נשים שמחות. odrey- שירן ויאיר אלדרי
נשים שמחות. odrey- שירן ויאיר אלדרי

כנס נשים שמחות באשדוד: כ-900 נשים הגיעו לערב ייחודי בסימן יהדות

כ-900 נשים הגיעו לערב שעסק כל כולו בנשים, ובתרבות יהודית, ובשלל רגעים מרגשים וחווייתיים, בהם פאנל בהנחיית הרבנית ימימה, הרצאה מרגשת של מרים פרץ והופעה של הסטנדפיסטית חנה כהן אלורו. ליאת רגב, מנחת הכנס: "אנחנו פה חוגגות את האמת שלנו, והתבונה, והנשיות ובעיקר, את השמחה, שנובעת גם מכל אלה"

פורסם בתאריך: 6.7.23 08:31

     

המשכן לאמנויות הבמה באשדוד התמלא השבוע עד אפס מקום בכ-900 נשים מאשדוד ומיישובי הסביבה לכנס מיוחד במינו שנערך זו הפעם השישית באשדוד, כנס 'נשים שמחות' שכולו עסק בתרבות היהודית.

 

 

מדובר ביוזמה של הגרעין התורני בעיר ועבודה מאומצת של יהודה טהר – מנהל הגרעין התורני, איילת עמר – רכזת התרבות היהודית, וברוח הגבית של אורן טואיל- מנכ"ל החברה העירונית לתרבות ופנאי. כל אלה הביאו להפקתו של כנס מוצלח ולזרם בלתי פוסק של תודות ומחמאות.

חנה קטן. נשים שמחות. odrey- שירן ויאיר אלדרי

חנה קטן. נשים שמחות. odrey- שירן ויאיר אלדרי

את הכנס פתחה המנחה ליאת רגב בדברים הבאים: "מגילת רות, שהיא כולה מגילת נשים, ובמרכזה אחוות הנשים מספרת לנו, שרות התאמצה ממש. ממש ממש לדבוק בנעמי. מתי אנחנו ממש מתאמצות, כשאנחנו יודעות שאנחנו צודקות. כשהאינטואיציה הנהדרת שלנו מדברת חזק חזק מהבטן ואומרת, לכנה עם זה עד הסוף. ורות, כמובן צדקה. היא הלכה עם הלב ומצאה אהבה, ולא רק אהבה מצאה, היא הביאה אל העולם שושלת מלכים, שושלת בית דוד. כל זה בגלל אישה אחת שלא הסכימה לוותר על האמת שלה. אנחנו פה חוגגות את האמת שלנו, והתבונה, והנשיות ובעיקר, את השמחה, שנובעת גם מכל אלה".

הערב נאמו ובירכו את המשתתפות הרב איתיאל בר לוי – ראש האגף לתרבות יהודית במשרד ההתיישבות ובמשימות לאומיות, אורן טואיל- מנכ״ל החברה העירונית לתרבות ופנאי, ובנוסף נערך פאנל בהנחיית הרבנית ימימה בנושא "עובדות בשמחה", בהשתתפות: הרבנית יסכה רגב, אמונה כהן ודורית שרמן.

בהמשך, הרב חגי לונדין – מראשי ארגון קהלים וראש ישיבת חולון, הרצה על "כיבוד הורים". הזמרת והיוצרת האשדודית לבנת בן חמו הופיעה עם שירים מתוך מופעה החדש, ונערכה הרצאה של ד"ר חנה קטן, רופאת נשים, מומחית בפריון, מילדות, רפואת מתבגרות וגיל המעבר על "נשים במעגלי החיים".

כנס נשים שמחות. נשים שמחות. odrey- שירן ויאיר אלדרי

כנס נשים שמחות. נשים שמחות. odrey- שירן ויאיר אלדרי

הכלייזמריות של ההרכב "נשות חווה" הציגו מופע ניגונים ושירי עם יהודיים ממזרח אירופה המשולבים בשירי לאדינו מספרד ופורטוגל.

שיא הכנס היה כשמרים פרץ עלתה לבמה וסיפרה את סיפור חייה המרגש – ועל הדרך לעבור ממשבר לצמיחה, כשבסופו קהל הנשים עמד על רגליו ומחא לה כפיים, והסתיים במופע של הסטנדפיסטית חנה כהן אלורו – 'את צוחה את בוחקת'.

מרים פרץ. כנס נשים שמחות. odrey- שירן ויאיר אלדרי

מרים פרץ. כנס נשים שמחות. odrey- שירן ויאיר אלדרי


רוצים להישאר מעודכנים?
הקליקו כאן לאפליקציית "כאן דרום – אשדוד"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשדוד"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר