

אלא שבמהלך המשפט נגדו הוחלט לבצע איחוד תיקים של כתב אישום שהוגש נגדו על איומים כנגד בת הזוג שלו.

במקרה הזה הוצא לו צו הרחקה מבת הזוג שלו וכן נאסר עליו ליצור עמה קשר. אלא שלמורת זאת, אך הוא התקרב לביתה ואף פנה אליה ולקח ממנה את הטלפון הנייד שלה. בהמשך הוא התקשר לבתה ואמר לה "אם את לא רוצה לתת את אמא בטוב יהיה לא טוב".

הבת התקשרה למשטרה ואז הוא הגיע אל בת הזוג שלו ואמר לה: "הכל בגללך, אני לא ארגע עד שאנקום בך".

במקרה הזה הוא הורשע באיומים ובהפרת הוראה חוקית.

הפרקליטות דרשה לגזור עליו עונש חמור ומרתיע על שני כתבי האישום שבהם הודה והורשע.

מנגד, סנגורו, עו"ד איליה דביירין, סיפר על תרומתו של מרשו בשירות הצבאי שלו, על היותו אדם יצרני ועל כך שמדובר בהפעם הראשונה שלו שהוא מסתבך בפלילים.

עו"ד איליה דביירין. צילום: יובל אוחיון

עו"ד איליה דביירין. צילום: יובל אוחיון

הוא עצמו הביע חרטה בבית המשפט ואמר: "אני ממש מצטער על מה שעשיתי… אני מבקש ממכם לתת לי הזדמנות להמשיך חיים בדרך הנכונה ומבלי בעיות וגם להמשיך בטיפול, זה ממש עוזר. אני מצטער על מה שעשיתי".

השופטת זהר דולב דהמן, ציינה בגזר הדין כמה חמורים מעשיו של חריפלוב וכמה פוטנציאל הנזק שלהן חמור, כאשר לא פעם הם מסתיימים בתוצאות חמורות הרבה יותר, "במקרים רבים תוצאותיהן הקשות של עבירות אלימות כוללות אף נכות פיזית או נפשית, פגיעה חמורה בתחושת הביטחון העצמי ובתחושת המוגנות של קורבנות העבירה, של סביבתם הקרובה והרחוקה ושל הציבור כולו. לעיתים פגיעות אלו אף מסתיימות באובדן חיי אדם".

אך יחד עם זאת התחשבה השופטת בחרטה שלו ובכך שאין לו עבר פלילי וגזרה עליו רק 6 חודשי עבודות שירות, קנס בגובה 500 ש"ח ופיצוי בגובה 3,000 ש"ח לנהג ההסעות.


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר